saint francois longchamp

Dit onderwerp gaat over de bestemming Le Grand Domaine

Iemand ervaring met dorp en skigebied saint francois longchamp?

Ja, wij zijn er in de week van 16 febr.-23 febr. geweest. Wij verbleven in Valmorel. Leuk skigebied, en vanaf Valmorel skieen naar St Francois Longchamps. Veel makkelijke blauwe pistes en misschien voor de gevorderde skier te weinig keus. Maar wij hebben een topweek gehad, met heel veel zon en goede sneeuw. Voor ons gezin ( 2 skieers en 2 smowboarders ) leuke tochtjes te maken. Valmorel is sfeervol, gezellig dorp. St Francois lijkt wat minder sfeervol, maar wij hebben er niet overnacht. Volgens mij liggen veel accomodaties direct aan de piste. Wij willen zeker nog een keer terug!

Ik ben er twee jaar geweest met een vrij grote groep, volgens mij 2008 en 2009, beide keren tweede week maart. Het is een klein plaatsje en zoals Gast564 al zei: het is een leuk gebied om tochtjes te maken. Ik koester fijne herinneringen aan s’ochtends op weg gaan naar Valmorel, daar een lekker espressotje drinken op een zonnig terras en rond Valmorel veel offpiste te boarden en ergens bovenop een berg een broodje te eten.
In Saint François is verder niet heel veel te doen. Een paar restaurantjes en een foute bar. Ik heb er twee keer een topvakantie gehad, maar dat had ook erg veel met het weer (stralend) en het gezelschap (grote groep met leuke mensen) te maken. .

Plaats een reactie