skiën eind mei

Dit onderwerp gaat over de bestemming Matterhorn Zermatt

Ik wil na mijn eind examen namelijk gaan skiën! Ik vroeg me af of er nog eind mei skiegebieden open zijn? zo ja welke?

Mamoth Mountain, California… tot 4 juli open.

Dat lijkt mij een geweldige resije –

ja, hoor, maar ook wat in Europa…

Gletsjers zijn over het algemeen het hele jaar open (soms paar weken in juli/augustus dicht) maar je kan het hele jaar door boarden skieen.

Hintertux, Les Deux Alpes, Saas-fee enz…

Zowieso pas last minute boeken want je bent erg afhankelijk van het weer/sneeuw in die periode.

If there is no park, open your eyes - the mountain is a natural one.

zijn er ook nog skiegebieden zo als zermatt tot zo’n 2500m open? dan kan je nog wel echt tochtjes maken
coen

zijn er ook nog skiegebieden zo als zermatt tot zo’n 2500m open? dan kan je nog wel echt tochtjes maken
coen

coen minderhoud op 13 feb. 2013 14:00

Dat hangt heel erg van de omstandigheden af. Ik zou inderdaad last-minute pas gaan boeken en kijken welke gebieden er op dat moment nog open zijn…

If you snooze, you loose!

Zermatt kun je zelfs in juni nog leuk skiën, kan ik uit eigen ervaring melden. Van alle zomer-skigebieden heeft Zermatt naar verluid nog de meeste pistes. Bovendien kun je er ook veel andere activiteiten doen, want eind mei/begin juni kun je zeer waarschijnlijk al gaan mountainbike of wandelen (ik ben destijds in de tweede week van juni gegaan, toen was tot 2500 m de berg sneeuwvrij, gehuurde mountain bike in de lift omhoog en toen met enige zenuwen aan de afdaling begonnen).

Eind mei kun je met redelijke zekerheid nog tot Trockener Stegg skiën. Wel erg vroeg opstaan, want 's ochtends is de sneeuw nog redelijk stevig, zo rond 12h00 tot 13h00 wordt de sneeuw ineens zacht en plakkerig.

Tignes is ook nog een idee.

zijn er ook nog skiegebieden zo als zermatt tot zo’n 2500m open? dan kan je nog wel echt tochtjes maken
coen

coen minderhoud op 13 feb. 2013 14:00

Gebieden tot 2500m zijn gesloten vanaf ongeveer medio april en feitelijk is het na medio maart al erg goed uitkijken in hoeverre je in dat soort gebieden nog redelijk kunt skiën. Zermatt is mijn inziens uniek met de hoeveelheid en kwaliteit van de pistes tussen 3800 m en 2500 m.

Inderdaad last minute boeken, hotels zijn uitgestorven in die periode, dus waarom vooraf vastleggen? Kijk wat de online booking sites voor prijzen hebben en stuur een email naar hotels om te vragen naar een leuke prijs of speciale aanbieding (goedkopere ski-pas, halfpension, etc).

Volgzaam type (off-piste mits berggids).

~ mid-April to early May Expect good skiable conditions above 2200m. This translates to about 70% of Zermatt’s skiable area. Powder snow falls tend to soften within hours, but the spring snow is fantastic and one gets a great tan. Slopes are completely uncrowded. Skies are deep blue. A visit is still very worthwhile! The final kilometre descent to the village from Furi will normally be closed due to lack of snow. But at this time of year the run from the top to bottom (Klein Matterhorn to Furi) is still 11km (7 ml)! Top to bottom skiing is still available in Cervinia - for an 11km run.

From early May The winter season officially ends in Zermatt. The month of May brings rain and warm winds to the altitudes of 2000-3000m. One has to ascend above 3000m on to the glaciers for good snow. May is a prime month for ski-tourers. But the lower two of Zermatt’s three skiing areas close. The large glacier ski area - Klein Matterhorn - remains open year round.

Zoek de gletschers op of ga naar de VS.

Haus Gassner in Niedernsill

Als ik van 15 tot 18 mei wil gaan skien op Les Deux Alpes, waar kan ik dan het beste een hotel nemen?
Bij welke skilift moet ik dan zitten?

Plaats een reactie