Konigsleiten

Dit onderwerp gaat over de bestemming Zillertal Arena

Hi,

Wil graag wat info over Konigsleiten.
Wat is er te doen met kerst voor niet skiërs?
Zijn er leuke langlauf routes?

Is het zwembad dichtbij? Ben je snel in Gerlos en Mayrhofen?
Hoe is de sneeuw met kerst?
Welke skischool is het leukst voor kleintjes?

Alvast bedankt!

Voor niet skiers is wald-krimml leuk )veel wandelmogelijkheden

Voor niet skiers is wald-krimml leuk )veel wandelmogelijkheden

Gast547 op 20 sep. 2012 12:48

Kun je daar te voet heen?

Kan je eigenlijk alleen antwoord geven op de afstand tot Gerlos en Mayrhofen maar die had je ook via Google maps kunnen checken ;)
Gerlos is 5 minuutjes met de auto, mayrhofen ben je toch wel half uurtje onderweg aangezien je de hele pas af moet om naar mayrhofen te rijden.

Is het al bijna januari?

Konigsleiten is een bergdorp, vrijwel kompleet gericht op wintersport, er is één supermarkt en enkele parasolbarretjes / apreski-tentjes. er zitten genoeg restaurantjes bij hotels in.

er zit een oefenweide in het dorp met een skischool, over de kwaliteit van deze school kan ik je geen informatie geven, net als de langlaufroutes (deze vind je vaak wel op de sites van het gebied)

Gerlos ben je op de latten zo, met de auto is het bij goed weer niet zo ver, op de latten kun je tot aan zell komen, dit is voor een gevorderde skiër een kwestie van 2 a 3 uur.

Wellicht is een hotel met een zwembad een optie, want kan me niet herinneren dat er een vrij zwembad is,

vergeef me als ik het niet helemaal correct heb, ben er 4 jaar geleden geweest en eigenlijk alleen maar piste gezien ;)

// Erik-Jan

Zitten al 15 jaar in koenigsleiten en hebben het dorp zien groeien. Eigenlijk ligt er altijd voldoende sneeuw! Dit komt door de hoogte van het dorp op 1600 m. Met de auto ben je in 15 min in gerlos. Busverbinding is er ook zowel naar gerlos als Zell en krimml. Je kunt in krimml prima wandelen evenals in gerlos? Vanuit Zell met treintje makkelijk naar mayerhofen. Koenigsleiten echt op ski afgestemd en prima voor gezinnen. Allemaal erg gemoedelijk. Oefenwedstrijd midden in het dorp? Ski school van obermoser en unterwurzacher beiden prima scholen. Vanaf dit jaar op 2315 meter een nieuwe loipe en wandelpad.

Rob

In Krimml is een zwembad met een glijbaan. Niet heel groot, maar wel leuk om een keer heen te gaan. In Fugen is een groot zwembad met glijbanen en meer voor kinderen. Dit is wel een uurtje rijden vanaf Koningsleiten.Dit dorp ligt op ongeveer 20 a 30 min rijden. Gerlos ligt op 10 min. en daar kun je wel langlaufen en mooie wandelingen maken.

Hey Rob,

Wij bezoeken Königsleiten nu ook al zo’n 13 jaar. Maar vanwege de groei en uitbreiding van div faciliteiten is dat knusse echt weg. Misschien wel nodig, maar o zo jammer.

Voor niet skiers is wald-krimml leuk )veel wandelmogelijkheden

Gast547 op 20 sep. 2012 12:48

Kun je daar te voet heen?

M op 20 sep. 2012 13:03

Vanaf amsterdam ongeveer 980 km lopen, ik zou het niet proberen dus.

Vanaf amsterdam ongeveer 980 km lopen, ik zou het niet proberen dus.

Gast853 op 12 nov. 2012 12:08

Als ze nu beginnen zijn ze er met kerst wel ;)

BIj Krimml heb je de watervallen waar het omheen wel leuk wandelen is. Wel is het afhankelijk van het weer of je daar kan komen met de auto (sneeuwkettingen)

Plaats een reactie