Stubaier Gletscher vs Hintertuxer Gletscher

Dit onderwerp gaat over de bestemming Stubaier Gletscher

Hallo,
Ik wil in de meivakantie graag een weekje gaan skiën op een gletsjer in Oostenrijk. Aangezien ik al een paar x naar de kitzsteinhorn ben geweest wil ik iets anders proberen. Waar zijn de condities over het algemeen het beste, op de Stubaier Gletscher of op de Hintertuxer Gletscher? En waar zijn de meeste pistes nog open? ik neem aan dat niet alle 110 km nog open zijn op de Stubaier Gletsjer.

Maak van die Stubai Gletcher maar 48 Km piste. Waarschijnlijk ga ik de eerste week van mei naar toe.

May the ski force be with you !!

Heb net beide ervaring,maar 1 in januari (Stubai) en 1 in juni (Hintertux). Qua pistes vond ik Hintertux wel interessanter, meer afwisseling.

Waren op de Hintertuxer op 1 juni de meeste pistes nog wel open?

Alles boven het Tuxer Fernerhaus is open: dat is ook het zomer skigebied. Natuurlijk is het redelijk beperkt, maar ons wel bijna een week goed kunnen vermaken. Dit was in juni 2013, toen was het in Zuid Duitsland en Oostenrijk echt noodweer, maar op de gletsjer was dit allemaal verse sneeuw. Vanwege de regen konden we toen helaas pas dinsdag voor het eerst echt naar Hintertux (zaten in mayrhofen), omdat de weg wegens lawine gevaar was afgesloten.

Ik ga eerste week mei ook naar de stubaier

Iemand enig idee of er op de Stubaier Gletsjer begin mei ook nog skigroepslessen voor kinderen zijn? Of zijn dan alle skischolen al met “zomerslaap”?

@pirmin weet jij of de skibussen nog rijden? en zo niet, hoe moet je er dan komen?

Goede vraag, ik heb net op skibussite gekeken en daarop staat vermeld dat de gratis skibus tot 1/5 rijd.
wij komen op 2/5 aan geloof ik. Weet eerlijk gezegd niet hoe of wat er nog aan bussen rijd na 1/5. Anders met de auto of een betaalbus denk ik.

In hintertux was vorig jaar ook alles boven 2600 nog open begin juli.

De skibussen rijden het hele jaar rond en ik vind de hintertuxer gletsjer nog best aangenaam voor gevorderde als je de gefrorene wand en olperer neemt best steil

@jasper Dat van die skibussen klopt niet helemaal er rijden i.d bussen. Vanaf Vorder-Lanerbach rijdt de Tuxersportbus die is gratis met gastekaart . Zit je verder weg bv mayerhofen dan moet je met de streek bus. Die is niet gratis alleen met de speciale Zillertal activcard. En ik vind de Hintertuxer gletcher het mooist, was er van de zomer in augustus een dag gewoon perfect

null

Er valt wat te zeggen voor beide: Hintertuxer is wat uitdagender, Stubaier heeft dan weer meer stoeltjesliften.

En waarom overweeg je Val Thorens of Zermatt/Cervinia niet?

Er valt wat te zeggen voor beide: Hintertuxer is wat uitdagender, Stubaier heeft dan weer meer stoeltjesliften.

En waarom overweeg je Val Thorens of Zermatt/Cervinia niet?

Skiwi op 25 feb 2015 19:22

Of hochgurgl-obergurgl.

❄️

Een skipas voor Zermatt kost alleen al een paar 100 euro…

.

Er valt wat te zeggen voor beide: Hintertuxer is wat uitdagender, Stubaier heeft dan weer meer stoeltjesliften.

En waarom overweeg je Val Thorens of Zermatt/Cervinia niet?

Skiwi op 25 feb 2015 19:22

Of hochgurgl-obergurgl.

David23 op 25 feb 2015 22:17

hochgurgl-obergurgl is dan niet eens meer open?

Meivakantie wel toch? @gast435 en ischgl is ook een optie. Die hebben ook vrij veel open meestal en het top of the mountain concert.

#proudtobepartofleswintersporters

Wat mij opviel, letterlijk, is de schandalig slechte pistepreparatie op de Stubaier. pistes snel afgeskkied, bully’s te snel gereden, daardoor brokken en hobbels… erger nog: 3 Jaar geleden schouder gebroken door een ijskap op een kunstsneeuwbult, die niet afgezet was. Geen afschermnet, ski onder de ijskap, rest er boven, over de kop, schouderbreuk. Dit jaar overkomt een vriend van mij exact hetzelfde, ook op een volledig vlak uitloopstuk. Mijn tip: de Pitztaler Gletscher; schitterend, rustig en goedkoop. Hintertux ook erg mooi (was er ook rond 18 augustus , met 30 cm verse poeier(!)) en daar heb je een goede après ski, die bij de Pitztaler wel erg bescheiden is. Beode laatstgenoemde pistes hebben een uitmuntende pistedienst.

Grussgott.... Ach, geht der Lift so hoch?

Beide gletsjers zijn prachtig in de winter en vroege voorjaar. En Stubai kent ook zeker uitdagende stukken: prachtig hoge buckels op de Daunjoch (rechts op de kaart) en schitterende skiroute (links op de kaart). Ga je echter pas in mei, dan 100 procent Hintertux. En kies dan een hotel in Mayrhofen waar je na een volle dag skiën en een autorit van een half uurtje in de warme lentezon van een heerlijke ijscoupe kan genieten. In het Stubaital ken ik geen dorp van gelijk allure en is de autorit denk ik ook nog langer.

Plaats een reactie