Salzburger Super Ski card of Zillertaler Superskipass?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Zillertal Arena

Ik ga een heel seizoen in Gerlos werken, maar nu twijfel ik heel erg over welke ski-pas aan te schaffen.

Met de Salzburger Super Ski card kan ik bv. naar Kitzbühel (via Jochberg met de Panorambahn) en Zillertaler de andere kant op richting Mayrhofen en Hochfugen… Ik ben alleen nog nooit in al deze gebieden geweest, wat zouden jullie aanraden? Is Jochberg goed te bereiken (ook met OV) vanaf Gerlos?

Als je zelf geen auto hebt is het wel lastig om de meeste gebieden in de Salzburgercard te bereiken. Bramberg en Kitzbühel via de panoramabahn gaan nog wel, maar verderop kost je al gauw anderhalf uur (Zell am See-Kaprun) of langer (SHLF, Hochkönig).
Pak lekker de Zillertaler pas. Kun je via het OV overal in een gangbaar tijdbestek heen en heb je zat kilometers en plekken om je te vermaken.

Als je afhankelijk bent van OV: Zillertalpas. Daar kun je met het OV overal prima komen en heb je ook nog de gletsjer erbij. En alles bij elkaar meer dan genoeg km’s inderdaad.

3 jaar geleden heb ik ook een seizoen in Gerlos gewerkt en toen had ik de Tirol Snow Card.
Ik had gelukkig wel een auto tot mijn beschikking en ben toen in veel gebieden geweest in een straat van 90minuten rijden van Gerlos.

Waar ga je werken?
Ik kreeg via mijn baas ook korting op de TSC.

Tja, wat is t prijsverschil? Hoeveel verdien je, hoeveel spaargeld heb je, hoeveel is t je waard? Heb je veel vrije tijd?

Met de auto gerlos uit kost natuurlijk al ff tijd, het is niet Zell al ziller dat toch ff centraler ligt.

Als t €150 meer kost zou ik t persoonlijk wel doen

Thanks voor de reacties! ik ga voor de Tiroler Snow Card uiteindelijk (beetje extra heb ik er best voor over) dan kan ik in de meeste gebieden (Heel Zillertal, Kitzbühel en Brixental) in de buurt terecht.

Plaats een reactie