Beginnende skiër omgeving Gerlos

Dit onderwerp gaat over de bestemming Zillertal Arena

Wintersporters,

Aanstaande week vertrekken wij met een kleine groep richting Gerlos om daar een kleine week te skiën. Nu ben ik voor het laatst vijf jaar geleden op wintersport geweest. Ben één keer eerder op skivakantie geweest maar pakte toen vaak dezelfde piste (alleen blauw). Nu was ik vandaag naar het skigebied aan het kijken en kwam tot de ontdekking dat er weinig blauwe pistes zijn voor mij.

Wie kan mij vertellen welke pistes ik als beginner wel aan moet kunnen? Als ik op de skikaart kijk wordt ik er echt niet wijzer van. Denken jullie dat je als beginner in Gerlos vanaf de isskogel een dalafdaling kunt maken nr 34 > 32 > 31 of 31a? Of wellicht de andere kant pakken 34 > 33 > 33a 31 of 31a? Of moet ik voor eenvoudige pistes niet in Gerlos zijn?

Waarschijnlijk wil ik het de eerste dag aankijken of het me nog lukt anders neem ik denk ik skiles. Beginnen elke dag beginnerslessen of is dat eens in de zoveel dagen?

Bedankt alvast.

Begin met de Ebenfeld nr 32, zeer brede blauwe piste. Nr 34 is ook blauw maar stuk smaller, minder ruimte voor beginners om echt bochtjes te maken. Als de Ebenfeld goed gaat probeer dan de rode dalafafadaling, de 33a variant is lastiger, deze is een stuk steiler. Dalafdaling eerst begin of midden op de dag proberen, niet aan het einde, dan is hij nog prima te doen.

Vanaf Isskogel dalstation rijden er ook skibussen naar de Umbrella bar of je kan met de Krummbach stoeltjeslift naar beneden om de zwarte 36 te omzeilen.

Volwassenen groepsles begint over algemeen op zondag, bij drukke weken ook op maandag. Priveles is elke dag te boeken.

Begin met de Ebenfeld nr 32, zeer brede blauwe piste. Nr 34 is ook blauw maar stuk smaller, minder ruimte voor beginners om echt bochtjes te maken. Als de Ebenfeld goed gaat probeer dan de rode dalafafadaling, de 33a variant is lastiger, deze is een stuk steiler. Dalafdaling eerst begin of midden op de dag proberen, niet aan het einde, dan is hij nog prima te doen.

Vanaf Isskogel dalstation rijden er ook skibussen naar de Umbrella bar of je kan met de Krummbach stoeltjeslift naar beneden om de zwarte 36 te omzeilen.

Volwassenen groepsles begint over algemeen op zondag, bij drukke weken ook op maandag. Priveles is elke dag te boeken.

DerkieD op 15 mrt 2015 17:21

bedankt voor je vlugge reactie. Als ik jou zo hoor kan ik dus beter eerst de 32 onder de knie krijgen vervolgens de dalafdaling en dan evt nog de 34 erbij pakken. Wat kost een priveles ongeveer per dag (80?)? Wij komen midden in de week aan dus aan evt groepslessen heb ik dan eigenlijk niks.

Welke gebieden kan je als beginner in de buurt van Gerlos eventueel ook goed skiën (combinaties)?

Klopt, bij isskogel bergstation naar rechts bij uitstappen heb je mooie oefenhelling met in totaal 3 lopende banden voor beginners. Stap daarna is Ebenfeld piste nr 32 (blauw). Daarna dalafdaling of Vorkogel (rood). Als dat goed gaat kun je verder het gebied in richting Fussalm. Priveles is 130 voor twee uur.

Je zou je ook goed kunnen vermaken op de gerlosplatte in Königsleiten.

Gerlosplatte, Krimml, Hochkrimml is het eerste waar ik aan denk wanneer ik jouw verhaal lees.
Licht tegen Konigsleiten.
Veel plezier.

Plaats een reactie