Druk in vakantieperiodes

Dit onderwerp gaat over de bestemming Wildkogel Arena

Ik plan een ski vakantie voor krokusvakantie 2018 met gezin van 3 kinderen. We zijn allemaal beginners. Wildkogel arena leek op het eerste zicht een ideaal gebied.
Ik kwam recent echter een deel slechte reviews tegen.
Lange wachttijden. 50 min wachten in de ochtend voor dal lift
Oude liften en slecht geprepareerde pistes.

Wat zijn jullie ervaringen met dit gebied. Is het een aanrader? Of beter voor ander gebied opteren.

Groetjes Erwin

Zou eerder voor onbekende gebieden kiezen als jullie allemaal beginners zijn.
In Steiermarken zitten een aantal skigebieden die genoeg KM heeft en redelijk onbekend zijn. Bijvoorbeeld Tauplitz en Loser. In OberOstereich heb je nog Kasberg en Hinterstoder. Verder hebben deze gebieden ook relatieve goedkope skipas en je hoeft niet over het drukke Munchen te rijden.

May the ski force be with you !!

Kleinwalsertal heeft voor kinderen een goedkope skipas (€84 voor 7 dagen). Niet heel druk en vernieuwingen afgelopen tijd. Leuke kinderlanden en niet heel ver. Zou wel Kleinwalsertal doen en niet Allgäu ofzo dat is namelijk een stuk lager en minder sneeuwzeker en wordt dan snel pap e.d. Dus Kleinwalsertal. Het is ook zeker niet druk.

Ski you later!

Ik heb hier al eerder lange reacties aan gewijd, zie o.a. deze link: https://www.wintersport.nl/skigebieden/wildkogel/forum/topic…

Kort antwoord:

  • De liften vond ik juist modern voor een gebied van deze grootte, enkel de gondel vanuit Neukirchen is iets ouder (heeft ook geen snowboardhouders)
  • De drukte is niet zo erg als jij schetst maar het is er alsnog serieus druk, zeker gezien de grootte
  • Pistepreparatie is niet slechter dan gemiddeld
    Belangrijker is echter dat de pistes voor zowel gevorderden als echte beginners tegenvallen. Alleen lichtgevorderde skiërs (niet boarders) zou ik dit gebied kunnen aanraden, maar ook dan zijn er betere opties.
❄️

Ben in fugen geweest dit jaar met de krokus en dit was de piste om 2 uur s’middags en drukker is het ook niet echt geweest

null

Amper iemand te bekennen, nul wachttijd bij de liften, alleen s’ochtends bij de spieljochbahn een kwartiertje, schijnbaar was dit gebied voor de meeste te min, en zaten ze allemaal hutje mutje op elkaar gepropt in kaltenbach, en ben je hier uit gekeken sta je met de auto zo in hochfugen of zell, waar je met dezelfde pas kunt skien.

*bericht bewerkt door bastin op 13 mrt 2017 18:51

De infrastructuur op de Wildkogel is prima voor elkaar hoor. Je zult bij de gondels 's ochtends waarschijnlijk wel moeten wachten, maar de grotere bottleneck zullen de afdalingen bovenop zijn. Hier ski je al snel hutjemutje op elkaar. Dat zou mij er van weerhouden in de drukste weken van het seizoen te gaan.

Andere opties: Maria Alm/Aberg kan de drukte met de krokus beter aan dan Muhlbach, maar beiden hebben lekkere beginnershellingen. Dienten vind ik iets sportiever. In ieder geval heb je daar een leuk gebied dat de drukte goed aankan.
Loser lijkt een leuk en rustig alternatief; dat ga ik deze week eens bezoeken. Denk ook eens aan Werfenweng. Een voldoende modern skigebied met goede beginnershellingen en liften en wat meer uitdaging hogerop. Ook niet zo druk en goed aan te rijden.
Het Alpbachtal is trouwens ook wat rustiger en snel aan te rijden, mits je de files rond München weet te vermijden.
Wat ik zelf erg lekker skiën vind en geschikt voor beginners is de Steinplatte/Winklmoosalm. Dit kan best druk zijn in de carnavalsweek, maar heeft flink geïnvesteerd in liftcapaciteit de laatste jaren, dus de rijen vallen mee.

Kleinwalsertal is best wel leuk, maar houdt in de carnavalsweek rekening met wachttijden bij de Kanzelwand en Walmendingerhorn. Een voordeel is dat dit gebied niet zo ver weg is. In die hoek vind je ook Balderschwang. Best sneeuwzeker, voordelig, maar wel wat kleiner. Erg gericht op families.

Bedankt voor de reacties. Zíjn nu naar kleinere gebieden aan het kijken bijvoorbeeld Kreischberg, maar stel me de vraag of dit voldoende groot is voor een week voldoende afwisseling te hebben. Fugen en de andere hier boven vermelde gebieden ga ik ook zeker reviewen.

Loser vandaag bezocht, en heeft een hele goede oefenhelling. Bovenop zit je met enkele sleepliften, die geen moeilijke instap hebben, maar wel de beste pistes ontsluiten.
In mijn ogen (sorry Carmody) is Werfenweng dan nèt wat completer, doordat je er wat langere afdalingen hebt.

Loser vandaag bezocht, en heeft een hele goede oefenhelling. Bovenop zit je met enkele sleepliften, die geen moeilijke instap hebben, maar wel de beste pistes ontsluiten.
In mijn ogen (sorry Carmody) is Werfenweng dan nèt wat completer, doordat je er wat langere afdalingen hebt.

Bennie op 15 mrt 2017 18:27

Dat kan best goed, heb Werfenweng nog niet bezocht. Zit nu in St. Anton en kan je vertellen dat het niet echt een beginners gebied is ?

May the ski force be with you !!

Wat @Bennie zegt klopt deels. Ik ben nu drie jaar naar Kleinwalsertal geweest en vindt het een leuk gebied. De walmerdingerhorn was niet heel erg druk in de krokusweek van Zuid en Midden Nederland. De kanzelwand viel reuze mee. Beginners kunnen lijkt me niet naar de Walmerdingerhorn (alleen maar rood). Tenzij het een goede beginner is :). Kanzelwand is 10-15 minuten wachten voor de gondel naar boven. Eenmaal boven staan bij de kleinere stoeljtesliften geen rijen. s’ochtends voor de lunch hebben we daar de dalafdaling gedaan. Tegen 13:30 in de gondel. Geen 2 minuten hoeven wachten. We waren de eerste keer in de gondel bij de Kanzelwand niet heel vroeg ofzo (10:15 ofzo denk ik). Ifen is niet heel erg druk meer. Tuurlijk de oude liften gaan langzamer maar volgend seizoen zijn ze er niet meer. Söllereck is leuk voor echte beginners. Verder niet. Snel pap. Een echte blauwe saaie afdaling. Somme ankerliften. Leuk om te leren maar niet voor iemand die al kan skiën. Het heeft wel een heel groot kinderland van Neue skischule of Alpineskischule. Weet zo ook niet. Dus de wachtrijen vallen reuze mee. Kleine als grote gebiedjes. Echt een aanrader.

Ski you later!

Plaats een reactie