Eind maart, waarheen?

Niemand met de auto naar zo-frankrijk geweest? Sjammer… ;)

@Userd - je zou eens 1 van de talloze route topics kunnen doorspitten.
Mijn ervaring

  • wegwerkzaamheden zijn erg bepalend voor de beste route
  • in belgie en duitsland zijn er meestal behoorlijk wat, ik hoor een lees verschillende klaag berichten dat met name duitsland 1 grote bouwput is
  • via de tol autoroute kost misschien iets meer maar is sneller en een stuk relaxter uitgerust aankomen
  • mijn voorkeurs route is maastricht - luxemburg (niet via antwerpen brussel vanwege drukte) - dan na Dijon de oostelijke route (a39 dan a42 bourg en bresse, lekker rustig)
    -als je toch via lyon rijd, niet via de fourviere tunnel centrum (zo sturen de meeste routeplanners je) maar via de oostelijke rondweg; als je midden in de nacht rijd kun je wel via het centrum

als je toch via zwitserland gaat, kijk goed uit, dat land is echt he-le-maal vol geplakt met snelheidscamera’s

The older I get, the better I was

@Menno;
De talloze topics zijn wel, tot op zekere hoogte, doorgespit maar klagers en bouwputverhalen in Dld e.d. heb ik niet zoveel aan. Werkzaamheden zijn er nu eenmaal en houden buiten de grote drukte niet zo heel erg op. Ik rijd verder graag in Dld en vanuit ZO-NL maakt het volgens Googlemaps niet zoveel uit hoe je rijdt. 1e keus is via de Route du Soleil, 2e keus via Zwitserland en aangezien de reis voor mij onderdeel is van de vakantie, geniet een prettige route de voorkeur (als het niet te ver om is dan). Is de route door Zwitserland niet interessanter, dan wordt het recht toe, recht aan door Frankrijk.

Vwb jouw voorkeursroute: A39, A40, A42 richting Lyon of bij Ambérieu-en-Bugey eraf en over de D1504 richting Chambéry? Laatste is 10min langer maar 40km korter.

Als je het niet erg vindt om in Zwitserland niet harder te rijden dan 120/130, is het wel een leukere route dan die door Frankrijk, vind ik.

Oh ja, die wegwerkzaamheden in Duitsland vallen op het ogenblik wel mee.

@Joepiedepoepie,
Eind januari iig nergens last van gehad in Dld, max 120/130 is in Fr toch ook zo?

Als in het Oosten van het land woont zeker via Zwitserland gaan, dat is het snelst en goedkoopst.

Ja dat is in Frankrijk ook en al die camera’s boven de weg in Zwitserland zijn volgens mij vvoornamelijk voor de vignetcontrole. Met die snelheidscontrole valt het wel mee. Gewoon met het verkeer meerijden, dan kan je geen buil vallen.

@joepiedepoepie ben het exacte topic even kwijt, maar kan jij nog een review schrijven over Flims Laax Falera? Ben zeer benieuwd!

Mr. Slow

Tja @Quick ik zal eens kijken of ik dat topic terug kan vinden. Ik moet alleen wel erbij zeggen dat alles wat anders is gegaan dan gepland. Op de eerste ski dag heb ik zowat alles in mijn rechter pols(ik ben rechts) gebroken bij een val. De drie dagen erna heb ik in het ziekenhuis van Chur door gebracht. Later ben ik wel als voetganger door het gebied gegaan.
Ik vind het in ieder geval prachtig daar!

@Userd

voorpret, filmpje van gisteren via snowheads forum

The older I get, the better I was

@menno, thx! Nog 2 lange weken ;)

denk je dat het in Val cenis goed blijft?

Lijkt over een week iig weer kouder te worden en er ligt nog voldoende.

volgens mij gaat het sneeuwen!! ik overweeg ook om te boeken in les alpages. alleen is het niet echt in het dorpje zelf?

25cm hebben ze het nu over idd. App liggen niet in het dorpje, kwartiertje lopen daarheen ong. Geloof dat als je echt een dorpje wil, je beter in Termignon kunt gaan zitten. Was voor mij van ondergeschikt belang, dus ook niet echt in verdiept.

The older I get, the better I was

@Menno,
gadverdamme, wat lekker! Metertje vers is trouwens ook goed hoor, wil er bij voorkeur ook nog zonder al te veel moeite kunnen komen. Gaan lekker op vrijdag al, hotelletje geboekt, zodat we op zaterdag nog maar een klein stukje hoeven te rijden en evt al een middagje kunnen skiën.

er komt veel sneeuw aan…goeie genade!

idd volgens de update van @morris

UPDATE donderdag 7.35 uur: laatste runs gaan uit van een langere kouperiode. Dit wordt de dump van het voorjaar die je niet wilt missen. Wil je poeder scoren, dan is dit de dump. Vanaf maandag tot en met vrijdag gaat heel goed worden. Morgen (vrijdag) de details! Wax up!!

If there is no park, open your eyes - the mountain is a natural one.

Yep, degenen die dachten dit weekend het wel zonder winterbandjes af te kunnen, kunnen wel eens een probleem hebben. Alpen krijgen nog even een goede laag!

idd volgens de update van @morris

UPDATE donderdag 7.35 uur: laatste runs gaan uit van een langere kouperiode. Dit wordt de dump van het voorjaar die je niet wilt missen. Wil je poeder scoren, dan is dit de dump. Vanaf maandag tot en met vrijdag gaat heel goed worden. Morgen (vrijdag) de details! Wax up!!

Jeroen6 op 20 mrt. 2014 09:55

benieuwd naar de update!!

Ik ook, @morris, je maakt ons nu wel heel nieuwsgierig!

Ja dat is in Frankrijk ook en al die camera’s boven de weg in Zwitserland zijn volgens mij vvoornamelijk voor de vignetcontrole. Met die snelheidscontrole valt het wel mee. Gewoon met het verkeer meerijden, dan kan je geen buil vallen.

joepiedepoepie op 8 mrt. 2014 12:01

Dat zijn gewoon snelheidscontrole camera’s, daar staan er in Zwitserland nog meer van dan in NL.

Rob

Gezien het verwachte weer denk ik dat het sowieso een betere optie is om via Frankrijk te rijden.

@RCGrootveld Nou, dat zijn er dan inderdaad wel heul veul! :-)

Die cameradingen boven de weg zijn in veel gevallen idd controleapparatuur voor de vignetten en dan m.n. van het vrachtverkeer.

Wij zijn ook van plan 29 maart nog een weekje op wintersport te gaan.
Het weer ziet er goed uit dus dat wordt genieten.

We gaan met z’n tweetjes en willen graag echt low budget.
Nog een tip waar we in Frankrijk nu met deze vooruitzichten het beste naartoe kunnen gaan?

@Userd Zo zag het er ook uit. Vandaar mijn opmerking eerder in dit topic, maar goed…ik ben niet alwetend.
Ik ben niet op de bon geslingerd terwijl
Ik toch af en toe te hard reed. Om de 100 meter stond er weer een andere maximum snelheid aangegeven. Daar werd ik op den duur een beetje moe
van en heb er niet meer echt op gelet. Gewoon niet te hard(tussen de 120/130) gereden.

@Fiona,
echt lowbudget of is ook nog een beetje gebied wel leuk? Kijk eens bij de bekende aanbieders als Bizz, Sunweb e.d., daar zitten bijna gratis reizen bij.

Plaats een reactie