Bereikbaarheid skihut met wandelwagen - Königsleiten, Zillertal

Dit onderwerp gaat over de bestemming Zillertal Arena

Hallo,

Wij gaan de eerste week van februari op wintersport naar Königsleiten. Voor het eerst sinds 3 jaar, en voor het eerst met onze 1 jarige zoon. Nu gaan mijn ouders ook mee, zij skiën beide niet of erg weinig. Het lijkt ons wel leuk om toch regelmatig samen te kunnen lunchen.
Is het restaurant boven aan de Dorfsbahn ook goed te bereiken met een wandelwagen?
En wat zijn nog meer leuke locaties om af te spreken, waar wij skiënd heen kunnen gaan en mijn ouders lopend of met de auto.

Andere tips voor leuke wandelingen oid in de buurt van Königsleiten met een klein kind zijn ook welkom.

Wij zijn 3 jaar geleden met onze dochter van toen 6 maanden ook naar Köningsleiten geweest inclusief niet skiënde opa en oma. We troffen elkaar vaak bij restaurant plattenalm wat aan de voet van de Gerlosplatte ligt en per auto prima te bereiken is, met een heerlijk terras. Eventueel wandelen, maar het is best een klim. Eerste keer zou ik de auto pakken, dan kan je zien of het te doen is. Verder zaten we ook op het terras bij een groot hotel bovenaan de oefenweide van het dorp en wat naast het dalstation van de dorfbaan gelegen is. Je kunt elkaar ook treffen op de berg bij het bergstation van de dorfbaan, alleen dan moet je toch best wat betalen om naar boven te gaan om daar in een restaurant/ terras te zitten. Verder heb ik als aanrader nog aparthotel sterngucker waar ze een kinderspeelhoek hebben. In het dorp Wald kan je een arresleetocht maken en is een zwembad.

Hotel bij het dalstation en boven de kinderweide is inderdaad erg goed (hele lekkere sachertorte daar!) Losse kaartjes om met de gondel te gaan zijn niet heel goedkoop, maar je kan dan zeker wel bij het restaurant komen.

Hotel Konigsleiten ligt langs de Marchenwald oefenweide en met de auto is de Plattenalm op de Gerlosplatte makkelijk te bereiken.

Naar de overkant, Krimml, is ook goed te doen met de auto. Daar zitten ook genoeg restaurantjes waar je elkaar zou kunnen treffen, zeker bij mooi weer!

Hotel Ursprung, heerlijk terras niet zo massaal en als de zon schijnt is het daar heerlijk!

Veel plezier en mocht je nog wat willen weten, lezen we het wel :-)

Hallo,

Wij gaan de eerste week van februari op wintersport naar Königsleiten. Voor het eerst sinds 3 jaar, en voor het eerst met onze 1 jarige zoon. Nu gaan mijn ouders ook mee, zij skiën beide niet of erg weinig. Het lijkt ons wel leuk om toch regelmatig samen te kunnen lunchen.
Is het restaurant boven aan de Dorfsbahn ook goed te bereiken met een wandelwagen?
En wat zijn nog meer leuke locaties om af te spreken, waar wij skiënd heen kunnen gaan en mijn ouders lopend of met de auto.

Andere tips voor leuke wandelingen oid in de buurt van Königsleiten met een klein kind zijn ook welkom.

Miekuh op 21 jan 2016 12:57

met de lift kun je op een wandelpas zo naar boven en dat gaat prima met een wandelwagen.
Daarnaast kunnen jullie skiënd naar gerlosplatte en zij met de auto, ter plekke is prima te wandelen. En verder zouden jullie kunnen skien naar gerlos en zij kunnen de bus of auto pakken en dan spreek je bijv bij Luigi af.

In Krimml zijn de Panaromaalm, Filsteinalm en Duzeralm prima met de auto te doen (waarbij de Filsteinalm wel voorbij de tolpoort ligt maar je zou daar ook binnendoor kunnenkomen).

Volgens mij kan je bij de Umbrella bar bij de Mosseltret ook eten (maar weet dat niet zeker)
Hier kan je ook goed met de auto komen

Wij spraken altijd in het dorp zelf af, hetzij in de Sterngucker hetzij onderaan de Dorfbahn. Beiden zijn skiend en lopend goed te bereiken. Boven hebben we eigenlijk nooit afgesproken.

Umbrellabar zou ik niet doen. Harde muziek en het eten is ook niet fantastisch.

Bedankt voor alle tips, hier kan ik zeker wat mee.

Plaats een reactie