DutchWeek

Dit onderwerp gaat over de bestemming Les Trois Vallées

Waarschijnlijk ga ik dit jaar met wat vrienden naar DutchWeek. Helaas zijn sommige nog studenten en zitten ze wat krapper bij kas dan bijv. mijzelf. Dus heb ik even een berekening gemaakt die ik met ze wil delen. Even de kosten van ApresSki erbuiten gelaten, klopt dit een beetje? https://docs.google.com/spreadsheets/d/1Ogmcnmd8Zwdnkp2MQVL_…

Er zijn hier vast een aantal mensen die wel vaker naar DutchWeek zijn geweest en wat over de kosten kunnen roepen. Plan is overigens wel om binnen nu en twee weken te boeken (i.v.m. vroegboekkortingen e.d.) Diesel kosten zijn o.b.v. kosten naar Oostenrijk en zullen dus misschien wel nog ietsjes hoger uitvallen.

*bericht bewerkt door JWWietsma op 05 feb 2017 14:22

Wat voor wagen rij je? Vind 140euro voor de diesel nogal laag uitvallen. 60euro péage, zeker dat dat niet péage enkele rit is?

Audi A3 1.6. Wij tanken in Nederland en houden ieder jaar nog ongeveer 50km over in Oostenrijk. Gaat ongeveer 65 euro in een tank (in Nederland kan ik btw terugvragen, dus eigenlijk is het nog iets goedkoper) . Frankrijk is natuurlijk nog wel wat verder.

Peage heb ik vanuit een ander topic hier op wintersporters, maar goed die is al paar jaar oud dus als dat in afgelopen jaren verdubbeld is zou dat wel jammer zijn.

Echter lijkt momenteel de Duitsland - Zwitserland route interessanter, al ontvang ik daar ook graag advies over (vanuit Zwolle).

Vignetje op MP scoren en door Duitsland en Zwitserland rijden bespaart je zeker wat kosten. Helaas krijg je wel 12922929292922294392294439222934439 Baustellen voor terug…

Voorzitter Nederlandse Vereniging Brakke Skiliften

Vignetje op MP scoren en door Duitsland en Zwitserland rijden bespaart je zeker wat kosten. Helaas krijg je wel 12922929292922294392294439222934439 Baustellen voor terug…

havana op 5 feb 2017 15:16

Vignet via marktplaats is verboden. Maar ik zou inderdaad ook via Duitsland en Zwitserland rijden.

Mr. Slow

Vanuit Zwitserland naar L3V ben je ook zo’n €20 enkel reis aan tol kwijt.
Zelf was ik 3 weken geleden met een VW Polo 1.4 €140 aan diesel kwijt (1:16 met skikoffer)

Advies voor route Zwitserland naar L3V, neem de secundaire weg van Annecy langs het meer tot Alberville, blijft de tol beperkt tot € 7,90 enkele reis, kom je langs 2x Carrefour supermarkt, voor de inkopen en vermijdt je de files bij Chambery.

Pas op met blauwe pistes

peage is enkele reis 50 Euro als je via Luxemburg gaat. De route over Duitsland / Zwitserland is iets langer en het aantal baustelle vallen mee. De route langs Annecy vindt ik altijd wel leuk en je kan meteen zoals vermeld boodschappen doen in Albertville.

May the ski force be with you !!

Ik denk dat je toch op iets meer moet rekenen, alles lijkt me heel krap uitgerekend,

Als je een appartement van 350pp reserveerd in frankrijk kan je denk niet heel veel luxe verwachten, De bank voor de tv in een frans appartement telt ook als 2 slaapplaatsen, En als die omgebouwd is het vol ook.

Vaak verdienen goedkope appartementen via een andere manier, extra geld gebruiken tv, extra geld voor dekbedden, en als er iets al op het punt van uit elkaar vallen staat en het gaat kapot terwijl je daar bent dan ben je je borg kwijt, let daarmee op. en google het appartement even vantevoren. En zeker eind april zijn de goedkope appartementen compleet uitgeleefd.

Mijn advies zou zijn, leg 100 a 150 euro extra neer voor een appartement, en maak zelf wat pasta en bespaar op een restaurant. Zoniet, neem dan eigen lakens etc. mee & stekkerdozen + verlengkabels.

Ik rijd altijd over luxemburg gewoon over de peage, Tol is 90 euro heen en terug, maar je bespaart weer 40 euro door te tanken in luxembourg.

Vorig jaar had een reisgenoot ski’s gehuurd via gogo, en daar kwam via de verhuur gewoon schaamteloos 90 euro bij voor helm en nog wat overig materiaal.

Maargoed, laat het je niet teveel afschrikken. Vdrest is het kwa skigebied en apres ski een geweldige bestemming.

@jan-willemvansoest het is inderdaad relatief krap uitgerekend (al heb ik inmiddels verschillende gradaties). Ik zelf zou prima meer uit willen geven, probleem is dat mijn vrienden een behoorlijk krap budget hebben.

Persoonlijk had ik ook verwacht dat DutchWeek betere aanbiedingen zou hebben, maar dat valt tegen. Nou vind ik de prijzen zelf niet duur, in oktober ben ik in mijn eentje ook zo €600/700 kwijt.

Het is nu inderdaad allemaal wat beholpen maarja je moet wat als je met studenten op vakantie wil.

*bericht bewerkt door JWWietsma op 05 feb 2017 19:38

Reken ook nog even 70 euro parkeren erbij op.

May the ski force be with you !!

Wij zijn vorig jaar naar L3V gereden, ook via Zwitserland. (Toevallig ook vanuit Zwolle!) De tol was inderdaad iets van €15 enkele reis in Frankrijk nog.
Een busreis hoeft niet duur te zijn, maar is toch wel een nadeel met het doen van boodschappen en dergelijke als je op locatie bent. Bij de busmaatschappijen doen ze ook moeilijk over het meenemen van wat meer bagage, wat voor ons ook altijd wel een dingetje is.
Tevens is de skipas die erbij inzit voor alleen Val Thorens - Orelle als je in Val Thorens verblijft. Wij gaan in april nog een week naar Val Thorens met Husk, en kunnen voor €57 euro extra een pas voor het hele gebied bijboeken. Die komt er dan wel weer bij!

In de DutchWeek is alleen nog VT open. L3V pas heb je niet nodig.

May the ski force be with you !!

@CJAHulskamp Oh haha, goed punt!

De tolweg naar Val Thorens is 45 euro, dus 90 euro retour.
En inderdaad, een week je auto parkeren in Val Thorens kost 70 euro (beste van te voren reserveren via website vvv van val thorens)

Je hoeft echt niet vroeg in het seizoen te boeken hoor en dat zou ik je ook zeker niet adviseren. April/mei kan heel wisselend zijn qua condities. Ik heb 2x een Dutchweek gehad met prachtige condities, maar ik ben ook een aantal jaren niet geweest en weet dat ze ook wel eens regen en veel bewolking hebben gehad tijdens die week.

Ik zou je adviseren pas 1 of 2 weken van te voren te boeken als je toch allemaal weet dat je wilt gaan en vrij kan hebben. Je weet dan namelijk ook zeker dat de condities goed gaan zijn en er zijn allemaal last minutes te krijgen. Je moet het namelijk zo zien, dit is de Nederlandse afsluit week en heel het dorp is leeg, er zijn enkel nederlanders die die week komen. Er zijn zooooveeel accommodaties in Val Thorens dat die bij lange na niet allemaal vol zitten die week. Geen zorgen om hebben dus. Voor 250 euro kan je al een app+week skipas kopen.

Qua skipas heb je trouwens geen keuze meer hoor, de rest van 3V is al dicht tijdens Dutchweek. Maar voor die week is Val Thorens + Orelle prima gezien het ook het hoogst gelegen deel van het hele gebied is.

Denk wel nog even aan je tickets voor de feestjes zelf bij bijv 360 en Malaysia. En vooral je drank… Een biertje is vrij prijzig in Frankrijk.
Qua eten zou ik je adviseren lekker zoveel mogelijk boodschappen uit NL mee te nemen of beneden in Moutiers in de grote supermarkt vast je grote inkopen te doen alvorens je de berg op rijdt. Scheelt toch weer!

*bericht bewerkt door Cassiej op 06 feb 2017 11:55

Work less || Board more

Dank voor alle tips. Zal het nog eens bespreken met m’n vrienden, sommige beginnen alweer terug te krabbelen gezien de - voor hun - hoge kosten. Maar dit is alsnog waardevolle informatie, mocht ik in mij eentje gaan. Al twijfel ik of ik dan niet naar Ischgl zou gaan.

Plaats een reactie