Verbinding Zell-Gerlos

Dit onderwerp gaat over de bestemming Zillertal Arena

Weet iemand wanneer de verbinding van Zell am Ziller naar Gerlos opengaat?

Als er voldoende natuursneeuw valt, want de piste heeft geen sneeuwkanonnen. Niet dit kalenderjaar dus…

❄️

Even een domme vraag tussendoor. Weet iemand waarom op die piste geen sneeuwkanonnen staan? Is toch wel een belangrijke piste in het gebied lijkt mij zo.

Het enige dat ik kan verzinnen is dat het de investering niet waard is aangezien het zo hoog ligt. 1 dump en de rest van het jaar smelt de sneeuw toch niet meer weg.

Meestal wachten ze tot de start van de kerstvakantie met openen van de verbinding. Maar ja, als er niet genoeg sneeuw ligt… Voorspelling voor dit weekend is dat er sneeuw op komst is dus wellicht dat hij vanaf zondag/maandag open gaat.

En er mogen daar geen sneeuwkanonnen geplaatst worden vanwege regelgeving. met dank aan een paar milieuridders

Ze hebben daar (in noodgevallen) mobiele sneeuwkannen staan

Op het steilere stuk vanaf Zell hadden ze vorig jaar twee sneeuwkanonnen achterop een pistenbully staan (want ja ze stonden niet letterlijk in het beschermde deel). De rest van de piste is meer een breed en vlak pad waardoor normaal gezien niet enorm veel sneeuw nodig is. Aan de kant van Gerlos besneeuwen ze ook in de richting van de verbinding zodat ze die sneeuw de piste op kunnen schuiven. Desondanks zal er altijd nog een behoorlijke laag natuursneeuw nodig zijn… Hopen dat de pas gevallen sneeuw blijft liggen!

#proudtobepartofleswintersporters

null

#proudtobepartofleswintersporters

Dat stuk daarachter pakt normaal gesproken een hoop sneeuw mee… Ik weet niet of die nog in de kerstvakantie open is gegaan vorig jaar, maar wij waren er 7 januari net na die ontzettende dump. Het viel me toen tegen want ze gooiden de piste pas na twaalven open helaas. Genoodzaakt om de hele morgen aan de Zell kant te skien…

De verbinding was vorig jaar volgens mij voor het eerst net na de kerstvakantie open. Wij zaten toen vanaf 6 januari in Gerlos. Toen we na een paar dagen rondom Gerlos en Konigsleiten op een dag de verbinding wilden nemen naar Zell - was deze dicht vanwege slecht weer ;)

Bergen + Sneeuw = ❤

De verbinding was vorig jaar volgens mij voor het eerst net na de kerstvakantie open. Wij zaten toen vanaf 6 januari in Gerlos. Toen we na een paar dagen rondom Gerlos en Konigsleiten op een dag de verbinding wilden nemen naar Zell - was deze dicht vanwege slecht weer ;)

Nelis op 15 nov 2017 09:02

Afgelopen paar jaar was gedurende de kerstweek de verbinding meer dicht dan open vanwege te weinig sneeuwval. Laatste kerst de hele week dicht wat het gebied echt te klein maakt. Nog zo’n kerstweek en we gaan op zoek naar een ander gebied voor de kerst. Eigenlijk zouden ze daar een gondel moeten hangen zodat je wel van Zell naar Gerlos kunt en vice versa.

Die gondel kun je vergeten, de wind kan daar enorm waaien. Dan is de gondel om de haverklap gesloten. Tja @sheila ik snap inderdaad dat je wat anders zoekt als het gebied zo beperkt wordt. Maar de kerstvakanties van de afgelopen jaren waren ook best wel k*t… Ben benieuwd hoe ze daar nu mee omgaan, of ze daar nu al die verbindingspiste prepareren om toch de sneeuw te conserveren.

Ja het kan een behoorlijke windtunnel zijn in dat stuk, het heet niet voor niks Teufeltal…

Hoop heel hard dat ze de pistes daar nu al goed prepareren zodat we daar met de kerst lekker kunnen skien. Afgelopen 2 kerstvakanties al diverse keren naar Zell en zelfs Hintertux gereden vanuit Gerlos. Maar het blijft veel leuker om vanuit Gerlos de ene dag naar Zell te skien en de andere dag richting Konigsleiten/Gerlosplatte.

Plaats een reactie