blauwe pistes

Dit onderwerp gaat over de bestemming Zillertal Arena

Deze winter gaan we naar uderns hoe is het daar om als niet ervaren skieer naar toe te gaan.Zijn de pistes gemakkelijk?

Zoiets vraag je je toch af voordat je boekt? Lijkt mij een belangrijke factor in de afweging naar welk gebied je gaat…

Gerlos is niet heel moeilijk. De zwarte 42 heeft iets extras en de 36 is aan het begin is even spannend voor gemiddelde skiërs. De overige zijn heel goed te doen. Koningsleiten is een leuk gebied waar voor beginners / redelijk gevorderde leuke afdalingen zijn.

In het vervolg zou ik wel even van te voren kijken naar de moeilijkheidsgraad.

Jos

Wacht even, Uderns dat is toch helemaal geen Zillertal Arena? Dat is toch echt Hochfugen/Hochzillertal dacht ik.

Met die gebieden heb ik geen persoonlijk ervaring, maar meen te weten dat er relatief brede lange pistes zijn. Een ervaringsdeskundige zou dit echter beter kunnen beantwoorden.

Dan ga he dus skiën in Fügen, Hochfügen in het Hochzillertal.

Fügen prima te doen maar erg klein gebied. Hochfügen heeft paar lastige pistes maar die zijn zwart…blauw is prima te doen, alleen de dalafdaling (Stephan Eberhard goldpiste) is voor beginners af te raden (zwart deel 1, rood 2de gedeelte en zeer veel bückels aan einde dag…)

First powder, last beer...!

Plaats een reactie