Hoogste afdaling van Oostenrijk

Dit onderwerp gaat over de bestemming Zillertal Arena

Ik kan me vergissen, maar is hier behalve de led verlichting iets nieuws? Uitgaande dat er gesproken wordt over de afdaling van de Überjangsjoch (±2500m) naar Zell im Zillertal (±580m). Is dit een leuke afdaling of één met veel paadjes?

I am a skiing dad, just like a normal dad. Except much cooler | retired :-(

Het laatste deel vanaf het middelstation van de gondels karspitz en rosenalmbahn is dit jaar nieuw. Het is (claimen ze zelf) de langste dalafdaling van Oostenrijk. Het stuk ervoor bestaat uit verschillende pistes. Persoonlijk raad ik de sportabfahrt aan om te pakken. Het is op deze manier niet de langste piste, maar mijn inziens wel de mooiste. Bovenin een mooie rode snelle afdaling. Vanaf de middelstations is het geheel nieuw en zwarte piste. Ik vermoed dat het over het algemeen een makkelijk begaanbare afdaling zal zijn met enkele steile stukken.

Belangrijker denk ik is dat er een grote kans is dat de afdaling gesloten/slecht begaanbaar zal zijn (vooral vroeg in het seizoen/kerst). Vaak was het vroeg in het jaar net boven het middelstation al matig betreft sneeuwkwaliteit. Nu gaat de piste nog 800 meter verder naar beneden.

Als hij open is en goed geprepareerd heb ik er wel goede verwachtingen van!

nieuw is de dal afdaling. vanaf het middenstation (1300m) naar het dal is er dit seizoen voor het eerst.

@harry4 bedankt

I am a skiing dad, just like a normal dad. Except much cooler | retired :-(

http://blog.zillertalarena.com/2015/11/04/nieuwe-dalafdaling…

In dit filmpje gaan ze met een drone tot bijna het begin van de afdaling. Het traject van de piste kun je goed zien. Ziet er uit als een mooie piste!

#proudtobepartofleswintersporters

Plaats een reactie