Ski’s achterop trekhaak - fietsendrager bruikbaar?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Gargellen

OK @evr66 zover was ik nog niet 😂😂

Hooykaas op 29 nov 2023 17:08

al een paar jaar met caravan onderweg. als je spiegels passen, de rest ook, als je je stuur maar goed recht en stil kunt houden hahaha. Die Baustellen zijn soms in het begin wel ff wennen met een cvan van 250 breed.

evr66 op 29 nov 2023 17:55

Whaha dat is zo! De box is minder breed (inclusief uitzetstukken) dan de auto met spiegels. Maar kan me wel voorstellen dat je dit bij een rare manoeuvre gaat merken (maar ja, ik durf ook met een paardentrailer te rijden 😅). In de box zit een sticker dat je er max 160 mee mag rijden. Met een EV doe je dat toch al niet - tenzij je heel nodig moet 🤪.

Paardentrailer blijft binnen je normale spiegels denk ik. Gewoon beetje opletten met hobbels/drempels, komt t wel goed

Edwin van Riel

Paardentrailer blijft binnen je normale spiegels denk ik. Gewoon beetje opletten met hobbels/drempels, komt t wel goed

evr66 op 29 nov 2023 18:39

Nou die trailer is wel een stukje breder dat de box en ook dat kan. En verder volgens mij bewust zijn van wat extra ballast, maar niet zo veel anders dan met een dakkoffer.

Jammer dat die boden niet net 15 cm langer zijn, dan leek het me wel wat. Mijn ski’s gaan niet passen.

Edwin van Riel

Paardentrailer blijft binnen je normale spiegels denk ik. Gewoon beetje opletten met hobbels/drempels, komt t wel goed

evr66 op 29 nov 2023 18:39

Nou die trailer is wel een stukje breder dat de box en ook dat kan. En verder volgens mij bewust zijn van wat extra ballast, maar niet zo veel anders dan met een dakkoffer.

Saraha op 29 nov 2023 20:19

De paardentrailer is zeker wat breder. Grootste verschil is het paard (van 700 kg) dat erin staat 😉. Natuurlijk rijd je daarmee niet 160 op de Duitse autobahn. Met de trekhaakkoffer ben je niet breder dan de auto en pas je je snelheid ook aan. Geen hele sportieve oplossing wellicht, maar voor ons nu even prima.

Bedankt om jouw ervaring hier te delen! Heel interessant!

Jammer dat die boden niet net 15 cm langer zijn, dan leek het me wel wat. Mijn ski’s gaan niet passen.

evr66 op 29 nov 2023 20:27

Wij zijn dan ook geen normale lengtemaat😁( ikke191 cm en jij wat+++😉)

Born to run. B.S.

Ik ben ook nog benieuwd naar de overgebleven veringsweg wanneer alles volgeladen + 5 inzittenden erin om naar de Alpen te vertrekken.

De manual van Tesla vind ik op zich al zorgwekkend: slechts 93kg aan bagage (incl de box achterop dus) bij 5 inzittenden van gemiddeld 68kg.
Ook wordt er specifiek gevraagd om het gewicht van de bagage te verdelen tussen de voorste en achterste laadruimte (frunk + trunk).

https://www.tesla.com/ownersmanual/model3/nl_us/GUID-877ACE2…

null

*bericht bewerkt door Vivace op 30 nov 2023 00:04

Glide on!

Ik ben ook nog benieuwd naar de overgebleven veringsweg wanneer alles volgeladen + 5 inzittenden erin om naar de Alpen te vertrekken.

De manual van Tesla vind ik op zich al zorgwekkend: slechts 93kg aan bagage (incl de box achterop dus) bij 5 inzittenden van gemiddeld 68kg.
Ook wordt er specifiek gevraagd om het gewicht van de bagage te verdelen tussen de voorste en achterste laadruimte (frunk + trunk).

https://www.tesla.com/ownersmanual/model3/nl_us/GUID-877ACE2…

null

Vivace op 30 nov 2023 00:03

Het gaat bij de TS om een model Y. Maar die ontlopen elkaar niet veel qua laadvermogen. En als ik dan zo kijk doet onze Clio het zo slecht nog niet. Die mag bijna 200kg meer meenemen dan een Tesla Model Y.
De Tesla Model X mag bijna 670kg aan lading meenemen.
Dit zijn toch wel dingen om rekening mee te houden.

Übung macht den meister!!!

Jammer dat die boden niet net 15 cm langer zijn, dan leek het me wel wat. Mijn ski’s gaan niet passen.

evr66 op 29 nov 2023 20:27

Wij zijn dan ook geen normale lengtemaat😁( ikke191 cm en jij wat+++😉)

dan58 op 29 nov 2023 23:34

Langste setje latten momenteel 1.92 en veel in de 1.85-1.90 range. Valt wel mee toch hahaha

Edwin van Riel

Het gaat bij de TS om een model Y. Maar die ontlopen elkaar niet veel qua laadvermogen. En als ik dan zo kijk doet onze Clio het zo slecht nog niet. Die mag bijna 200kg meer meenemen dan een Tesla Model Y.
De Tesla Model X mag bijna 670kg aan lading meenemen.
Dit zijn toch wel dingen om rekening mee te houden.

RFKANGOO op 30 nov 2023 00:40

Model X kan idd veel aan (maar kost ook dubbel zoveel).
Model Y mag met max 564kg beladen worden (de 5 inzittenden zitten in dit gewicht) wat ook al een heel pak beter is dan de model 3.
Met die 433kg kom je niet ver.

Glide on!

Het gaat bij de TS om een model Y. Maar die ontlopen elkaar niet veel qua laadvermogen. En als ik dan zo kijk doet onze Clio het zo slecht nog niet. Die mag bijna 200kg meer meenemen dan een Tesla Model Y.
De Tesla Model X mag bijna 670kg aan lading meenemen.
Dit zijn toch wel dingen om rekening mee te houden.

RFKANGOO op 30 nov 2023 00:40

Model X kan idd veel aan (maar kost ook dubbel zoveel).
Model Y mag met max 564kg beladen worden (de 5 inzittenden zitten in dit gewicht) wat ook al een heel pak beter is dan de model 3.
Met die 433kg kom je niet ver.

Vivace op 01 dec 2023 18:47

Los van het laadvermogen wil je ook echt niet met 3 pubers (met volwassen lengtemaat) in een model 3 op vakantie 😅. Dat scheelt echt een bak aan ruimte. Zware spullen gaan in de frunk en qua kleding, schoenen ed blijven we wel binnen het gewicht.

Haha lol nee, wij zijn met zn drietjes (ik, man en dochter van 8). Moet er niet aan denken er drie op de achterbank te hebben 😂

Als ik later groot ben woon ik in Val Cenis of Val Gardena ❤️❄️

Plaats een reactie