Van Gerlos naar Hintertux: skiën of de taxi?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Zillertal Arena

Eind deze maand ga ik met een groep mensen een weekend naar Gerlos. We willen dan ook graag op de gletsjer van Hintertux skiën. Het plan is nu om de taxi te pakken naar Hintertux en terug.

Maar dat stuit me een beetje tegen de borst. We gaan toch skiën om te skiën? Vandaar mijn vraag: is het realistisch om die route te skiënd en met de skibus af te leggen? Dus van Gerlos naar Zell, dan met de bus naar Hippach, van daar uit naar de Eggalm en dan weer met de bus naar Hintertux? En heb ik dan nog tijd over voor de Gletsjer?

Lekker de auto pakken. Geen gezeur met tijden en kosten van een taxi.

Het stuk van Gerlos naar Zell duurt wel vrij lang vanwege de verbindingen daar. Vanaf daar wel een bus pakken die verder gaat dan Hippach, gezien dit geen verbinding heeft met de rest. Dus Mayrhofen (zie bustabel: https://www.zillertalarena.com/UserFiles/Media/arena/Skibus/…). Dan kun je helemaal door naar Eggalm en daar weer de bus naar de gletsjer.
Is een hele tocht, maar als je een doorskiër bent en vroeg genoeg begint, moet het wel haalbaar zijn je ook nog even op de gletsjer te vermaken. Echter zou ik terug wel met de taxi gaan.

Een paar jaar geleden zijn wij (3 behoorlijke tempo skiërs) 's ochtends vrij vroeg met de Horbergerbahn vertrokken om dan, weliswaar met hier en daar een piste extra, door te skiën tot in Tux/Lanersbach. Vandaar dan de skibus richting Hintertux en tegen de tijd dat we boven op de gletsjer stonden was het al lunchtijd. Wij konden gelukkig met de auto’s van vrienden terug mee naar Zell, maar mochten we dat nog op ski’s hebben moeten doen dan konden we eigenlijk alweer beginnen terugkeren.

Dus conclusie, als je echt naar de gletscher wil: neem de auto!

Maar…ik heb eens op Google Maps gekeken en blijkbaar is de autorit van Gerlos naar Hintertux er eentje van bijna een uur! Om eerlijk te zijn: er zijn leuke pistes op de Hintertuxer, maar om daarvoor een uur te rijden? Nee, da’s echt niet de moeite. Naar de andere skigebieden in het Zillertal kan je veel makkelijker geraken: het is dus volgens mij echt wel de moeite om op ski’s naar Zell te gaan en dan van daar de skibus te pakken naar Kaltenbach of Mayrhofen.

Bedankt voor de snelle en goede reacties!

We hebben niet de beschikking over een auto dus die optie vervalt.

Of het een goed idee is om naar Hintertux te gaan weet ik niet maar voor sommigen is het de eerste keer dat ze op een Gletsjer skiën. Dus dat is wel een mooie ervaring. Zelf heb ik wat meer ski-ervaring en ik vind in een taxi zitten zonde van mijn (ski-) tijd. En dat het lang duurt vind ik niet zo erg: de reis is de bestemming, in dit geval.

Ik maak me alleen nog zorgen over de bustijden in de tabel van Tiny-M. De skibus gaat maar 1 keer per uur en dan kun je net heel veel pech hebben.

Skien lijkt me heel lange en omslachtige route van gerlos naar hintertux. met de auto is ongeveer 55 minuten rijden als er niet al te veel verkeer is. De bus zal er langer over doen omdat deze op diverse plekken nog stopt.
Hintertux is wel de moeite waard om naar toe te gaan. Wij hebben er afgelopen kerst 3 dagen geskied, zaten in Gerlos en de ski verbinding Gerlos-Zell was dicht vanwege te weinig sneeuw op die ene piste. Rest van de gebied gerlos-konigsleiten-gerlosplatte was wel open maar na een aantal dagen hetzelfde wordt je dat wel zat dus vandaar dat we naar hintertux zijn gereden. Zeker geen spijt van gehad.
Als je gaat, zorg ervoor dat je vroeg in de auto of bus zit! dit ivm drukte op de enige weg richting hintertux.

Leuk idee, maar mijn inziens inderdaad zonde van je ski-tijd. Van Gerlos naar Konigsleiten of naar Zell is mijn inziens prima voor een weekend. Kom er net vandaan en was top! Als je toch op een gletsjer wilt skiën, zou ik dat in een ander apart weekend doen.

Maar hoe dan ook, veel plezier!

Als je de taxi om 8 uur afspreekt kan je om 9 uur aan de gletscher beginnen.
Gaat er geen seconde van je skitijd af, alleen je nachtrust is iets korter.

Heb dit veel en vaak gedaan, telkens een uurtje rijden naar een ander skigebied. Ook vanuit Gerlos vaak weer terug het dal in gereden om bijv. naar mayerhofen of kaltenbach aan te doen. Zo ook Hintertux.

fijne site hè, dat wintersport.nl?

Met de bus naar Mayrhofen komen en dan vanaf Mayrhofen de Greenliner (20 min) naar de Tux pakken!

@blokjesman
Het is zeker wel de moeite om op de gletsjer te gaan skieen…alleen al voor het mooie uitzicht. Ik zeg pak een taxi en gewoon doen.

Plaats een reactie