nieuwe pistes

Dit onderwerp gaat over de bestemming Skiliftkarussell Winterberg

Seil=touw/kabel. Tik “seillift” maar eens in in google en dan afbeeldingen, dan zie je wat het is…

Mikannika op 7 okt 2014 08:52

Ook goedemorgen… Ik weet wel wat een seillift is zoals ik zei, maar ik vroeg me af wat het Nederlandse woord ervoor is. Kabellift of touwlift is het sowieso niet.

Even a bad day skiing is better then a good day at work

Hoi zo’n ding heet in het Nederlands een sleeplift.

Nee, dit is een touwlift, waar je je vast moet houden aan een touw en zo vooruit gesleept wordt.

Oke had al gezien dat het zo’n ding was (sleeptouw) of zo.
In ieder geval garant voor veel val partijen.

Nee, dit is een touwlift, waar je je vast moet houden aan een touw en zo vooruit gesleept wordt.

Frank9 op 7 okt 2014 10:08

Touwlift. Dat bekt toch niet? Touwlift, touwlift, touwlift… Nee, dat wordt hem niet. Iemand nog betere suggesties? ;)

Even a bad day skiing is better then a good day at work

Heb zaterdag het nieuwe tracé geïnspecteerd. Men heeft een soort bak/goot gegraven voor de nieuwe touwlift, wat me nogal onhandlig lijkt, aangezien er makkelijk sneeuw in kan waaien. Met de lopende band van LST waren er diverse (technische) problemen, waardoor men nu ervoor gekozen heeft er een touwlift te plaatsen. Het is slechts een tijdelijke oplossing. Aankomend jaar zal volgens de actuele planning voor de Köhlerhagenhang een zetellift gebouwd worden. De Sonnenhang zal waarschijnlijk een paar jaar daarna volgen, alhoewel de aankomende winter af te wachten valt wat betreft de inkomsten. De nieuwe Ritzhagenlift had al defecten wegens teveel stilstand.

Zo de sensatie van het jaar is eruit: Er komt een tweede “snowmaker” in Winterberg! Het was een behoorlijk spontane beslissing na aanleiding van de Weltcup in maart. Deze komt op het koudste punt van het Sauerland te staan: De Ruhrquelle. Dit keer niet van IDE, maar een in Duitsland ontwikkeld systeem, dat door TechnoAlpin uit Zuid-Tirol geleverd zal worden. Men zal het systeem niet alleen gebruiken om de Ruhrquelle te besneeuwen, maar ook als sneeuwdepot voor het Skiliftkarussell.

Alle informatie is in het Duits onder de volgende website na te lezen: http://www.newsroom-wintersportarena.de/2014/10/23/planbarke…

Hoi frans, weet jij toevallig ook op welke piste de wereldbeker wedstrijd plaats vind.

Dat zal de slalomhang wel worden lijkt me. Geen van de andere pistes lijken mij in aanmerking te komen.

Even a bad day skiing is better then a good day at work

Hoi frans, weet jij toevallig ook op welke piste de wereldbeker wedstrijd plaats vind.

roelvossie op 24 okt 2014 16:31

Bij Moppi dacht ik te hebben gelezen

Geloof het of niet, hij staat er al EN hij heeft al gelopen ook
https://www.facebook.com/hochsauerland/photos/a.482352235134…

The older I get, the better I was

@roelvossie: De wedstrijd wordt op de Poppenbergpiste gehouden, waar ook wel vaker kleinere wedstrijden gehouden werden. Zoals @Atomic- aangaf dus direct bij Möppi’s Hütte. :)
@Menno: Drie keer raden wie die FB-pagina bijhoudt. ;)

En hij blijft 24/7 draaien? lees ik dat nou goed? En de seizoensopening op 15 nov. Frans weet jij nog meer.

Afhankelijk van de weersveranderingen, nonstop ja. :) Seizoensopening is inderdaad voor 15 november gepland. Meer info’s zijn er eigenlijk niet te geven, behalve dat binnenkort ook de IDE Snowmaker in de Remmeswiese klaar voor gebruik staat. Wordt dit seizoen een succes, dan kan je er vergif op in nemen dat binnen een paar jaar bijna iedere piste een snowmaker heeft. :P

Hoe kan het dat jij altijd up2date bent Frans? werk jij in het skigebied?

Verdorie da’s te laat

Nice, die seizoensopening zo vroeg! Risicootje ook wel hoor, als je ziet hoe lang het vorig jaar heeft geduurd voordat de boel fatsoenlijk open kon. Gaan ze dan enkel weekenden open, of meteen de hele week? In het laatste geval ga ik alvast een vrijdag prikken in december :D

Staat hij bij de ruhrquelle? Sorry mijn duits is niet zo goed… hoelang is die piste eigenlijk want op de kaart lijkt hij erg klein?

#proudtobepartofleswintersporters

Waarom bij de Ruhrquelle? Die is helemaal los van de rest van het gebied!

Wat is de kwaliteit van de Snowmakersneeuw??

Frans krijgen wel nog een video over de snowmaker bij de Ruhrquelle?
Ben wel benieuwd eigenlijk.

Frans dit, Frans dat, Frans, waar ben je? ;)

❄️

@Frank9 omdat Ruhrquelle verreweg het koudste stukje Sauerland is, daar blijft de geproduceerde sneeuw dus beter liggen. Van Alpinforum - op ruhrquelle produceren en een beetje skieen, maar vooral productie op voorraad. En als de sneeuw dan tekort komt in het hoofd gebied, met de vrachtwagen verplaatsen naar waar het echte geld verdiend wordt.

Alpinforum discussie http://alpinforum.com/forum/viewtopic.php?f=138&t=51732…
Weerstation Ruhrquelle http://www.wetter-sauerland.de/livewetter/ruhrquelle/style1/…

En dan nog 2 plaatjes van Alpinforum.

Dit komt uit de snowmaker, een soort ijsschilfers

null

Wunderschoene Natur

null

The older I get, the better I was

Ik ben benieuwd hoe goed die bult heel blijft, er komen de komende 2 weken nog aardig wat warme dagen aan.

Overigens, elektriciteitsverbruik zit ik wat minder mee, paar 100 zonnepaneeltjes en je hebt t energieverbruik in ieder geval overdag al weer afgedekt.

Ik denk dat deze machine in de toekomst verplaatsbaar zullen zijn en een kwestie van stekker er in, water eraan en uitvouwen.

hier het filmpje van Frans over de snowmaker.

Berg is inmiddels aanzienlijk

null

''Powder to the people''

De start van het winterseizoen is al volgende week zaterdag, dus het is maar goed dat het hard gaat om op 15 november te kunnen openen. Op die dag kan iedereen overigens gratis skiën en zijn er ook gratis lessen voor beginners. De Ruhrquelle is echter geen bijzondere piste (lichtblauw), dus speciaal uit Nederland zal zich niet lonen, maar wie in de buurt is: Waarom ook niet? :)

Plaats een reactie