Dit weer is toch een ramp?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Skiliftkarussell Winterberg

ellende. zie weerplaza

Ik weet niet waar jij kijkt op weerplaza.maar onder winterberg zie ik volgende week toch vorst en sneeuw.

Gr roel

Er komt wel koud weer aan als ze de kanonnen aanzetten komt het wellicht nog goed .

http://www.weerplaza.nl/wintersport/duitsland/winterberg/win…

Bedankt voor de link plaatsen, lukte me niet door een of andere bug.

De vooruitzichten wisselen zo te zien snel. Vanochtend vroeg nog hoge temperaturen eind volgende week, nu vorst. Veel beter, maar ik vermoed wel etg onzeker

Hallo

Ik heb een vraag. Wij hebben een huisje geboekt voor het weekend van 17,18,19 januari.
Nu hebben we nog niet betaald dat moeten we ter plekke doen.
Wat denken jullie als er geen sneeuw ligt hebben we dan het recht om te annuleren?
We hebben geen annuleringsverzekering.

Dat ligt aan de voorwaarden… Een annuleringsverzekering dekt in ieder geval NIET het feit dat er geen sneeuw ligt… Alleen als er door ziekte of overlijden etc een zwaarwegende reden is om niet af te reizen ben je dan gedekt… Dus daar had je nu niks aan gehad.

Let it snow!

PFFFFFFF ik heb er zo verschrikkelijk veel zin

De papieren van de reservering staan wel voorwaarden op maar niks over dat als we niet heen gaan.
Op de site zelf staat dit : Bij verbreken van de overeenkomst door de huurder dient de schade die daaruit voortvloeit, dat wil zeggen de volledige huursom minus 10%, te worden voldaan.
Dus daar schieten we niks mee op.

Nou laten we hopen dat we in het weekend van de 17e kunnen skiën. Ik zie verschillende weerberichten en allemaal zeggen ze weer wat anders.

Dit is voor ons een extraatje. Wij gaan in februari met zijn tweeën naar Oostenrijk.
Dit weekend winterberg gaan we met 2 vrienden. De een heeft al een aantal jaar niet meer geskied en de ander gaat voor het eerst skiën. Dus dan zal het sneu wezen als we niet kunnen skiën.

Natuurlijk gaat dat betalen worden net als jij heeft ook de verhuurder zijn plichten maar ook zijn rechten.

Tsja, dat is helaas het risico van boeken in Winterberg, maar hopen voor jullie gast 195 dat er nog sneeuw valt of de sneeuwkanonnen aan kunnen. Annuleren bij gebrek aan sneeuw zal hoogstwaarschijnlijk nergens gaan!!

komt volgende week goed in winterberg

Als de temperatuur van vrijdag op zaterdagnacht daadwerkelijk onder de -2 zakt zullen de sneeuwkanonnen weer gaan draaien. Nog beter zou -4 zijn, dan is de sneeuwkwaliteit hoogwaardiger. Eventueel zal zelfs de -5 's nachts na het weekend gehaald gaan worden, maar de weerberichten zijn zoals bekend nog onzeker.

Wij zijn ook geflitst in Neuastenberg. Waarschijnlijk 20 km te hard gereden, net in of uit de bebouwde kom.

We zijn nog extra teruggereden, om te kijken hoe hard je er mocht rijden. Een stuk voor het dorp stond 70, maar daarna staat er niets meer. Het is ook niet duidelijk waar de bebouwde kom begint.

Maartje op 6 jan. 2014 14:25

Is heel makkelijk te herkennen hoor; daar waar het bordje staat met de plaatsnaam erop begint de woonzone.
U rijdt nl. de bebouwde kom binnen en de maximumsnelheid is in Duitsland net als in Nederland binnen de bebouwde kom max. 50 km. per uur ook al staat er bijvoorbeeld op 100 meter vóór het plaatsnaambord een snelheidslimiet van 70 km. per uur aangegeven.
Als er binnen de bebouwde kom harder mag worden gereden wordt dit net als hier aangegeven vlak na het of naast of onder het bebouwde kom bord.

;)

ski heil | Um zu wissen wohin man will, muss man wissen woher man kommt.

Eindelijk gaat het serieus winter worden, alle modellen wijzen op een zeer winterse volgende week, ook in Nederland. Dus in elk geval kunnen dan de sneeuwkanonnen weer hun werk doen. Nu maar hopen dat de verwachtingen niet weer opnieuw zo snel en drastisch bijgesteld worden als vanmorgen. Gisteren was er immers nog "soweit das Auge reicht kein Winterwetter in Kick van IJzendoorn

Kein Winterwetter in Sicht".

Die heeft dan niet zo goed gekeken:

http://www.wetter-sauerland.de/

Seriously snow addicted family!

Eindelijk gaat het serieus winter worden, alle modellen wijzen op een zeer winterse volgende week, ook in Nederland. Dus in elk geval kunnen dan de sneeuwkanonnen weer hun werk doen. Nu maar hopen dat de verwachtingen niet weer opnieuw zo snel en drastisch bijgesteld worden als vanmorgen. Gisteren was er immers nog "soweit das Auge reicht kein Winterwetter in Kick van IJzendoorn

Gast040 op 8 jan. 2014 12:25

Nee hoor, de grootste ellende hebben ze nu echt wel gehad in Sauerland. Vanaf nu gaan de temperaturen naar beneden en dinsdag komt er zelfs sneeuw. ;)

ski heil | Um zu wissen wohin man will, muss man wissen woher man kommt.

Het zou fantastisch zijn als de weermodellenn kloppen!!! Kan niet wachten!! ALS er maar vorst is, komt alles goed.

Enige nadeel… bij de eerste dump goede sneeuw, zal het stervens druk worden/zijn!!

Binnen hoeveel tijd zijn de meeste pistes weer begaanbaar als de sneeuwkanonnen weer aan kunnen?

Het zou fantastisch zijn als de weermodellenn kloppen!!! Kan niet wachten!! ALS er maar vorst is, komt alles goed.

Enige nadeel… bij de eerste dump goede sneeuw, zal het stervens druk worden/zijn!!

Niels1984 op 8 jan. 2014 15:07

Een nadeel voor de bezoekers, een voordeel voor Winterberg. ;)

Heb je helemaal gelijk in!!! Gun het de ondernemers van harte!!!

De tijd die nodig is om voldoende sneeuw te maken is sterk afhankelijk van de weersomstandigheden. De temperatuur en de luchtvochtigheid hebben een grote invloed op de capaciteit van de sneeuwkanonnen.
Bij ideale omstandigheden is de maximale capaciteit van sommige sneeuwkanonnen 60m3 per uur. Dit betekent dat voor een laag van 15-20 cm sneeuw op de meeste pistes in Winterberg een etmaal nodig is. Even afwachten wat het gaat worden. Hopelijk kunnen ze vrijdagavond starten met besneeuwen. Als dit zo is verwacht ik dat de eerste liften zondag zullen open zijn.

Dank voor je antwoord

Het ziet er nog steeds hoopvol uit, al gaat het wel veel langzamer dan we graag zouden willen, in Winterberg zouden vanaf dinsdag of woensdag mogelijk de sneeuwkanonnen in stelling gebracht kunnen worden. Allemaal nog verder weg. Of het daarvoor al koud genoeg wordt is nog de vraag, en de langere termijn blijft onzeker, al ziet het er op dit moment wel steeds winterser uit. Maar ja, op vooruitzichten kun je niet skië

De webcams staan al een aantal dagen stil op 07-01-2014 .
Weet iemand of de sneeuw kanonnen al aan staan .

Ik ben bang van niet lizzy. De weersverwachting is weer helemaal omgeslagen. Echt balen. Hoop dat ze in de nachten wat sneeuw kunnen maken.

Gr roel

Dan nog zal het nog wel even duren voordat een substantieel deel van het gebied open kan.

Ik zie zojuist dat de ze op de Postwiese begonnen zijn met sneeuw maken. Ik zie nog geen beelden uit Winterberg. Hopelijk gaat het hier vannacht ook weer beginnen zodat we komend weekend eindelijk kunnen skien.

Tja in een winter als dit kan je winterberg het beste links laten liggen. Ze zullen vast nog wel een piste open krijgen met kunstsneeuw de komende weken. Maar zeg nou eerlijk, wie beleeft er echt plezier aan pap sneeuw skiën door een compleet groen landschap. Voor mij zou zelfs een skihal nog een betere optie zijn.

The older I get, the better I was

Plaats een reactie