Zermatt - 100 km & 18.000 Hm in 1 dag.& 5 afdalingen langer dan 6,5 km

Dit onderwerp gaat over de bestemming Matterhorn Zermatt

Zermatt,

Ik begrijp nog steeds niet waarom Zermatt zo weinig in het forum en bij ervaringen voorkomt!
Lijkt me sterk dat de kosten om naar Zermatt te gaan, de drempel is. Ook in Zermatt kun je betaalbaar
skien en overnachten. Okay skipas is duur maar dan krijg je wel iets voor terug. Hoogtemeters en
lange afdalingen. Niet te vergeten het mooiste panorama (Matterhorn) van de alpen.

Kijk eens naar onderstaande informatie.

  • Uitgebeide informatie Zermatt (engels):

http://www.skiraware.de/Ski/Zermatt/Eng/indexZermatt.html…

http://www.ski-zermatt.com/

  • 100 km & 18.00 Hm in dag:(duits)

http://www.skiraware.de/Ski/Allgemein/D/Allg100Pistenkilomet…

  • 5 afdalingen langer dan 6,5 km (duits):

http://www.skiraware.de/Ski/AdalbertQ/D/AQLaengstePisten.htm…

  • Mooiste pistes in de alpen (duits):

http://www.skiraware.de/Ski/AdalbertQ/D/AQSchoenstePisten.ht…

Doe eens gek en ga naar Zermatt. Zeker als het om skien gaat en minder om apres ski.

~Till March 100% of terrain should be open, including all runs to the village (at 1620m altitude). Effectively still like mid-winter in terms of snow coverage.

~Second half of March Expect good skiable snow above 1800m. This means 95% of Zermatt’s skiable area is open and fantastic! Powder snow can last on the northerly slopes. Skiing to the village is still possible thanks to snowmaking.

~First half of April Expect good skiable snow above 2000m generally, which is 85% of Zermatt’s area. Powder snow normally softens within a day when it falls. The final kilometre descent to the village from the Sunnegga area (below Patrullarve) will normally be closing due to lack of snow. Skiing to Furi (1850m) and from there to Zermatt should still be possible due to snowmaking and its northerly orientation.
mid-April to early May Expect good skiable conditions above 2200m. This translates to about 70% of Zermatt’s skiable area. Powder snow falls tend to soften within hours, but the spring snow is fantastic and one gets a great tan. Slopes are completely uncrowded. Skies are deep blue. A visit is still very worthwhile! The final kilometre descent to the village from Furi will normally be closed due to lack of snow. But at this time of year the run from the top to bottom (Klein Matterhorn to Furi) is still 11km (7 ml)! Top to bottom skiing is still available in Cervinia - for an 11km run.

From early May The winter season officially ends in Zermatt. The month of May brings rain and warm winds to the altitudes of 2000-3000m. One has to ascend above 3000m on to the glaciers for good snow. May is a prime month for ski-tourers. But the lower two of Zermatt’s three skiing areas close. The large glacier ski area - Klein Matterhorn - remains open year round.

Ah nou ik ben een echte Zermatt addict. De enige reden dat we er niet naartoe gaan is omdat we met een andere familie gaan skien die een huisje in klosters hebben…

Zermatt is de absolute top als het gaat om lange mooie afdalingen. Het enige minpuntje is de inneralpine ligging waardoor er minder sneeuw valt. Daarentegen ligt het zo hoog dat de sneeuw in de winter eigenlijk nooit smelt en er op de pistes dus genoeg ligt.

Staat helemaal bovenaan mijn “to do” list voor volgend seizoen, of we nu logeren in Zermatt, Breuil Cervinia of Valtournenche weet ik nog niet. Iemand tips van leuke hotels of B&B’s ?

Ik zit binnen 2 weken in Wallis en ben aan het overwegen om eens een dagje naar Zermatt te gaan, lijkt me wel cool gebied en moet je toch echt wel eens gezien hebben als ik het zo lees.

Blogger, skiër, Belg & Tirol-fan!

Ga dit jaar voor de 5de keer naar Zermatt. Overnacht telkens in Täsch in 3 *** Hotel Täscherhof (http://www.taescherhof.ch). Dit hotel ligt ideaal. 1 minuut lopen naar het perron. Daarna 10 minuten met de trein naar Zermatt. Stationsplein oversteken (200 m) en vervolgens met de Gornergratbahn in 35 minuten gemoedelijk naar 3000 m. Vervolgens sta je in een fantastische omgeving met 26 bergen hoger dan 4000 m
met als blikvanger de Matterhorn.

Pistes (geel is Freeride)

http://www.zermatt.ch/en/page.cfm/lifts_and_pistes/open_lift…

Prijsindicatie per persoon

Zimmer

Doppelzimmer STANDARD im Stammhaus pro Person und Aufenthalt Fr. 678.00
mit Dusche/WC, SAT-TV, Radio, Telefon, Safe, Dusche/WC, Föhn und WLAN

IM PREIS INBEGRIFFEN: reichhaltiges Frühstücks-Buffet – Abendessen - MWST – der gesamte Service – Wellness Centers mit finnischer Sauna, Infrarotsauna – Whirlpool – Solarium – Internet Corner in der Lobby oder Wi-Fi – Tiefgarage – Gepäckaufbewahrungsraum.
4 Tage Zug-Abo Täsch-Zermatt-Täsch und der Skipass fürs Gebiet Zermatt für 4 Tage inkl. Skigebiet Cervinia/Italien.

Qua overnachten met halfpension incl. skipas (duurste van de alpen) en gratis parkeren valt het reuze mee.

Bedankt Gast624, ziet er leuk uit, maar zit liever ergens in een (bruisend) dorpje, onmiddellijk bij de piste. Iemand tips in Breuil Cervinia of Valtournenche?

Skipas voor een week is +/- CHF 400… gekkigheid!

Skipas prijzen zijn betrekkelijk voor Zermatt. Ga in de alpen tijdens de winter/zomer naar een willekeurig uitzichtpunt met een gondel of tandrad trein
en kijk dan wat je kwijt bent voor een retourtje of dagkaart, dan valt de prijs voor de skipas in Zermatt mee. Naar verhouding heeft Zermatt heel weing sleep-/stoeljes liften. Rothorn, Stockhorn, Hochtälli, Gornergrat en Klein Matterhorn zijn allemaal 3000m + Deze hoogtes zijn alleen via gondels, cabineliften en trein te overbruggen. Dit heeft zijn prijs. De prijs betaal ik graag als je ziet wat je ervoor terug krijgt. Lange afdalingen.

Retourtje Chamonix - Aiguille du Midi 3777m kost € 50,–

Zermatt is t.o.v. andere skigebieden in de alpen niet te vergelijken. Zie piste kaarten van de 4 afzonderlijk area’s in Zermatt

Rothorn - http://www.zermatt.ch/de/page.cfm/pp_rothorn_paradise…
Gornergrat - http://www.zermatt.ch/de/page.cfm/pp_gornergrat
Klein Matterhorn - http://www.zermatt.ch/de/page.cfm/pp_matterhorn_glacier_para…
Cervinia - http://www.zermatt.ch/de/page.cfm/pp_cervinia

Je kunt pas over Zermatt oordelen als je er zelf bent geweest. Zermatt is als Rome, Parijs, Londen, Amsterdam. Wil je in het centrum
overnachten, dan heeft het ook zijn prijs. Wil je voor een dubbeltje op de eerste rij zitten of liever een paar honderd euri uitgeven aan apres ski dan
is Zermatt out of scope. Ben je een sportieve skier en zoek je afwisseling in de mooiste alpen arena met de Matterhorn als middelpunt dan is Zermatt de place to be.

Winter prijzen:

http://www.zermatt.ch/en/page.cfm/p_skipass

Zomer prijzen:

http://www.zermatt.ch/en/page.cfm/p_panoramic_pass

Leuke spamberichten.

Ja, Zermatt is mooi. Helaas ook gewoon heel duur. Auto parkeren, laatste stukje met trein dure skipas, dure CHF enz.

Ik hoop niet dat elk gebied een afgezant het forum laat volspammen. Of als dat gebeurt zou ik graag een ingelogd persoon zien met een waarschuwing dat het geen onafhankelijk persoon is.

Prijzen lang weekend Zermatt & Cervinia

                    Zermatt            Cervinia                       

3x Nachten € 210,-- € 200,-- ( 3* Hotel)
3x Avondeten € 63,-- € 60,-- ( € 63,-- is drie gangen menu + salat/kaas buffet)
4d Skipas € 275,-- € 250,-- (incl Cervinia of Zermatt hangt van lokatie af)
4d Skihuur € 109,-- € 93,-- (premium ski’s zonder schoenen)


Totaal € 656,-- € 613,–

Kan natuurlijk goedkoper als je in een appartement gaat en zelf kookt.

Lorenz = gast624 & gast929

Zeker geen spam.
Laatste 4 jaar in Zermatt geskied.
Ga dit jaar weer er naar toe.

Wat ik me afvraag is waarom maak je zoveel reclame voor Zermatt gast624?

De meeste hier weten dat Zermatt erg mooi is, erg lange afdalingen heeft en 1 van de duurste skigebieden in de Alpen is. Dat laatste zal voor velen een reden zijn om niet naar Zermatt te gaan/kunnen.

Verder schrijf je dat voor een dubbeltje op de eerste rang zitten out of scope is. Daarna geef je zelf wel een voorbeeld daarvan want veel goedkoper dan jouw voorbeeld kan het bijna niet in Zermatt. Vind het trouwens nog steeds prijzig voor 4 dagen. Die aanbieding van Täscherhof is wel aantrekkelijk als daar daadwerkelijk een internationale skipass Zermatt/Breuil bij zit alleen Täsch is geen Zermatt. Geen Matterhorn te bekennen daar en ook niet de internationale allure waar jij zo prat op gaat.

Ik ben ondertussen 3 maal in Cervinia geweest, en moet zeggen ben helemaal gek van het skigebied … ik heb daar zelf een schitterend hotel gevonden spijtig genoeg ook niet echt goedkoop maar daar krijg je wel waar voor je geld, maar in Cervinia vind je zeker best dingen aan een mooie prijs en zo heb je het beste van 2 werelden! is dit nu ook SPAM?

Ik heb zo m’n bedenkingen over “gasten” die vreselijk enthousiast zijn over een ski-gebied of een bepaald merk verwarmde handschoenen.

Maar ik moet toegeven, Zermatt behoort tot de beste ski-gebieden ter wereld.

Volgzaam type (off-piste mits berggids).

Bij mij staat hij ook op de lijst, als onze MP Rutte daar skiet moet het wel goed zijn toch :)

Jammer dat Sunweb Zermatt na een jaar (dacht ik) weer uit het reisaanbod heeft gehaald. Helaas een dure bestemming…

Let it snow!

Ik zit binnen 2 weken in Wallis en ben aan het overwegen om eens een dagje naar Zermatt te gaan, lijkt me wel cool gebied en moet je toch echt wel eens gezien hebben als ik het zo lees.

Kristof op 29 jan. 2013 00:44

Niet overwegen, gewoon gaan (als er nog ruimte in je portemonnee voor is)! Het is werkelijk waar een schitterend gebied met aan beide zijdes van de Matterhorn schier eindeloze afdalingen.

Ik ben er zelf 1x maal geweest in het gebied en qua uitzicht en lange piste het mooiste gebied waar ik tot nu toe ben geweest. Helaas is het wel schreeuwend duur. Ik zat zelf aan de Cervinia kant, maar ook daar is het niet zo goedkope (m.n. op de piste niet). Daarnaast is (vooral Cervinia) door de ligging ook nog eens ontzettend ver (vooral de St. Gotthardtunnel en de ligging van de vallei zorgen hier voor).

Desondanks wil ik zeker nog eens terug gaan, maar dan wel buiten het hoogseizoen en met het vliegtuig ;-).

If you snooze, you loose!

Ik ben ondertussen 3 maal in Cervinia geweest, en moet zeggen ben helemaal gek van het skigebied … ik heb daar zelf een schitterend hotel gevonden spijtig genoeg ook niet echt goedkoop maar daar krijg je wel waar voor je geld, maar in Cervinia vind je zeker best dingen aan een mooie prijs en zo heb je het beste van 2 werelden! is dit nu ook SPAM?

Bruno op 30 jan. 2013 12:40

Welk hotel was dit , als ik het vragen mag .
Wij zijn namelijk op zoek naar iets in Cervinia voor volgende januari.

Sorry, dat ik zo enthousiast ben over Zermatt
Deze topic alleen maar gestart om anderen met de mogelijkheden die Zermatt biedt kennis te maken. Meer niet.

1 dag skiën in Zermatt is inderdaad prijzig. Extra naast skipas

  • betaald parkeren in Täsch
  • trein naar Zermatt

Grappig om te zien wat voor een reacties het los maakt. Schijnbaar mag men niet meer enthousiast zijn.

Martijnski:

Ik ben gast624. Was niet ingelogd.
Vraag me af of velen in dit forum Zermatt kennen!

Ik denk dat bijna iedereen op dit forum Zermatt wel kent, maar dat ook veel mensen gewoon een budget hebben waar ze zich aan moeten houden. Bij mij is dit wel het geval en Zermatt valt toch even flink buiten dit budget. In de zomer er wel geweest en filmpjes gezien van de lange afdalingen en ik wil er echt nog wel een keer gaan skiën.

Don`t eat yellow snow

Jawel, ik denk dat de die-hard wintersportfanaten allemaal Zermatt wel kennen. Het lijkt me ook een ontzettend mooi skigebied (heb er zelf nog nooit geskied, wel gewandeld in de zomer) maar het is en blijft zo f*king duur. En natuurlijk mag je wel enthousiast zijn. Inloggen helpt vaak om wat serieuzer genomen te worden :)

Ook voor mij is Zermatt een rib uit mijn lijf, maar ik kom alleen om te skiën - eten - slapen - skiën. Klinkt niet gezellig voor velen, maar ik ga ook altijd alleen. 6 dagen van 08:30 tot 16:30 op de latten. Sportief bezig zijn en genieten van het panorama & natuur. Saai, nee. Soort meditatie op de ski.
Ben zelf meer een type als in de film ‘’ Into the wild’’

Ik heb een paar dagen in een appartement in Tasch gezeten en da’s een heel gedoe. Van het appartement naar station, met de trein naar Zermatt, naar de gondel lopen, omhoog, dus voordat je goed en wel je eerste afdaling kon maken was je toch al snel een dik uur verder. Het gebied op zichzelf is natuurlijk fantastisch, wel aan de prijs maar vond het niet extreem duur.

Zag dat iemand vond dat Zermatt geen bruisend dorp is en geen aprés-ski heeft. Mis!!! Beste aprés-ski tent van de gehele alpen zit halverwege de laatste piste naar het dorp, de Hennu Stall. De huisband speelt daar een paar keer per weken de planken van het dak!!!

http://www.hennustall.ch

Daarna nog een genig stukje skiën, heb daar gasten omgekeerd, achterstevoren, binnenstebuiten naar beneden zien gaan. Grappig.

PS: Skiën is fantastisch, zeker het skitoeren!

Life is fun, so enjoy it

Wij hebben ooit twee dagen in Zermatt geskied. We zaten toen in een hotelletje in Montreux; nergens in de alpen was een vlokje sneeuw te bekennen; in Gstaad (waar volgens de skihoogte 100cm zou moeten liggen) skieden we over de stenen. Toen maar naar Zermatt gegaan (2 dagen heen & weer vanuit Montreux) - wat was het toen fantastisch!

Geweldig gegeten aan de Italiaanse kant. Skihutje van niets, wij hadden hongerklop, maar het beste piste-eten ooit.

Ook in de HennuStall beland aan het eind van de dag. Wat een geweldige tent. Hadden we je daar dus ook al kunnen tegenkomen, Alke :-)

Zou er graag nog eens teruggaan - maar voor ons is reistijd (te ver voor dagtrip vanuit andere delen in Zwitserland waar we meestal zitten) en, inmiddels met 2 kleine kindjes, ook de prijs van verblijf een puntje…

Overview Zermatt

Betaalbaar Zermatt is overnachten in Täsch of Randa en per trein & Gornergratbahn naar de piste. Reistijd inderdaad tussen 45 min en 60 min. Wel relaxed naar de piste. Geen wachttijden mits je voor 10:00 in Zermatt bent. Wil je naar italie , ga dan om 08:00 uur met de eerste trein naar de Gornergrat ski naar Furi en neem de gondel. Daarna overstappen en met de gondel naar de Kleine Matterhorn op 3800 m. Let op. Bij mooi weer wil iedereen naar Italië espresso drinken. Alternatief is 2× sleeplift.

Zermatt is de top van het skien. Net als een ferrari top is als auto. Kan ook niet iedereen betalen, maar dan kun je het nog wel top vinden. En ook Zermatt is soms best te doen. OP de website van zermatt zoeken naar pauschal angebote, dan kan veel schelen!

hm. Gast765 ben ik dus. Raar want ik was wel ingelogd! Uitgelogd en weer ingelogd en het werkt wel…

Bedankt Gast624, ziet er leuk uit, maar zit liever ergens in een (bruisend) dorpje, onmiddellijk bij de piste. Iemand tips in Breuil Cervinia of Valtournenche?

Pieter op 29 jan. 2013 20:49

Ff op internet zoeken naar Meuble Joli in Breuil Cervinia. Simpel en alleen ontbijt maar je zit er een week onder de €400 in het laag seizoen. Direct aan de piste en aan de hoofdstraat!!

Hartje zomer zijn we gaan skiën in Zermatt, onze ervaring was niet positief.
het was die dag behoorlijk warm in Zermatt en als je vanuit tasch met de ski op je rug in Zermatt met een paar lompen ski schoenen op zoek moet naar de lift, vervolgens een half uur in de rij staan.
kom je uiteindelijk boven maakt het uitzicht veel goed, moet je vervolgens weer door een lange tunnel lopen waar meerdere skiërs door de ijle lucht bevangen werden.
uiteindelijk konden we rond 11 uur skiën pffff. sloten de liften om 13:30 vanwege de warmen temperaturen.

In de zomer gaan bijna alle skigebieden rond een uur of 1 à 2 dicht, daarna is het gewoon te warm. je moet dus echt met de eerste lift omhoog, meestal ergens rond 08h30 - 09h00 en dan kan je heerlijk een uurtje of 3 knallen. Dan smiddags zwembad of wandelingetje of via ferrata of golf, en dan terrasje pakken en savonds lekker buiten eten. dat is de ideale zomer skidag :-)

Life is fun, so enjoy it

Plaats een reactie