skischool poppenberg

Dit onderwerp gaat over de bestemming Skiliftkarussell Winterberg

Wij gaan deze winter een tweetal keren een weekend naar Landal Winterberg. Hoe is jullie ervaring met Schischool Poppenberg. Wij hebben 3 zonen in de leeftijd van 4-5-6. Of kunnen wij beter naar de Schischool van Den Brabander gaan? koen

Ik, als oud hoofd skischool Der Brabander, zeg: ga gewoon bij Landal. Dat is meteen bij het park en veel minder omslachtig. De chef daar heeft een paar jaar geleden bij ons gewerkt en is een uiterst kundige skileraar die dat ongetwijfeld ook op zijn personeel weet over te brengen.

Qua kinderskischool is er kwalitatief denk ik weinig verschil, allebei gewoon heel erg goed, hoewel ik niet weet of Landal, net als wij, inmiddels een lopende bandlift hebben, Dat is wel erg prettig voor de kids.

Heeft de skischool bij Landal een eigen naam/website met info? Is snowboardles ook mogelijk en kun je van tevoren al inschrijven?
Wie weet hier meer over?

@Paula.

Kun je dat niet bij Landal (betreffend park) navragen? Zij zullen het beslist wel weten lijkt mij.

Just have fun!!!

Er is een facebook pagina van en een website…

http://www.poppenberg-winterberg.de/
dit is de skischool waar landal mee samenwerkt

ik geloof dat het geen skieën wordt deze week, maar zwemmen! Toch bedankt voor de nuttige reacties.

Kan mij iemand info geven over verblijven (app - hotel) nabij poppenberg?

Wij zijn in app. lancelot geweest, nieuw, mooi en perfecte ligging. Tegenover Kappe, gratis pendelbus naar Bremberg. Zie http://www.vakantieappartement-winterberg.nl

Gaan in februari nog een keer terug. Willen dan prive-les nemen voor een groepje van 4-5 vlotte beginners.Waar kun je het beste prive nemen ( behalve brabander ).

@Peter: Júist bij Der Brabander, die zitten op de Kappe, meestal met Erwin, één van de beste skileraren van Winterberg!

Wij zijn onlangs naar Landal geweest, en daar heeft een stelletje wat mee was les genomen. Weet alleen niet of dat Poppenberg of bij Landal was…

De ervaringen waren echter niet best. Zonder overleg werden de lestijden aangepast, en werd het voor de luncht 1 uur les, en na de lunch 1,5 uur les. Onder het mom: jullie hebben zowat priveles, dus verkorten we de lessen wat. Ze zaten totaal met 5 of 6 in de groep, en moesten dus de volle mep betalen voor ruim 1,5 uur minder les.

@Harry
Bedankt voor de tip, alleen staat op hun site dat ze niet van te voren reserveren en ik ben bang als ik dit bij aankomst doe, dat het dan al vol zit, en we willen niet met een grote groep mee, maar echt prive.

Probeer Neue Schischule Winterberg, van de zeer sympathieke Thomas en Ulli Puchinger http://www.ski-winterberg.de/nl/index.php Zij geven les bij lift 12, of op afspraak ook elders in het gebied.

Thks Harry!!

Iemand ervaring in skigebied Rurhquelle en de skischool ervan, is die aan te raden?

Kinderen hebben les gehad bij Skischool Poppenberg, direct bij LAndal. Prima!

Als je in de krokusvakantie gaat, wel van te voren reserveren via de Landal site. Zij die dat niet gedaan hebben en pas zaterdagochtend het even wilde regelen hadden geen plek.

Inmiddesl heeft Poppenberg ook een transportband(je) voor de kinderlessen.

99% nederlanders. Voor ons absoluut geen probleem. Volgend jaar weer.

Groeten

Ook wij hebben skiles gehad bij skischool Poppenberg!

De leraren zijn er goed bezig! Onze kinderen hebben het enorm naar hun zin gehad, het liefst waren ze nog een week geweest.

Volgend jaar zijn we zeker weer van de partij!

Wij gaan deze winter een tweetal keren een weekend naar Landal Winterberg. Hoe is jullie ervaring met Schischool Poppenberg. Wij hebben 3 zonen in de leeftijd van 4-5-6. Of kunnen wij beter naar de Schischool van Den Brabander gaan? koen

koen op 2 nov. 2011 10:46

.

Wanneer je buiten het seizoen om gaat en er te weinig aanmeldingen zijn bij Der Brabander dan kan het zijn dat je kinderen les krijgen in de lunchpauze. Dit is ons overkomen in 2011.

@gast806
Skischool Der Brabander geeft beginnende kinderen van 4 en 5 jaar 1,5 uur les tussen 12.00 en 13.30 uur. In de weekenden en vakanties zijn er ook lessen van 10.00-11.30 en bij grote drukte van 14.00-15.30 uur. Als de kinderen getalenteerd zijn en het snel oppakken, kunnen ze doorstromen naar de volledige kinderlessen voor 6 jaar en ouder.
Kinderen vanaf 6 jaar en kinderen van 4 en 5 die al kunnen skiën beginnen om 10 uur en krijgen dan 's ochtends les en 's middags nog een keer.

Als u in het Landal-park verblijft kunt u het beste gewoon daar les nemen. De skischool wordt geleid door een oud-leraar van Skischool Der Brabander en de kwaliteit is - zover ik kan beoordelen - gewoon goed. (Harry - Winterberg)
Ze kunnen ook om 12 uur beginnen en krijgen dan tot 16.15 uur les met een pauze tussen 13.30 en 15.15 uur.

Sorry, die middaglessen van 12 uur slaan op skischool Der Brabander. Even een zin slordig ingevoegd…

Over de leraren van skischool Poppenberg niets dan lof. Prettig in de omgang en dat is voor de kinderen ook belangrijk. Nagenoeg allemaal Nederlandse leraren en anders kunnen de Duitse leraren wel zodanig Nederlands dat het weinig uitmaakt.

Hoofdlocatie van deze skischool is bij Landal. Daar is overigens geen transportband, maar ze bouwen wel een kinderlandje op. Een band is wel makkelijk, maar kinderen leren het gevoel van de ski ook heel goed door een stukje omhoog te ‘klunen’. Ik heb niemand horen klagen over het feit dat er geen transportband is.
Nadeel vond ik wel dat reserveringen via Landal voorrang kregen bij de indeling. In de Krokusvakantie is het dan wel eens een keer vol. Ook was de ‘balie’ van de skishop nog was amateuristisch. Misten af en toe het overzicht.

Door de reserveringen was voor ons de plossing om te gaan lessen op de nevenlocatie van deze skischool bij de Ruhrquelle. Lekker rustig en bescheiden piste, waar de kinderen prima konden lessen. Daarna hebben ze nog wat les gehad op de grotere pistes bij de hoofdlocatie.

Wij zijn onlangs naar Landal geweest, en daar heeft een stelletje wat mee was les genomen. Weet alleen niet of dat Poppenberg of bij Landal was…
De ervaringen waren echter niet best. Zonder overleg werden de lestijden aangepast, en werd het voor de luncht 1 uur les, en na de lunch 1,5 uur les. Onder het mom: jullie hebben zowat priveles, dus verkorten we de lessen wat. Ze zaten totaal met 5 of 6 in de groep, en moesten dus de volle mep betalen voor ruim 1,5 uur minder les.

Steffen op 3 jan. 2012 12:35

Over de leraren van skischool Poppenberg niets dan lof. Prettig in de omgang en dat is voor de kinderen ook belangrijk. Nagenoeg allemaal Nederlandse leraren en anders kunnen de Duitse leraren wel zodanig Nederlands dat het weinig uitmaakt.

Hoofdlocatie van deze skischool is bij Landal. Daar is overigens geen transportband, maar ze bouwen wel een kinderlandje op. Een band is wel makkelijk, maar kinderen leren het gevoel van de ski ook heel goed door een stukje omhoog te ‘klunen’. Ik heb niemand horen klagen over het feit dat er geen transportband is.
Nadeel vond ik wel dat reserveringen via Landal voorrang kregen bij de indeling. In de Krokusvakantie is het dan wel eens een keer vol. Ook was de ‘balie’ van de skishop nog was amateuristisch. Misten af en toe het overzicht.

Door de reserveringen was voor ons de plossing om te gaan lessen op de nevenlocatie van deze skischool bij de Ruhrquelle. Lekker rustig en bescheiden piste, waar de kinderen prima konden lessen. Daarna hebben ze nog wat les gehad op de grotere pistes bij de hoofdlocatie.

Gast097 op 23 feb. 2013 17:17

Slechte ervaringen met Skischool Semmler (zij staan recht aan de piste).

Onze kinderen hadden hier 2 dagen snowboardles. Ineens ging de les 's middags niet door, omdat het groepje heel klein was , hadden ze ineens “priveles”. Hier was ons niets van verteld. De andere dag kwamen er 3 kinderen bij van aanzienlijk lager niveau, waardoor onze kinderen niet eens met de lift zijn gegaan terwijl dit wel beloofd was. Ook hebben ze geen oorkonde ontvangen.

Deze skischool heeft een prachtige website waarop van alles beloofd wordt, o.a. "Niet tevreden geld terug", maar ons wilden ze op geen enkele manier tegemoet komen.

Beste mensen,
In de voorwaarden van verreweg de meeste skischolen in het Sauerland staat (zoals bij Der Brabander): "Indien het aantal deelnemers aan een groepsles minder is dan 4, wordt de les naar evenredigheid ingekort".
Uiteraard moet de skischool dit wel melden als het er op lijkt dat een dergelijke situatie zich voor doet. In een enkel geval kan dat fout gaan, bijvoorbeeld als een del van de groep door onstandigheden eerder afhaakt (pas nog gehad dat 2 kinderen ziek werden en incl. 2 ouders de groep van 6 naar 2 personen ging).

Bij ons heb je vanaf 4 personen de bij ons reguliere 2 3/4 uur les, bij 3 personen 2 uur, bij 2 personen 1 1/2 uur en bij 1 persoon 1 uur. Per saldo ben je dan een stukje voordeliger uit dan bij privelessen.

SOms worden er dan personene toegevoegd. Vaak melden die op kantoor een bepaalde ervaring te hebben en blijkt hiervan niets waar te zijn. Indien dat het geval is, zou het wel zo netjes zijn als de skischool u een oplossing biedt in de zin van een gratis priveles of het geld terug geven.

Harry (Winterberg)

Weet iemand of er inmiddels een bandlift is bij skischool Poppenberg? (bij Landal Winterberg). We willen er in ieder geval in februari 2015 naar toe gaan. Dan is onze dochter namelijk 3 jaar :).
We zijn zelf eigenlijk fanatieke snowboarders, maar de laatste jaren (sinds de geboorte van ons dochtertje) hebben we weinig gesnowboard. We willen wel weer heeeeel graag op Wintersport. Maar het komende wintersportseizoen zou ons dochtertje in februari 2014 2 jaar en 8 maanden zijn. Ik heb gelezen op internet dat dit nog te jong is om te gaan skiën. Maar met een skibandliftje erbij is de belasting toch niet al te groot voor de knieën? En de les duurt ook niet al te lang. Weet iemand hier meer over? En zijn er skischolen in Winterberg waar kinderen van 2,5 jaar terug kunnen?

Mijn vriend en ik willen ook best zelf ons dochtertje meenemen om te skieën. Bijvoorbeeld tussen onze benen. Wij hebben hier alleen nog helemaal geen ervaring mee. We hebben altijd gesnowboard en moeten nog even leren skiën :). Tijdens het snowboarden lijkt het ons namelijk lastig om ons dochtertje te begeleiden tijdens het skiën.

Wij hebben een zeer slechte ervaring met skischool Poppenberg. Onze dochter van 4 was weggelopen uit het skiklasje en lerares vond het niet nodig haar te zoeken. Een half uur later vond ik haar huilend een heel stuk verderop. De skischool zelf heeft hierna niet adequaat opgetreden en juf Elisa werkt er nog steeds. Ik adviseer een andere gecertificeerde skischool te zoeken voor jonge kinderen.

Zeker niet naar deze skischool gaan. Zeer slechte ervaring mee!

Zeer slechte ervaring met skischool Poppenberg !
Aanrader: ZOEK EEN ANDERE SKISCHOOL!
Zijn genoeg andere (wel bevoegde) skischolen in Winterberg.

Niks geen problemen gehad met skischool poppenberg. Mijn dochter van 5 kon na 2 les dagen alleen van de landal piste. Lessen waren bij ons gewoon goed.

@12345678910 en @jackies: Graag de slechte ervaringen even omschrijven, zodat anderen kunnen lezen wat er precies aan de hand is geweest.

Skischule Poppenberg geeft m.i. prima les en de mensen die ik ken die daar les geven zijn vriendelijk en competent. Gevorderden zou ik wel adviseren om een hoger erkende skischool op te zoeken, zoals Skischule Neuastenberg die officieel door de DSLV gecertificeerd is, maar beginners kunnen m.i. met een gerust hart bij Skischule Poppenberg les nemen.

Misschien iets off topic maar wat mij een aantal weken geleden opviel bij skischool Der Brabander was dat de skileraar van mijn vriendin daar zonder helm!!! Les gaf. Ik vind persoonlijk dat een skileraar een voorbeeld functie heeft net als een leraar op school. Zeker in een gebied als Winterberg kunnen we beter maar zoveel mogelijk het goede voorbeeld geven lijkt mij. Les voor mijn vriendin was overigens perfect voor elkaar. Zij heeft nu veel plezier in het skiën en draagt netjes een helm.

Plaats een reactie