sneeuwzekerheid

Dit onderwerp gaat over de bestemming Galibier Thabor

Hoe sneeuwzeker is valloire-valmeinier in de paasvakantie (eerste helft van april)?? Wij verblijven in valmeinier 1800. Is de verbinding met valloire steeds open? Wie is er vorig jaar met de paasvakantie nog geweest en wat was jou ervaring??

Ik gok dat er dan niet meer (goed) te skien valt. In april sluit het gebied, afhankelijk van de sneeuwsituatie. Het lijkt me niet een gebied om in de eerste helft van April te bezoeken. Tenzij je het niet erg vindt om over dunne streepjes pap naar beneden te skien. Je kunt het natuurlijk afwachten, maar als je nu al wilt boeken raad ik je een ander gebied aan.

Webcambeelden kan je (terug)kijken op:

''Powder to the people''

Begin april moet nog te doen zijn. De paasvakantie is zeer belangrijk voor dit soort gebieden, die zullen er alles aan doen om nog een goed aanbod aan pistes te hebben. Het merendeel van de pistes ligt boven het dorp. In een goed seizoen zal je prima pistes hebben. In een slecht seizoen zal de dalafdaling matig zijn. Nadeel is dat de verbindingslift(en) laag starten, maar op de boven genoemde webcams zie je dat ze met kuntsneeuw tot half april ook in een slecht seizoen de verbinding open houden.

Net de livecam bekeken over de verschillende jaren. Lijkt mij wel dat de verbindingen open blijven en de bedoeling is natuurlijk om vervolgens zo hoog mogelijk te blijven. Wij gaan de eerste week van de paasvakantie skiën van 5/4/14 tot 10/4/14. Het gebied sluit inderdaad na de paasvakantie op 19/4/15. Kunnen maar hopen dat er wat meer sneeuw valt dan vorig jaar in Oostenrijk (Saalbach Hinterglemm) toen lag er geen sneeuw meer in de krokusvakantie (februari) vanaf de middenstations (indien niet kunstmatig besneeuwd). Alvast bedankt voor de reactie en de link naar de site van de webcams.

Ik zou Valloire verkiezen boven Valmeiner. Al is het alleen maar omdat Valloire een authentiek frans dorpje is en omdat je binnen 30 minuten (met auto) bij de skilift van Orelle staat waarna je je voor 18 euro een dagje in Val Thorens/Orelle kunt vermaken. Zeker handig als de sneeuw in Galibier Thabor tegenvalt of je eens een dagje wat anders wilt.

life is a beach, or a pile of snow

Ik kan ook voor een spotprijs op 28/03 naar Valloire gaan. Enkel heb ik wat bang als de dalafdaling niet open is dan moet je eerst helemaal te voet naar benden toe en s’avonds ook weer stijl naar boven. Maar als ik nu vandaag de sneeuwhoogtes bekijk van het dorp dan moet er vanaf begin maart al heel warm weer komen om deze laag te doen smelten.

Like tourists huffing and puffing to reach the top, while we forgot the view on the way up !

Valloire/Valmeinier moet nog wel te doen zijn begin april. Er zijn sneeuwzekerdere gebieden te bedenken.

Mr. Slow

Valloire/Valmeinier moet nog wel te doen zijn begin april. Er zijn sneeuwzekerdere gebieden te bedenken.

Quick op 1 feb 2015 17:57

Tuurlijk zijn deze er maar het is om bugetaire redenen :) is gewoon om nog een keer te gaan dit seizoen

Like tourists huffing and puffing to reach the top, while we forgot the view on the way up !

Hangt van de dalafdaling af. Ik was er vorig jaar rond die tijd. Naar de meest rechter cabine lift op de piste kaart was de afdaling open. Naar de andere cabine was de afdaling van boven dicht, maar er lag genoeg sneeuw op vanuit het chalet naar beneden te glijden. Dus ik hoefde 's ochtends niet te lopen of met het pendelbusje. Ik vond valloire een prettig dorp en het gebied leuk veel afwisseling omdat het op drie bergen ligt.

Let it snow, let snow, let it snow!

Hangt van de dalafdaling af. Ik was er vorig jaar rond die tijd. Naar de meest rechter cabine lift op de piste kaart was de afdaling open. Naar de andere cabine was de afdaling van boven dicht, maar er lag genoeg sneeuw op vanuit het chalet naar beneden te glijden. Dus ik hoefde 's ochtends niet te lopen of met het pendelbusje. Ik vond valloire een prettig dorp en het gebied leuk veel afwisseling omdat het op drie bergen ligt.

Bien op 2 feb 2015 20:49

bedankt voor de info. De accomodatie die we zouden nemen ligt aan de linker lift (crêt de la Brive), meerbepaald Résidence Hameau & Chalets de la Vallee d’Or. Ik ben meestal minimum 250km gewend maar door de vele positieve reacties over het gevoel dat het groter aanvoelt

Like tourists huffing and puffing to reach the top, while we forgot the view on the way up !

Plaats een reactie