Wintersport 2014: Waar gaan jullie heen?

Oh, ik word helemaal jaloers als ik zie hoe vaak veel mensen gaan skieen! Wij gaan 1 keer per seizoen en dan eventueel nog een extra weekendje winterberg als het ervan komt… Plannen voor 2014 liggen nog niet vast, maar we overwegen serieus om nog een keer naar Damuls te gaan :-)

t@sje op 1 apr. 2013 21:12

Nou, dat heb ik ook! Ik ben al blij dat ik 1 keer kan!
Helemaal omdat mijn vriendin niets met wintersport heeft.

Waarschijnlijk wordt het Obertauern volgend jaar, ergens eind januari

TimT op 1 apr. 2013 22:11

Hier idem dito. Vriendin moet niks weten van wintersport, ik wel hehe! Ben alleen wel allang blij dat ik 1 keer kan gaan (ook gezien de kosten).

Wij gaan skiën, Après Skiën!!

Wederom naar Mauterndorf, Oostenrijk, in krokus. Ideaal gebied voor gezinnen. Verder minimaal 2 keer weekend Sauerland.

Volgend jaar zal er naar alle waarschijnlijkheid een tripje naar Bosnië bijkomen. Niet meteen de meest logische bestemming maar waarom is niet proberen want via via een woning ter beschikking daar.

Heb het al eens aan het bekijken geweest. Er zijn twee mogelijkheden, met de eigen wagen of met vliegen en dan daar huur auto nemen. Vermits het vooral kleinere gebieden zijn daar is een wagen echt wel een noodzaak. Bedoeling zou zijn om enkele dagen sarajevo mee te pikken. Indien met de eigen wagen is een tussenstop in slovenie met een bijhorende skidag (met overnachtingen) zeker een mogelijkheid.

Iemand ervaring met zulk een tripje???

Oh, ik word helemaal jaloers als ik zie hoe vaak veel mensen gaan skieen! Wij gaan 1 keer per seizoen en dan eventueel nog een extra weekendje winterberg als het ervan komt… Plannen voor 2014 liggen nog niet vast, maar we overwegen serieus om nog een keer naar Damuls te gaan :-)

t@sje op 1 apr. 2013 21:12

Nou, dat heb ik ook! Ik ben al blij dat ik 1 keer kan! Helemaal omdat mijn vriendin niets met wintersport heeft. Waarschijnlijk wordt het Obertauern volgend jaar, ergens eind januari

TimT op 1 apr. 2013 22:11

Hier idem dito. Vriendin moet niks weten van wintersport, ik wel hehe! Ben alleen wel allang blij dat ik 1 keer kan gaan (ook gezien de kosten).

PatrickVW op 2 apr. 2013 08:27

Mijn vrouw vind het leuk dus dat is het probleem niet, maar de kosten en vrouwlief gaat toch liever 2 weken naar de zon. Heb het gelukkig kunnen beperken tot een week, dus ben voorzichtig aan het kijken wat het tijdens de voorjaarsvakantie 2014 gaat kosten (residence Saalbach in Saalbach).

Zoals de afgelopen 13 jaar, volgend seizoen weer naar Brixen im thale!

Brixen blijft erg mooi… alleen de apres ski nooit echt meegemaakt… :(

In November naar Hintertux, Dec twee weken naar Ischgl, in Feb een week naar Kleinarl, en in Mei waarschijnlijk voor het eerst naar Tignes i.p.v Val Thorens.
Off-topic:
Iemand anders ook plannen om naar Argentinie, Ushuaia te gaan voor interski 2015? En zo ja al enig idee hoe je daar komt? Bezig met het plannen van de reis maar is echt een kriem!

In November naar Hintertux, Dec twee weken naar Ischgl, in Feb een week naar Kleinarl, en in Mei waarschijnlijk voor het eerst naar Tignes i.p.v Val Thorens.
Off-topic:
Iemand anders ook plannen om naar Argentinie, Ushuaia te gaan voor interski 2015? En zo ja al enig idee hoe je daar komt? Bezig met het plannen van de reis maar is echt een kriem!

Iemand anders ook plannen om naar Argentinie, Ushuaia te gaan voor interski 2015? En zo ja al enig idee hoe je daar komt? Bezig met het plannen van de reis maar is echt een kriem!

Roderick1986 op 14 mei 2013 14:20

Beste Roderick,

Ik ken je budget niet maar één ding weet ik wel. Tickets en vervoer zijn sowieso nog niet op te vragen zover van tevoren. Dit kan pas 11 maanden van tevoren. Mocht je een redelijk ruim budget hebben dan kan je altijd pagonatravel eens proberen. Van hun weet ik dat ze reizen naar die regio aanbieden.

Gr

Wij gaan skiën, Après Skiën!!

Iemand anders ook plannen om naar Argentinie, Ushuaia te gaan voor interski 2015? En zo ja al enig idee hoe je daar komt? Bezig met het plannen van de reis maar is echt een kriem!

Roderick1986 op 14 mei 2013 14:20

Beste Roderick,

Ik ken je budget niet maar één ding weet ik wel. Tickets en vervoer zijn sowieso nog niet op te vragen zover van tevoren. Dit kan pas 11 maanden van tevoren. Mocht je een redelijk ruim budget hebben dan kan je altijd pagonatravel eens proberen. Van hun weet ik dat ze reizen naar die regio aanbieden.

Gr

PatrickVW op 14 mei 2013 14:37

Ben er al wel achter dat het niet een goedkope reis gaat worden en ook geen makkelijke.
Denk dat ik voor de reis zo’n 1500 euro moet rekenen en qua tijd zo’n 50-55 uur. Ben wel van plan om iets van een maand te gaan ofzo anders is de rijstijd wel erg belachelijk en duur! Bedankt voor de tip! Ik zal eens contact opnemen met Pagonatravel om te zien wat voor info zij mij kunnen verschaffen!

Net geboekt voor week rond oud en nieuw 2013-2014: appartement in Grindelwald, Jungfrau region, Zwitserland. Ik ben heel benieuwd, ken het gebied van de zomervakanties met m’n ouders. Sinds het wintersportvirus zo’n 5 jaar geleden heeft toegeslagen wil ik ook eens skiën in Grindelwald.
Nog maar 7,5 maand…

We gaan volgend jaar twee a drie keer naar Oostenrijk. Januari een weekje naar Gerlos (wanneer Glorify Basterds is!) Februari naar Mayrhofen. Appartementen Jagdhof. Zijn daar meerdere malen geweest. Barbara weet er al van! ;-) En eind Maart naar een gletsjer gebied. Weet alleen nog niet welke! Kitzsteinhorn lijkt mij wel weer leuk! :-)

The mountains shall bring peace to the people

En vergeten… Meerdere malen naar Winterberg en omstreken voor één a twee dagen!

The mountains shall bring peace to the people

Eind 2013 tussen kerst en nieuwjaar naar PdS waarschijnlijk Morzine met carnaval naar Fiss of Ischgl nog niet helemaal aan uit!

Half november beginnen in Kaprün en begin december Hinterglemm voor het complete seizoen!

Krokusvakantie naar Lofer,met de familie 2 appartementen op de berg.
Groot contrast met 2013,toen met z’n 2e naar L3V 600 km pistes in een hotel en nu met z’n 10e in appartement en 45 km pistes. Lofer here we come!!!

www.wausclothing.com THE BRAND FOR BOARDERS

In december een week naar tignes , januari weekje naar Gargellen (Montafon) en februari een week naar Val Tho en nadien weer aftellen naar winter 2014-2015…

@GeensMaarten Ben dit jaar een week naar Jahorina bij Sarajevo geweest. Geen supergroot gebied maar ik vond het er prima een week uit te houden: gevarieerde pistes, leuke ‘exotische’ sfeer enz. Was van plan om ook een paar dagen naar Bjelasnica te gaan maar daar is het niet eens van gekomen. De rit is goed te doen, tot Slavonski Brod alleen maar snelweg op een paar kilometer in Slovenië na. Hou er rekening mee dat de sneeuwval in Bosnië vaak heviger is dan in de Alpen; sneeuwkettingen mee dus. In Jahorina zijn alleen twee kleine supermarktjes, da’s wel lastig. Verder is Sarajevo is een heerlijke stad. Denk dat ik volgend jaar wel weer een weekje ga.

Te gekke dingen doen met leuke kleine internationale groepen in de bergen! crazycamp.org

Ga naar ortisei daar zit je in de dolomieten die bieden samen 1251 km piste en de omgeving daar is prachtig.er is een gletsjer dus altijd goede sneeuw te vinden

Volledig seizoen Hochfugen :)! Zeker de moeite waar voor zowel de ervaren als de beginnende skiër!

@Dimitrivv, Nou ben ik toch regelmatig in het Zillertal geweest. Maar helaas nog nooit in die hoek geweest! Moet er toch maar eens een keertje naar toe gaan!!

The mountains shall bring peace to the people

Met de maten
dec’13 lang weekendje Sölden - altijd eerste weekend na Sinterklaas
jan '14 5 dagen SFL of Val Thorens

Met het gezinnetje
maart '14 ergens in Oostenrijk of Dolomieten…kan nog geen keuze maken.

Hopelijk nog ergens een seizoensafsluitertje meepikken.

@martijn-koevermans , zeker eens doen!!!

@Dimitrivv, Weet je ook of ze een goed snowpark hebben??

The mountains shall bring peace to the people

Er is wel een snowpark maar das ni zo zot als bv in Mayrhofen.

Begin janurari een week naar Selva of Flachau, we zijn er nog niet helemaal over uit. Verder staan er nog een aantal extra (kortere) tripjes op de planning, maar dat gaat last-minute werk worden.

Yesss, we hebben weer geboekt en ditmaal toch weer… Gaschurn - Silvretta Montafon!!! Kan niet wachten tot de voorjaarsvakantie! Echt een geweldig skigebied!

Silvretta Montafon Liefhebber

We gaan naar Pettneu bij Sankt Anton. Anderhalf jaar geleden tijdens de enorme sneeuwdump geweest en lang niet alle pistes goed kunnen verkennen. Eigenlijk is het daar wel erg duur, maar we konden het toch niet laten…

Dit jaar naar Sölden, Landhaus Falkner van 28-12-13 tot 04-01-14. Ben benieuwd, eerste keer Sölden met vrienden. Eerder altijd in het Wilder Kaiser gebied vertoefd met familie.

Iemand goede tips of ervaringen met Landhaus Falkner?

Dit jaar naar Sölden, Landhaus Falkner van 28-12-13 tot 04-01-14. Ben benieuwd, eerste keer Sölden met vrienden. Eerder altijd in het Wilder Kaiser gebied vertoefd met familie.

Iemand goede tips of ervaringen met Landhaus Falkner?

Plaats een reactie