logeren in Wald im Pinzgau of Konigsleiten?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Zillertal Arena

Hallo
iemand ervaring met logeren in Wald im Pinzgau en dagelijks gaan skiën in Zillertal arena? Is de autorit of skibusrit te doen? Ik denk een 10 minuten klopt dat? Of is logeren in Konigsleiten toch een veel betere optie?
Ter info: wij plannen de skireis met pasen…

Ik zou voor Koenigsleiten gaan.
Vanuit Wald ben je toch wel 20min onderweg met de auto naar Koenigsleiten.
Je kan ook naar Hochkrimml rijden maar dat zal niet heel reistijd schelen.

Ik zou ook in Koningsleiten gaan zitten. Daar zit je gelijk zeer dicht bij de pistes en kan je nog het wintersportgevoel beleven. Waarschijnlijk zal heel het dal van Wald groen zijn met pasen. De rijs duurt inderdaad wel 20 minuten en je moet iedere keer tol betalen (met auto) om de pas over te gaan.

Afgelopen Krokus zat ik in het chaletpark in Wald.
Prachtige chalets, incl zwembad op wandelafstand, broodjesservice, grootwarenhuis, overdekte parking.
Wel 15-20’ rijden en altijd plaats in de gratis ondergrondse parking van Konigsleiten.
Voor ons dient die rit als een soort decompressie en chill- moment na een drukke dag skiën .
Je kan de oude weg rechtstreeks nemen maar sneeuwkettingen zijn bij slecht weer verplicht en de weg is in slechte staat en smal.
Wij deden hoofdzakelijk via Krimml en Gerlosplatte ( geen tol met verblijfskaart).

Eerste week van Pasen zijn we terug daar met onze twee kids ( 7 en 10)

Volgens Maps doe je er tussen de 15-20min over met de auto. Afhankelijk van de toestand van de weg, kan dat wel eens optimistisch zijn. Dan sta je onderaan de lift in Königsleiten en wil je naar Zell im Zillertal skiën, toch een groot en interessant stuk van de Arena, ben je nog wel even zoet met liftjes nemen.

Qua locatie zou ik voor konigsleiten gaan. Er gaan wel bussen maar die doen er inderdaad wel even over en ik vraag me af hoeveel die nog gaan rood de tijd dat jij heen wilt.

Qua prijs en ruimte accommodatie is Wald weer wat leuker.

Alvast bedankt voor jullie reacties. …zal alles nog eens goed moeten bekijken…gelukkig nog eventjes tijd

Plaats een reactie