Sneeuwzeker eind maart/begin april?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Wildkogel Arena

Ik zou graag in dit gebied een weekje skiën met mijn gezin van 26 maart tot 2 april. Is dit dan nog mogelijk?

https://www.wintersport.nl/skigebieden/wildkogel
ik denk dat hier wel voldoende informatie te vinden is, en als ik dit zo bekijk is het niet al te best meer in deze periode. Het is door de lage ligging sowieso al niet erg sneeuwzeker.

Born to Ride

Boven op de berg zit je hier juist hoog met veel noordhellingen. Hier kun je waarschijnlijk prima terecht. Dalafdaling / rodelen wordt deze periode lastig.

Ik was hier afgelopen januari. Toen was het warm en was er nog weinig sneeuw gevallen. Toch was het boven gewoon prima. Hooguit de dalafdalingen zullen wat minder zijn. Ik vond dit gebied trouwens leuker dan de vlakbij gelegen Resterhöhe (Onderdeel van het gebide van Kitzbuhel)

Een week hier gaan skiën lijkt me te riskant. Zoals hierboven aangegeven zal het nog goed mogelijk zijn om boven te skiën, maar de dalafdalingen (die toch een belangrijk gedeelte van het gebied uitmaken) zullen waarschijnlijk gesloten zijn.
In deze vroege paasvakantie zijn er betere opties te nemen in Oostenrijk.

@Mathijs! Je hebt helemaal gelijk, maar er zijn ook veel mensen die zich juist prettig voelen in een overzichtelijk en klein skigebied, niet zo fanatiek skiën en daarom aan een paar pistes genoeg hebben. In dat geval lijkt me Wildkogel wel prima.

@Mathijs! Je hebt helemaal gelijk, maar er zijn ook veel mensen die zich juist prettig voelen in een overzichtelijk en klein skigebied, niet zo fanatiek skiën en daarom aan een paar pistes genoeg hebben. In dat geval lijkt me Wildkogel wel prima.

MiyukiJan op 4 nov 2015 18:02

Dat is inderdaad de afweging die je moet maken. Het prijskaartje is natuurlijk dan weer wel heel gunstig.
Wil je toch in die periode naar Bramberg gaan, kan je ook opteren om een aantal dagen in Wildkogel te skiën en (als je het daar wat gezien hebt), eventueel voor een paar dagen naar Königsleiten te rijden voor wat meer kilometers. Ik geloof ook dat er een combiskipas bestaat.

Dankjewel voor de info. Ik zal toch naar een hoger gelegen gebied uitkijken. Heeft er iemand tips voor eind maart/begin april?

@Elsie
Pistes vanaf 1400mtr hoogte gaan doorgaans nog heel goed in die periode. Kijk zoals al aangegeven hier boven dat een deel van het skigebied min of meer noordelijk uitgerichte pistes heeft. Persoonlijk vind ik eind maart fijner skien als begin december.
Wildkogel boven in moet zeker geen probleem zijn. Alternatief… Nauders.
Mvg.

Bad gastein/Sportgastein in het Salzburgerland? Ook gezellig, sneeuwzeker en niet al te groot ( al kan je als je wilt ook heel veel kilometers maken in de rest van Ski Amade)

Nauders is wel een goede tip voor die periode. Aangezien de paasvakantie relatief vroeg valt, gaat de dalafdaling ook nog open zijn. Nauders is een uitgestrekt gebied met nog enkele uitstapjes mogelijk in de buurt :) Heb mijn familie er in die periode ook heen gestuurd ;)

Kleine gebieden met hoge sneeuwzekerheid: Kühtai (kun je ook nog met de bus naar Hochoetz) of Axamer Lizum. Beide gebieden zijn erg rustig in deze periode. + heel hoog gelegen met ski in / out

In deze periode is het ook niet onverstandig om naar de oriëntatie van de hellingen en pistes te kijken. Zuidhellingen zijn veelal bruin, op noordhellingen is de beste sneeuw nog te vinden. Zie ook het blog van @Rogier hierover: https://www.wintersport.nl/weblog/bericht/5543/wat-is-precie…

Nauders is wel een goede tip voor die periode. Aangezien de paasvakantie relatief vroeg valt, gaat de dalafdaling ook nog open zijn. Nauders is een uitgestrekt gebied met nog enkele uitstapjes mogelijk in de buurt :) Heb mijn familie er in die periode ook heen gestuurd ;)

Mathijs! op 5 nov 2015 23:15

Goede tip! Vergeet dan zeker Resia (Reschen) niet. Dezelfde skipas maar dan skiën in Italië in o.a. skigebied Schöneben. Onze favoriet!

Piste riderrrrr

In Nauders was toch het dalstation afgebrand?

In Nauders was toch het dalstation afgebrand?

GiGi op 6 nov 2015 09:43

Jups, ze maken zich sterk dat ze terug een dalstation hebben tegen kerstmis. Het is niet volledig zeker dat dit gaat lukken, maar tegen krokus al zeker.

Nauders is wel een goede tip voor die periode. Aangezien de paasvakantie relatief vroeg valt, gaat de dalafdaling ook nog open zijn. Nauders is een uitgestrekt gebied met nog enkele uitstapjes mogelijk in de buurt :) Heb mijn familie er in die periode ook heen gestuurd ;)

Mathijs! op 5 nov 2015 23:15

Goede tip! Vergeet dan zeker Resia (Reschen) niet. Dezelfde skipas maar dan skiën in Italië in o.a. skigebied Schöneben. Onze favoriet!

Patrick71 op 6 nov 2015 09:23

Inderdaad :) Zelfde skipas, maar daar krijg je nog eens de skigebieden van San Valentino en Schöneben voor niets bij.

Zo te lezen gaat het wel lukken daar. 10 december gewoon open. Petje af hoor!
http://www.nauders.com/aktuelles

Aftellen maar!

Skigebied Heiligenblut am Grossglockner met prachtig uitzicht op de top van de Großglockner, die met z’n enorme hoogte overal boven uitsteekt. Het sneeuwzekere skigebied beschikt over ongeveer 55 kilometer aan geprepareerde pistes. Op de Hochfleiss (2902 m) en Schareck (2604 m) bevindt zich een mooie verzameling aan blauwe, rode en een enkele zwarte piste. Het middelpunt van Heiligenblut wordt gevormd door de kerk uit de 15e eeuw met op de achtergrond de imposante Großglockner.

Plaats een reactie