de hoger gelegen pisten/liften

Dit onderwerp gaat over de bestemming Zillertal Arena

heeft iemand gehoord waneer de hoger gelegen pisten en liften open gaan??? ik ga namelijk aankomende zaterdag er naartoe

don’t worry. waarschijnlijk gaan ze morgen open.
ps. ga zaterdag ook

Waarschijnlijk na dit weekend, staat ook op de site ergens. je krijgt nog tot en met dit weekend 25% korting op je skipas omdat niet alle liften open zijn.

@jeffrey er staat op de site korting tot morgen… de 22ste

http://www.zillertalarena.com/de/arena/winter/seilbahnen_win…

aanklikken geopende liften/pisten in vakje links boven, dan komt er een interactieve kaart waar je allerlei info uit kunt halen

rechts onder kun je ook klikken, andere kaart

  1. Ab sofort alle Lifte und Seilbahnen geöffnet
  2. Die Zillertaler Skigebiete interaktiv von zu Hause aus erleben
  3. Ausgezeichnete Skigebiete im Zillertal
  4. Weihnachtsgrüße aus dem Zillertal

http://www.zillertal.at/de/winter/services/schnee-pistenberi…

Als je op het interaktive piste plan kijkt kan je ook zien dat de verbindingsliften nog niet open zijn. De reden hiervan weet ik niet. maar die zullen na dit weekend bijna 100% zeker wel open zijn.

Bedankt voor jullie informatie

Volgende bericht staat nu op de site: Ab 23.12. alle Verbindungen in der Zillertal Arena geöffnet. Vanaf morgen (vrijdag) zijn de verbindingen tussen Zell, Gerlos en Königsleiten geopend.

Veel plezier voor diegene die gaan!

De hoger gelegen pistes zijn momenteel gesloten vanwege lawinegevaar.
Wij gaan a.s. zaterdag naar de Zillertalarena.
Ik hoop dat ze t.z.t. de pistes dan op orde hebben. Heeft iemand hier meer informatie over? Op de site kan ik niets vinden. Ben erg benieuwd.

Ben ook erg benieuwd. Het is bekend dat de verbindingsliften tussen Zell en Gerlos snel dicht zijn bij slechte omstandigheden. Op dit moment is er echter een stuk meer dicht!

Vergeet niet dat deze verbindingen ver boven de boomgrens liggen. Met de hoeveelheid sneeuw die afgelopen dagen gevallen is in combinatie met de krachtige wind ontstaat er een groot lawine gevaar. Daarbij komt dat door het slechte zicht voor de lawinecommissies geen mogelijkheid bestaat om een goede inschatting te maken van de gevaren.

Klopt vandaag was boven ook alles dicht de karpitzbahn ook vanwege wind maar ook alles was bevroren,dus ook geen stroom maar op de piste was het lekker rustig zelfs mijn baas heeft dit nog nooit meegemaakt is combi van snneuw en die storm wat erover heen is geraasd de laatste dagen maar goed morgen de zon maakt het ook weer wat goed
gr vanuit een dikbesneeuw zillertal

Zojuist zijn in Gerlos alle(!) liften gesloten vanwege de storm. Met dit weer is het preparen van de piste’s ook lastig, en zal het dus nog wel even duren voordat ze alles weer open hebben.

ps. als er meer informatie wordt gegeven op de site is dit te lezen vlak onder livecams en sneeuwhoogtes (tekst beweegt; is er meer info kun je er ook op klikken).

Op de Facebookpagina van de Zillertalarena staan wat foto’s van de Krimml X-press en andere liften. Deze foto’s maken duidelijk waarom er maar weinig liften zijn geopend. O.a de Krimml X-press heeft schade als gevolg van de storm, deel van de afdekking van 1 van de stations is er af geblazen.

Als je op de webcams kijkt in het Zillertal kan je soms zien dat ze alweer bezig zijn met de pistes te prepareren dus ik zou me niet teveel zorgen maken, vanaf morgen gaat het zonnetje schijnen!

Zijn zojuist weer nieuwe foto’s geplaatst op de FB-pagina van de Zillertal Arena. Boven aan de Stoanmandl (Verbinding Gerlos-Zell) ligt 4(!) meter sneeuw zoals op de foto te zien is.

null

Op Facebook wordt zojuist gemeld dat ook de Krimml-Xpress morgen weer open zal zijn, en de dus ook de verbinding tussen Zell en Gerlos.

Zijn zojuist weer nieuwe foto’s geplaatst op de FB-pagina van de Zillertal Arena. Boven aan de Stoanmandl (Verbinding Gerlos-Zell) ligt 4(!) meter sneeuw zoals op de foto te zien is.

null

Jasper op 11 jan. 2012 16:25

4 m met korreltje zout als de berg door een bulldozer gemaakt mocht zijn…

"…" 4 m met korreltje zout als de berg door een bulldozer gemaakt mocht zijn…

Cees op 11 jan. 2012 17:38

Inderdaad! Gewoon niet verder bij nadenken. Sneeuw genoeg in ieder geval

Ik meet maar 3m 80.

Beste Sjaak alles is momenteel open alleen de Karspits Express voor aan sluiting naar Gerlos nog niet gaat zaterdag los bij goed weer. p.s kijk hier http://www.zell.at/de/zell/winter/start_winter.htmlr…

die sneeuw is daar niet door een pistbully neergelegt.
maar door de wind ontstaan ,ik ben een skileraar in hart en nieren maar met de storm was er geen bal aan boven.
Er ging niks alleen de gondel de rosenalm en boven alleen maar twee sleepliften en een babylift en die sneeuw was als een glasscherf zo scherp in je gezicht.

Ivm de hoger gelegen franse skigebieden vraag ik me ook af of deze dan ook meer last van wind hebben? (gemiddeld genomen, dus even los van de recente storm) En dat de liften dus eerder op non-actief gezet worden dan in bijv. Oostenrijk

https://www.wintersport.nl/weblog/bericht/2347/Wind-en-sneeu…

@cees Het kan ook zo werken dat de liften in Frankrijk niet meer last hebben dan die Oostenrijk, omdat de bergtoppen in Frankrijk ook hoger zijn?!

@cees Het kan ook zo werken dat de liften in Frankrijk niet meer last hebben dan die Oostenrijk, omdat de bergtoppen in Frankrijk ook hoger zijn?!

Jasper op 12 jan. 2012 17:09

Ik dacht dat ik dat ook zo gesteld had?

Plaats een reactie