Sneeuwzekerheid maart

Dit onderwerp gaat over de bestemming Zillertal Arena

Wij komen in de periode van 1 maart t.e.m. 8 maart, hebben wij dan sneeuwzekerheid in dit gebied (Königsleiten)?

Ik ben vorig jaar begin maart ook in gerlos geweest. Ondanks de slechte winter was er nog zeer goed te skieën.

Wij willen 14 maart voor 3 nachten naar Zillertal, hebben wij dan nog wel sneeuw? Hoe is dit gebied? Wij skieen vooral in Frankrijk

Zillertal is prima, zeker als je een pas hebt voor het hele gebied. Daarmee kun je namelijk naar Zell, Mayernhofen, Hintertux en Kaltenbach. 2 jaar geleden zijn wij daar in de derde week van maart geweest. Prima condities, sterker nog, het bleef sneeuwen. Bij echt erbarmelijke kwaliteit kun je altijd nog uitwijken naar de Hintertux gletscher. Mooi gebiedje.

Sneeuw ligt er daar gemiddeld van half december tot half april. Dus dat is geen probleem.
Met de sneeuwkwaliteit, moet je wel rekening houden. De zon is al krachtig aan het worden en de lente ligt om de hoek. Half maart ligt de vorstgrens al op 1800 m (in januari op 900 m), dus daar beneden heb je af en toe al papsneeuw na de middag. Op de zonhellingen (OZO-W)heb je dit nog sneller (en hoger)! Jammer dat nu net Zillertal Arena 70% op zo hellingen ligt… . De beste sneeuw vind je op de oostkant van Königsleiten, Hochkrimml en verbindingslift tss Zell en Gerlos.

konigsleiten ligt op 1600 meter in de regel is het zo dat dit dus echt altijd sneeuw zeker is zelfs tot en met April als dat hier niet meer is hebben ze in oostenrijk echt een probleem.

Hebben in Zillertal in ruim 25 jaar nog nooit zonder sneeuw gezeten! Vaak auto’s uit moeten graven door flinke sneeuwval, en geskied door de straat in Gerlos! Ooit in een (destijds nog) Paasvakantie van 2 weken werd de sneeuw op de laaggelegen pistes na 25 april slechter. Maar we hadden supermooi weer met +25C in het dorp!! Ach, dan pak je op 30 april de bus of de auto en rij je lekker naar bijv. Königsleiten of de Platte. Gewoon 2 weken geskied hoor!

Oja, en we vertrekken de 2e week van maart ook richting Königsleiten!

Ik ga zelf 21 maart… In k’leiten genoeg sneeuw… Gerlos moet je een beetje geluk hebben die tijd…

wij gaan 24 maart een week naar Seefeld in Oosterijk dus weet iemaan of er nog sneeuw is?

Nee alle sneeuw is per 23 maart weg,helaas ik zou annuleren als ik jou was…

Lekker een bericht van 4 jaar oud omhooghalen…

@ Gast353: NIemand kan hier iets zinngs over zeggen buiten dat de sneeuwhoeveelheden in de Alpen nu gewoon prima zijn. Ik zou me er geen zorgen over maken. Dit is inderdaad een oud topic. Dus gaat op slot.

Click. Click. Peace

Plaats een reactie