Leukste pistes/ lekkerste eten/leukste activiteiten in en rondom Mayrhofen (Zillertal 3000)

Dit onderwerp gaat over de bestemming Zillertal 3000

Hoi allemaal,

Met z’n 7’en vertrekken we over 2 weken naar Mayrhofen en nu ben ik geinspireerd door het ‘mooiste piste’-topic…

…ik zou namelijk graag willen weten wat jullie de mooiste plekken in Mayrhofen / Zillertal 3000 vinden. Wat moet ik er echt gezien hebben? Of gedaan? (Ik ben een beginnend skier en we gaan met een gemengd gezelschap van beginnende en gevorderde skiers en boarders).

Ik ben ook geinteresseerd in leuke andere actieve activiteiten (rodelen, ijsgrotklimmen, paardrijden), of evt. zwemmen/sauna.
Ook goede eettips mogen natuurlijk niet ontbreken!

Ik ben benieuwd!! :)

Edit: overigens, we logeren in een appartement aan de Hauptstrasse

Slippery slippery slidy slidy slopy slopy

Zeker een bezoek brengen aan de hintertux gletjser! kies er een dag met mooi weer uit!

piste’s van de rastkogel vond ik leuk, zeker de terugkeer via 66.
Eigenlijk vind ik Mayrhofen echt een topgebiedje :-))

Als je de mooiste piste- topic hebt gevolgd, ben je vast de Ahorn afdaling tegen gekomen. Mooie, lange afdaling, maar flink pittig voor beginners.

@Jetse je bedoelt de lange zwarte? Ik denk dat die voor mij misschien nog wat te hoog gegrepen is. Vorig jaar ben ik een smalle (ijzige) rode piste afgeweest na m’n eerste vier dagen op latten (wat een ongelukje was na een onfortuinlijke afslag…). Ik hoorde later van m’n skileraar dat die bij vervelende condities nog wel eens tegen het zwarte aan kon zitten. Was niet per se een plezierige ervaring… :P (laat staan dat hij een paar km lang is…)

(overigens is die rode piste na een flinke laag poeder m’n favo piste geworden van die week… wat een kick :P)

Slippery slippery slidy slidy slopy slopy

@koenpeters37 wat is er dan precies zo leuk aan deze routes / gebiedjes? (Leuk overigens dat je zo enthousiast bent over Mayrhofen… bevorderd de voorpret alleen maar :))

Slippery slippery slidy slidy slopy slopy

Wil je wat te vertellen hebben moet je de harikiri doen.Maar een leuke route vanaf de 150 Tuxer naar E ggalm via skiroute 1. Leuke route niet moeilijk en geprepareerd. Terug over Lanersbach en de panorama abfahrt 16.
En been dagje Hintertux is ook mooi . Bij de bahnen kun je ook kaartjes met routes halen

@ruudsan wat is eigenlijk het verschil tussen een echte ‘skiroute’ en gewoon wat pistes achter elkaar pakken?

Verder heb ik wat Harakiri-filmpjes bekeken en lijkt dat me een heel slecht idee… Als je valt, val je gewoon verder. Ik kijk nog even de kat uit de boom.

Slippery slippery slidy slidy slopy slopy

Waar je lekker en snel wat kan eten is bij slager hans de boucher is recht tegenover het dalstation van de penkenbahn. is een slagerij waar je belegde broodjes kan kopen!

NielsT93

@Jetse je bedoelt de lange zwarte? Ik denk dat die voor mij misschien nog wat te hoog gegrepen is. Vorig jaar ben ik een smalle (ijzige) rode piste afgeweest na m’n eerste vier dagen op latten (wat een ongelukje was na een onfortuinlijke afslag…). Ik hoorde later van m’n skileraar dat die bij vervelende condities nog wel eens tegen het zwarte aan kon zitten. Was niet per se een plezierige ervaring… :P (laat staan dat hij een paar km lang is…)

(overigens is die rode piste na een flinke laag poeder m’n favo piste geworden van die week… wat een kick :P)

Quisa2 op 4 jan 2016 18:38

Volgens mij is het een rode piste. ( op pistemap beetje onduidelijk) Het laatste stukje is flink steil, maar verder goed te doen.

Wat erg leuk is om te doen is de rodelbaan in Zell am Ziller, vlakbij en een echte adrenaline rush.

@Jetse misschien voor op de laatste 2 dagen (A) @PowPow weet je hoe je daar het makkelijkst kan komen? Met de bus? Is er een website?

Dat is ook mijn frustratie met de meeste skigebied-websites: er staan een boel ‘mogelijkheden’, maar als je doorklikt staat er altijd iets alleen in het Duits/Frans met een telefoonnumer of een website die niet meer bestaat :( (vandaar ook deze thread: aan goede tips en ervaringen van mensen die geweest zijn, heb je veel meer!)

Slippery slippery slidy slidy slopy slopy

@Quisa2

Ik reis eind deze maand met 15 anderen naar Mayrhofen en we kwamen voor een avondje rodelen op onderstaande website uit (ook in het Engels ;-) ):

http://actionclub-zillertal.at/winter/rodeln/

Vervoer naar Gerlosstein, rodelen en een afsluitend drankje is voor zover ik kan lezen inbegrepen. Het kost wel iets meer, maar scheelt ons een hoop gedoe met auto’s .

Overdag kan je natuurlijk ook gewoon met de bus:

Halte: Mayrhofen <–> Halte: Hainzenberg Gerlossteinbahn

http://www.christophorus.at/fileadmin/user_upload/Fahrplaene…

@Quisa2

@ruudsan wat is eigenlijk het verschil tussen een echte ‘skiroute’ en gewoon wat pistes achter elkaar pakken?

Verder heb ik wat Harakiri-filmpjes bekeken en lijkt dat me een heel slecht idee… Als je valt, val je gewoon verder. Ik kijk nog even de kat uit de boom.

Quisa2 op 4 jan 2016 19:48

Er is al vaker aandacht besteed hier op het forum, aan het fenomeen skiroute officieel zijn dit geen pistes met de bij behorende eisen eraan. En vaak behoorlijk lastig. Deze route kun je eigenlijk gewoon zien als blauwe verbindingspiste tussen Rastkogel en Eggalm hij wordt geprepareerd en zelfs besneeuwt.

@jeroenjeroen ziet er zeker leuk uit! 30 euro is inderdaad wat veel voor wat sleeen, maar het lijkt me wel erg leuk :) Ik ga ze even mailen!

Slippery slippery slidy slidy slopy slopy

Deze reactie is een beetje laat, maar mocht je nog een keer terug gaan met een groep met gemengde niveau’s, dan ken ik nog wel een leuke route waar je toch zeker een paar uurtjes zoet mee bent. Je begint bij de Penkenbahn, daar ga je dan met de mooie nieuwe gondel naar boven. Dan zorg je dat je bij Penkenjoch komt en neemt dan de piste naar de 150’er gondel, Dan kom je bij de Rastkogel uit, dan neem je rode piste 69 naar beneden (een mooie route door een stuk bos) dan kom je langs een gezellig tentje/restaurant ’ vogelnest’’ (echt een aanrader!) vanaf daar kan je met de Egghalm lift weer naar boven en daar piste 77 of 78 naar beneden pakken en dan weer met de Rastkogelbahn (gondel) naar boven en dan een route naar keuze terug naar de penken.

Plaats een reactie