To Winterberg or not to Winterberg? (28-29jan)

Dit onderwerp gaat over de bestemming Skiliftkarussell Winterberg

Lieve Wintersport vrienden,
onlangs ben ik met Joep (9) naar Landgraaf geweest om eens te kijken hoe het skiën hem beviel. Je moet weten dat ik een (gescheiden) vader ben en zelf al jaaaaren ski. Toen ik nog getrouwd was zijn we eens met de familie geweest (joep was 4) en hij heeft een weekle ‘les’ gehad. Ik kan me niet voorstellen dat ie daar nog wat van weet. Ik heb hem bij Snowworld zelf een half uurtje les gegeven en toen wilde ie al van de lange piste af…Ik dacht “we komen hier met hem nooit naar beneden”, maar toch geprobeerd. En… meneertje komt beneden als een prof. Bochtjes, stoppen en zelfs een beetje parallel… Hij heeft nu ook het virus!
Papa een probleem. Want de wintersport vakantie is ‘mijn’ vakantie, dwz vroeg gaan en laat thuis. Niet iemand om 9 naar de les brengen, om 12 terug voor het eten en nog een kleine afdaling kunnen doen tussen 14 en 15u. ;-(

Na lang praten beloofd dat hij volgend jaar op les mag in Snowworld en evt dan mee naar Oostenrijk…

Echter: Papa zou ook met hem een weekend naar Winterberg kunnen gaan. Op vrijdag heen rijden, zaterdag en zondag skieen en 's avonds weer terug… Alleen… Papa is nog nooit in Winterberg geweest!

Dus ik kan jullie hulp wel gebruiken!

  • Waar raden jullie mij aan om te overnachten?
  • Waar raden jullie mij aan om zijn skies te huren (papa heeft eigen)?
  • Enig ander advies voor Winterberg?

Benieuwd wat jullie mij aanraden… ;-)

In een weekend naar Winterberg met déze prachtige omstandigheden … Niet doen. na 10.30 uur overvolle pistes, lange wachtrijen bij de liften en fatsoenlijk een hapje eten is bijna niet mogelijk. Ga een dorpje verder, Altastenberg, en ga daar lekker skiën. Helaas wel alleen sleepliften, maar dat hebben die kinderen zo door en moeten ze ook leren. Veel rustiger in de weekenden. Tip voor accommodatie: pension De Gasterei. Midden in het dorp op loopafstand van de pistes.

Piste riderrrrr

Er zijn nog meer leuke skigebieden in het Sauerland waar je minder last van de weekenddrukte zal hebben.
Kijk eens hier: http://www.wintersport-arena.de/nl/
Ik ben er nooit zelf geweest, maar heb hier over het kleine gebiedje Sternrodt (http://www.sternrodt-skilift.de/) alleen maar positieve verhalen gehoord. Het wordt daar niet besneeuwd met kunstsneeuw, maar natuursneeuw ligt er voorlopig genoeg. Bovendien hoef je, als je zaterdagmorgen reist ook minder in de file te staan tussen de afrit van de snelweg en je eindbestemming.
En ja, als er veel sneeuw ligt, heb je in het Sauerland meerdere keuzes.

Plaats een reactie