Skipas Wildkogel/Zillertal of Kitbühel/Kirchberg

Dit onderwerp gaat over de bestemming Wildkogel Arena

Ik ga deze winter met een groep op wintersport, waarvan een gedeelte niet de piste op gaat. Ik ben zelf gevorderde skiër en snowboarder, de twee reisgenoten waarvan ik verwacht dat die veel de piste op gaan zijn snowboarders die geen beginners meer zijn maar ook niet echt gevorderd.

Het huisje dat we geboekt hebben ligt tussen de Wildkogel Arena (Neukirchen) en Kitzbühel/Kirchberg (Hollersbach), beide liften zijn binnen circa 5 minuten te bereiken.
De liften bij Köningsleiten (Zillertal Arena, ik denk bij Filzstein) Zijn in circa 20 minuten te bereiken.

Nu heb ik wat zoekwerk gedaan, een 6-daagse skipas Kitzbühel/Kirchberg kost 246 euro voor 170 km pistes. De 6 daagse skipas Wildkogel Arena kost 207 euro (55 km pistes) en de 6 daagse pas Wilkogel & Zillertal Arena (139 km, samen 194km) kost 230 euro. Een combinatie skipas Wildkogel & Kiztbühel/Kirchberg bestaat voor zover ik heb kunnen vinden niet.

Welke skipas zouden jullie kopen, en waarom?

2 jaar geleden was ik in Mühlbach, ook op 5 min. afstand van beide liften.
We hebben toen beide gebieden verkend. De 2 gebieden hebben elk hun voor en nadelen.
Wildkogel ben je natuurlijk iets sneller uitgekeken, is wel hoog gelegen en heeft een weergaloze dalafdaling naar Neukirchen (deze sluit helaas niet helemaal aan op de lift) en nog enkele mooie pistes. De rode pistes zijn vaak niet al te moeilijk en ook prima te doen als niet vergevorderde. In Kitzbühel/Kirchberg kun je eindeloze tochten maken, met piste’s van alle niveaus. Er zijn wel wat verbindingspistes die wat irritant zijn.

Ik ga inderdaad naar Mühlbach, kwam even niet op de naam van het plaatsje. Je bent niet in de Zillertal Arena geweest? Ik denk dat alleen een skipas Wildkogel te weinig KM zal zijn voor ons. Rode pistes leveren voor mij en ik denk ook voor mijn reisgenoten geen problemen op.

Nooit in Zillertal Arena geweest nee, is ook een optie natuurlijk. Wildkogel is inderdaad weinig kilometers en iets meer gericht op gezinnen, maar een voor de afwisseling houdt je het er vast wel een dagje uit hoor. Wij kozen hier de eerste dagen voor om weer een beetje in te komen. Als je veel kilometers gaat maken zou ik inderdaad de meeste dagen voor Kitzbühel/Kirchberg gaan, over de 3S baan mooie tochten maken. Wij gaan het de voorjaarsvakantie weer beleven, nu vanaf Hollersbach :-).

Waarom niet beide skipassen kopen voor 3 dagen?

''Powder to the people''

http://www.salzburgerland.com/de/ski-board/super-ski-card/22…

Volgens mij voldoet de Salzburger superskipas : omvat zowel wildkogel/ kitzbuhel/ zillertal

Voor regio muhlbach/Hochkönig geld 1 ski pas; daarmee kan je in het hele salzburgerland skiën!

Ik ben afgelopen 2 jaren naar het ski gebied maria alm/dienten/muhlbach geweest (150km aan een gesloten) en kon met die skipas ook in filzmoos skiën.

Is het hochkonig skigebied dan niet beter geschikt als je in muhlbach verblijft?http://nl.bergfex.com/mariaalm/panorama/

Ik kan het nu niet even checken voor je, maar er staat mij bij dat als je een weekpas koopt voor Hollersbach dat je dan ook een pas kan kopen waarmee je 1 dag kan skien in zillertal arena.
Je betaalde wel iets meer (dacht 10/20 euro) en je kon het bijv niet achteraf nog afnemen.
Ik ga het nog wel even opzoekenvoor je

Ik ken alleen Zillertal arena ( 2x geweest waarvan 1 keer vanuit Krimml en 1 keer vanuit Zell am Ziller) en Kitzbuhl (3 keer vanuit Hollersbach)
Beide gebieden zijn leuk en groot genoeg.
Vanuit Krimml kan je een leuke dagtocht maken naar Zell (hou rekening met koude wind in de lift tussen Gerlos en Zell)
Verder heeft Koningleiten en Gerlos voldoende vermaak en pistes.
Hollersbach kan je dachttochten maken naar Kirchberg en Kitchbuhl maar ook hier voldoende leuke andere tochten te verzinnen.
Zoals gezegt Neukirchen ken ik niet

Voor regio muhlbach/Hochkönig geld 1 ski pas; daarmee kan je in het hele salzburgerland skiën!

Ik ben afgelopen 2 jaren naar het ski gebied maria alm/dienten/muhlbach geweest (150km aan een gesloten) en kon met die skipas ook in filzmoos skiën.

Is het hochkonig skigebied dan niet beter geschikt als je in muhlbach verblijft?http://nl.bergfex.com/mariaalm/panorama/

Brianvdz op 7 okt 2014 14:20

Het gaat hier over Mühlbach in het Salzachdal, regio Königsleiten/Zell am See.

❄️

Voor regio muhlbach/Hochkönig geld 1 ski pas; daarmee kan je in het hele salzburgerland skiën!

Ik ben afgelopen 2 jaren naar het ski gebied maria alm/dienten/muhlbach geweest (150km aan een gesloten) en kon met die skipas ook in filzmoos skiën.

Is het hochkonig skigebied dan niet beter geschikt als je in muhlbach verblijft?http://nl.bergfex.com/mariaalm/panorama/

Brianvdz op 7 okt 2014 14:20

Het gaat hier over Mühlbach in het Salzachdal, regio Königsleiten/Zell am See.

David23 op 7 okt 2014 16:49

Aah dat had ik even gemist:P

Je kunt ook de allstarcard skipas kopen is 11 euro duurder dan kun je in kircberg kitzbuhel skien en in wilder kaiser brixental dat is ook een leuke optie.

Hoe wil je vanaf het Zuideinde van Kitzbühel naar pak 'm beet de Hohe Salve skiën? Je haalt misschien nét Westendorf op een dag.

❄️

Ik kan het nu niet even checken voor je, maar er staat mij bij dat als je een weekpas koopt voor Hollersbach dat je dan ook een pas kan kopen waarmee je 1 dag kan skien in zillertal arena.
Je betaalde wel iets meer (dacht 10/20 euro) en je kon het bijv niet achteraf nog afnemen.
Ik ga het nog wel even opzoekenvoor je

De skipas waarmee je in zowel Hollersbach (Wildkogel) als Zillertal kunt skiën is 23 euro duurder dan die voor alleen Wildkogel. Dan kun je elke dag kiezen.

http://www.salzburgerland.com/de/ski-board/super-ski-card/22…

Volgens mij voldoet de Salzburger superskipas : omvat zowel wildkogel/ kitzbuhel/ zillertal

Dat is inderdaad een goede tip! Die is maar 3 euro meer voor 6 dagen dan de kitzbühel/kirchberg skipas. Had ik zelf niet gevonden.

Je kunt de taxi pakken van hollersbach naar brixen im thale bijvoorbeeld.
Je moet er mischien op tijd voor uit je bed maar dan heb je er wel een best skigebied bij.
Ben zelf in 2012 ook 2 dagen vanuit schladming naar flachau geweest met skien was wel een mooie aanvulling toen wel een half uur in de taxi maar heb je wel een beetje afwisseling niet elke dag dezelfde pistes.

Hi, De Wildkogel is een prachtige plek en ik werk hier dan ook met ontzettend veel plezier.
Wat ik je aanraad is een Super-Zillertal pas (5-7 dagen) kosten 209,-
Wat is hier het voordeel van? — > je kan met deze pas het complete zillertal en Wildkogel op. Ook heb je zelf de keuze welke dagen je “rust” neemt en welke dagen je de powder opzoekt!
Veel plezier en deel je ervaring met ons ;)

Gr.Bram

The Kitzbüheler Alpen are one of the most interesting skiing regions in the world. Discover Austria’s best ski resorts: Ten ski areas in Tyrol and Salzburg with reliable snow conditions can be explored with the Kitzbüheler Alpen AllStarCard. The modern ski areas with more than 1,000 kilometers of slopes rank in the “Champions League” of winter sports: Glacier area by the Kitzsteinhorn at Kaprun, skiing on the Schmittenhöhe in Zell am See, in the Skicircus Saalbach Hinterglemm Leogang, in the ski area Kitzbühel, in the SkiWelt Wilder Kaiser - Brixental, in the Wildschönau, in Alpbachtal or in the Ski Network Schneewinkel with St. Johann in Tyrol, Fieberbrunn, Bergbahn Pillersee and the Steinplatte.

http://www.allstarcard.at

Plaats een reactie