Gratis trein Jenbach - Mayrhofen

Dit onderwerp gaat over de bestemming Zillertal Arena

Ik heb gelezen dat er een gratis treinverbinding is tussen Jenbach - Mayrhofen met de super skipass, maar de bronnen zijn beperkt en er is vrij weinig over te vinden. Op de site van zillertalbahn lees ik ook niets over dat deze trein gratis zou zijn.

Mijn vraag is dus: Klopt het dat deze (stoom)trein gratis is? Gaat dit nog op voor bepaalde tijden?

Wij zitten in maart in Zell am Ziller en onze gedachte is dat deze (gratis) trein een ideale verbinding heeft met zowel Mayhrofen als Kaltenbach. Zo kunnen we gemakkelijk in alledrie de skigebieden komen en worden we ook niet beperkt door de tijden ( rijd tot 20:00 's avonds ) dit in tegenstelling tot skibussen.

De trein is inderdaad gratis als je je skipas kunt tonen. Maar wel alleen het aantal dagen dat je skipas geldig is!

Hoi Carlijn,

Bedankt voor je reactie. We hebben de trein alleen nodig tijdens de 9 dagen dat we skiën en dus een skipas hebben.

Carlijn heb je als je bij Jenbach op het treintje stapt al een skipas dan is het gratis heb je hem niet moet je betalen. Voor als je ter plaatse bent in het Zillertal en je heb de skipas inmiddels dan is het gratis.

Even een kleine toevoeging:
Je mag alleen gratis in de trein als je daadwerkelijk skispullen bij je hebt en de trein dus gebruikt als skibus.

Ik mocht laatst met alleen mijn skipas niet gratis.

Hilde en Inge ik kom al langer in het Zillertal als je je ski kleding aan hebt en skipas bij je hebt is het gratis. b.v je bent in een Gasthof in Zell en ski’s staan in Mayrhofen in skidepo en je hebt pas
bij je is het treintje gratis.

Als jij er uitziet als skiër dmv van je kleding mag je gratis meerijzen. Dit is officieel ook de regel voor de skibus. Maar daar zien ze het wel eens door de vingers! In de Trein absoluut niet.

Verder is de ZillertalBahn echt top, in een mum van tijd in een ander skigebied

Wim, op het moment dat ik in de trein zat, had ik gewone kleding aan en daarbij heb ik een seizoenspas voor een skileraar. Kan me inderdaad voorstellen dat ik daarom niet gratis mocht!

Plaats een reactie