Offpiste kennismaking Zillertal

Dit onderwerp gaat over de bestemming Zillertal Arena

Begin februari zit ik waarschijnlijk een paar dagen in Zell am Ziller. Ik ben een iets bovengemiddelde skier, en het lijkt me leuk iets nieuws te proberen. Nu blijf ik altijd keurig op de piste, maar daarbuiten trekt het me wel :)
Ik zat te denken aan een clinic/kennismaking/1 dagse cursus oid vanuit Zell/Mayrhofen/Gerlos/Kaltenbach. Heeft iemand daar ervaring mee? Weet iemand of er in de buurt daarvoor iets wordt aangeboden door een skischool?
En, moet ik daarvoor mijn skiverzekering uitbreiden?

In Zell kun je heerlijk tussen de pistes een beetje proeven aan off-piste. Op de berg liggen 4-5 pistes naast elkaar en daar kun je lekker een beetje rommelen. Het is redelijk vlak en er staan ook niet al te veel bomen.

veel plezier alvast!

Verzekering via de NKBV

In Zell kun je heerlijk tussen de pistes een beetje proeven aan off-piste. Op de berg liggen 4-5 pistes naast elkaar en daar kun je lekker een beetje rommelen. Het is redelijk vlak en er staan ook niet al te veel bomen.

veel plezier alvast!

Daffie op 12 jan 2017 12:42

Dat is voor je verzekering wel al offpiste. toevallig heb ik gister ook zitten zoeken of ik daarvoor gedekt was. Ik kon het niet vinden in mijn voorwaarden. Na wat googlen bleek dat verzekeraars hier ook wat vaag in zijn. Je kunt je voorwaarden even erop naslaan, maar als je het zeker wilt weten kun je denk ik beter even een mail sturen met deze vraag, waarop je een bevestiging van hun ontvangt. Mocht er dan wat gebeuren, dan heb je die mail in ieder geval.

Verder heb ik geen off piste ervaring in dat gebied :)

Absoluut niet doen, die clinic. Verslavend, je komt er niet meer vanaf :)

Qua verzekeringen: NKBV

Edwin van Riel

Op de site van Mayrhofen staan wel een aantal ski/berggidsen: http://www.mayrhofner-bergbahnen.com/en/fun-and-action/freer…

Qua verzekering: veel verzekeringen vergoeden wel onder begeleiding van een professional, maar kijk die van jou voor de zekerheid even na.
Naast NKBV zijn er meerdere verzekeringen die het gewoon vergoeden.

http://wepowder.nl/playgrounds/zillertal
Onderaan staan gidsen die in die regio actief zijn.

Onder begeleiding van een gids ben je met de meeste reisverzekeringen ook offpiste gewoon verzekerd, maar als je echt goed verzekerd wilt zijn zijn NKBV en NSkiV goede oplossingen. Vergeet daarnaast je 3-eenheid niet, deze kun je vaak lokaal ook wel huren. Veel plezier!

Plaats een reactie