Eind maart, waarheen?

@joepiedepoepie, ik hoop dat je in de tunnels (vaak 80kmh) die snelheid wel hebt aangepast, anders kun je nog wel eens vervelende post krijgen. Zijn niet flauw in Zwitserland daarmee en ja, boetes worden nagestuurd en geïnd.

@Fiona,
echt lowbudget of is ook nog een beetje gebied wel leuk? Kijk eens bij de bekende aanbieders als Bizz, Sunweb e.d., daar zitten bijna gratis reizen bij.

Userd op 20 mrt. 2014 15:20

Bizz heeft nu bijv: app. Morillon op 29mrt voor 2 pers voor €149,- pp en dat is ook nog eens incl skipassen.

Zijn niet flauw in Zwitserland daarmee en ja, boetes worden nagestuurd en geïnd.

En in sommige gevallen inkomensafhankelijk, maar ik ga er vanuit dat dat alleen voor Zwitsers geldt.

Rob

Zoveel mogelijk met het verkeer mee gereden. Die Zwitsers houden zich volgens mij aardig aan de regels. Logisch ook, als de boetes zo hoog kunnen uit vallen.

hoe is het met de controles in Frankrijk eigenlijk? Zo enthousiast als de Zwitsers kan het haast niet zijn ;)

Ik kom in de zomer wel in Frankrijk en rijd daar altijd lekker door(max 160). Nog nooit een boete gehad. Kan natuurlijk ook geluk zijn geweest.

If there is no park, open your eyes - the mountain is a natural one.

@jeroen6; doe ik het voor! :D

@jeroen6; doe ik het voor! :D

Userd op 21 mrt. 2014 20:28

ik heb besloten om ook naar Val Cenis te gaan en geboekt. wil je van de week wat updates/foto’s sturen? erg benieuwd en veel zin in

Wil ik doen maarrr… Ik ben er pas de 29e ;)

Dat wordt nog gezellig in Val Cenis!
Wij hebben zojuist ook geboekt bij Les Alpages inclusief Eskimo skipas.
Nog een kortingscode ontdekt en daardoor nog 50 euro goedkoper :-)

Nu inderdaad nog even kijken welke route we nemen.

Alvast veel plezier allemaal!

@joepiedepoepie, ik hoop dat je in de tunnels (vaak 80kmh) die snelheid wel hebt aangepast, anders kun je nog wel eens vervelende post krijgen. Zijn niet flauw in Zwitserland daarmee en ja, boetes worden nagestuurd en geïnd.

Userd op 20 mrt. 2014 15:27

Klopt. In veel landen kun je e.e.a. nog negeren maar de Zwitsers achtervolgen je tot in het graf. Betalen dus.

Zijn niet flauw in Zwitserland daarmee en ja, boetes worden nagestuurd en geïnd.

En in sommige gevallen inkomensafhankelijk, maar ik ga er vanuit dat dat alleen voor Zwitsers geldt.

RCGrootveld op 20 mrt. 2014 17:44

Nee hoor. Als je overtreding hoog genoeg is (voor wat kleinere overtredingen valt het mee), mag je bescheiden van de belastingdienst gaan opsturen.

Ik kom in de zomer wel in Frankrijk en rijd daar altijd lekker door(max 160). Nog nooit een boete gehad. Kan natuurlijk ook geluk zijn geweest.

joepiedepoepie op 21 mrt. 2014 18:39

Tot begin dit jaar was dat geen geluk: toen kwamen bonnen uit Frankrijk nooit aan. En nadat heel Nederland al jarenlang bang is gemaakt met berichten voor de zomervakantie dat bonnen uit Frankrijk écht aan gaan komen (maar dat deden ze dus nooit), is het nu helaas wel zo ver. Mij hebben al meerdere berichten bereikt dat er nu daadwerkelijk gegevensuitwisseling is tussen NL en FR. Vanaf 1 februari ongeveer gaan die bonnen dus ook aan komen.

Do 41cm sneeuw verwacht, volgens de voorspelling hier op de site!

La Plagne geboekt voor 29/3 - 5/4. Komende dagen (nagenoeg overal) nog wat verse sneeuw, dus dat wordt een topweekje.

Ik zie verder Val Cenis voorbij komen; waar gaan jullie nog meer heen?

@Nickpol Valloire… ook van 29-03 t/m 05-04. met deze winterinval wordt het overal goed ;-)
Hopelijk blijft de temp na deze week ook lekker laag.

If there is no park, open your eyes - the mountain is a natural one.

Wordt druk in Frankrijk en ik maar denken dat we lekker buiten het siezoen gaan! :D

sneeuw houdt zich ook niet echt aan het seizoen…man wat een bak op sommige plekken.

https://www.wintersport.nl/weersneeuw/updates

If there is no park, open your eyes - the mountain is a natural one.

Ziet er goed uit Valloire. Was ik nog niet bekend mee.

En man, wat een sneeuw. Nog 4 dagen aan de bak.

Over bonnen gesproken. Het valt me steeds weer op dat de snelheidsbeperkingen met name op de route vanaf Luxemburg richting Nancy Metz met name door Nederlanders worden genegeerd. Ze flitsen zelfs met hun lichten als ze vinden dat je niet snel genoeg ruimte maakt. Als je ziet dat vrijwel alle Fransen zich daar keurig aan de snelheid houden zou dat toch een duidelijk signaal moeten zijn. Er is de afgelopen tijd voldoende gewaarschuwd dat de bekeuringen thans wel bij je thuis komen. Er zijn inmiddels zelfs traject controles vanaf Albertville richting Trois Vallees. Het is dus gedaan met het racen. De hoogte van de bekeuringen liegen er kennelijk niet om.

Kost da’ dan?

Even een kleine update: in La Plagne is het perfect. Zon scheen de hele dag. Sneeuw werd wat slushy in het dal rond de middag, maar, er is weinig volk op de piste, dus de hellingen worden niet stuk geskied. De hele dag heerlijk geskied.

Hoe is het in Valloire en ValCenis?

null

Val Cenis: Boven prima, half hoog vrij goed en dal is groen met witte linten. Prima geskied, heerlijke dag gehad! Wel op tijd beginnen dus en in de middag je pistes even goed plannen want 45cm in het dal is licht optimistisch ;)

Ik ben benieuwd naar wat foto’s van de dalafdalingen in val cenis.

Het is dus gedaan met het racen. De hoogte van de bekeuringen liegen er kennelijk niet om.

Gast138 op 24 mrt. 2014 21:35

Kost da’ dan?

Userd op 24 mrt. 2014 21:51

Bij staandehouding, overschrijding tot 40km/h: 90 euro. Een lachertje in verhouding met NL, dus. Daarboven wordt het echter wel duur: 750 euro en invordering rijbewijs.

In valloire is het goed!!! 70 % boven de 2000meter en dat is maar goed ook. In het dorp korte broeken weer, maar boven de 2000 tot 14uur harde pistes.beneden tegen 11 uur al zacht.ook al wordt het zacht…niet erg want er is bijna niemand! Geen kapot gereden slagvelden gelukkig…

If there is no park, open your eyes - the mountain is a natural one.

Je kan hier mooi de dalafdalingen in de morgen doen, veel bomen dus redelijk beschut en niet te zacht. In de middag het wat hogerop zoeken en je bent de hele dag onder de pannen.
Vandaag in La Norma geweest, ook een aardig gebied maar na een dag wel gezien. Veel paden en veel beginners, tot op het irritante en soms ronduit gevaarlijke af. In de ervaringen met dit gebied hier op de site heeft men het over gevaarlijke paden, dat is niet het geval, wel veel mensen die daar domweg nog niet thuishoren en dat geeft wel gevaarlijke momenten.
Morgen weer lekker hier naar boven en do eens kijken in Bonneval. Kortom, Frankrijk bevalt zeer boven verwachting ;)

En het zit er weer op… Topweek gehad!

Jep, briljante week gehad in la plagne. Dat ga ik vaker doen; in april op de ski’s. Goede sneeuw, veel zon en geen hond op de piste. Goud.

heb ook een topweek gehad! vond Val Cenis echt dikke prima!!!

Plaats een reactie