Welke vreemde spullen neem je altijd mee op wintersport ?

Tijd om dit topic weer eens uit de winterslaap te halen. Dus post jullie vreemde spullen weer !!!

May the ski force be with you !!

Tellen vreemde vrienden ook?

Als je ze teelt wel ?

May the ski force be with you !!

Na dit topic is het mij ook ineens duidelijk waarom je zoveel overbeladen (nederlandse :)) wagens tegen komt op weg naar de alpen :)

Wij nemen denk ik niet echt iets vreemd mee. Al moet ik wel toegeven dat het soms wat behelpen is qua keukengerei.

*bericht bewerkt door Benn op 02 nov 2016 09:25

Onze Bluetooth speaker, tablet, vitamine pillen, maaltijd shake (Uhm… tja…) speciaalbier en dan geen supermarkt speciaalbier maar echte speciaalbier… ;-)

Tellen vreemde vrienden ook?

GiGi op 1 nov 2016 21:21

Dat denken wij elke keer als jij meegaat.

Carnas on Tour

Wr is een ding wat ik nog niet heb gezien/gelezen en ben benieuwd of wij de enige waren die dat meenemen: een hand/trek zaag. Mijn vader nam die mee (gemonteerd boven de moter van de Besteleend (Citroën). Dat was eind jaren tachtig toen we naar Zwitserland, Anzerre gingen. van de 3 jaar waren er 2 met maar bar weinig sneeuw en dan werd het halve bos ontdaan van alle dode bomen, die verdwenen na gezaagd te zijn in de openhaard.

Wr is een ding wat ik nog niet heb gezien/gelezen en ben benieuwd of wij de enige waren die dat meenemen: een hand/trek zaag. Mijn vader nam die mee (gemonteerd boven de moter van de Besteleend (Citroën). Dat was eind jaren tachtig toen we naar Zwitserland, Anzerre gingen. van de 3 jaar waren er 2 met maar bar weinig sneeuw en dan werd het halve bos ontdaan van alle dode bomen, die verdwenen na gezaagd te zijn in de openhaard.

Geert5 op 3 nov 2016 11:44

Ik heb standaard een survival zaag in mijn dashboardkastje liggen. En ik gebruik het nog regelmatig ook. Het is gewoon een kabeltje met zaagtandjes en 2 ringen. Opgewikkeld past in een portemonnee.

Born to Ride

Een ton met Kapla… daar wordt dan intensief mee gespeeld door de kinders. De rest van het jaar ligt het thuis in de weg…

Ik heb standaard een survival zaag in mijn dashboardkastje liggen. En ik gebruik het nog regelmatig ook. Het is gewoon een kabeltje met zaagtandjes en 2 ringen. Opgewikkeld past in een portemonnee. [post]Matthias123 op 3 nov 2016 12:18[/post][/quote]

Das een goeie, zal ik aan mijn vader door geven. hij gebruikt nog steeds zijn 1 tot 2 persoons geval.

null

Dat denken wij elke keer als jij meegaat.

Svennoo op 2 nov 2016 22:06

Volgens mij ben ik nog nooit met jou op wintersport geweest…

Omdat we niet veel kofferruimte hebben, omdat de battery ook in de kofferruimte zit.En met z’n vieren in de auto zitten.
doen we de skikleding in vacuüm zakken, scheelt een hoop ruimte. Wel gaat er standaard een koekenpan mee, omdat in de meeste app, het eitje of aardappeltjes een plakboel wordt. En natuurlijk een kaasschaaf.

Tyrips, altijd, overal en in alle maten. Je kunt er wonderen mee verrichten.

Hen48

Tyrips, altijd, overal en in alle maten. Je kunt er wonderen mee verrichten.

Hen48

Duckt tape, tyraps (in 3 maten).
Een rood fietslichtje: ik ben meestal de leider bij white-outs, ook voor onbekenden.
Een plastieken zak om onder mijn voeten / kousen te leggen als ik mij ergens omkleed, ik kom meestal aan om 9u en kan pas in mijn app om 17u (Frankrijk).
Oude skiplannen van hetzelfde gebied: kan je zien welke pistes er verdwenen zijn, gebeurd veel in Frankrijk (ook ergens anders?) en kan je makkelijk(er) freeriden.
Ben ik ergens nog nooit geweest: een plattegrond van het dorp met daarop zelf al info opgeschreven: bank, winkel, goedkoopste supermarkt, enz.
Een wattenschijfje ingesmeerd met vaseline (brand zeer goed) voor in een extreme noodsituatie.
En alle noodnummers van hulpdiensten staan in mijn GSM, benaming begint steeds met SOS.
Vrienden / familie / onderkomen / huisarts staan onder ICE: in case of emergency. (Sorry ik heb een diploma EHBO en brandbestrijdingsmiddelen.

En rare telende vrienden, is goedkoper

Duckt tape, tyraps (in 3 maten).
Een rood fietslichtje: ik ben meestal de leider bij white-outs, ook voor onbekenden.
Een plastieken zak om onder mijn voeten / kousen te leggen als ik mij ergens omkleed, ik kom meestal aan om 9u en kan pas in mijn app om 17u (Frankrijk).
Oude skiplannen van hetzelfde gebied: kan je zien welke pistes er verdwenen zijn, gebeurd veel in Frankrijk (ook ergens anders?) en kan je makkelijk(er) freeriden.
Ben ik ergens nog nooit geweest: een plattegrond van het dorp met daarop zelf al info opgeschreven: bank, winkel, goedkoopste supermarkt, enz.
Een wattenschijfje ingesmeerd met vaseline (brand zeer goed) voor in een extreme noodsituatie.
En alle noodnummers van hulpdiensten staan in mijn GSM, benaming begint steeds met SOS.
Vrienden / familie / onderkomen / huisarts staan onder ICE: in case of emergency. (Sorry ik heb een diploma EHBO en brandbestrijdingsmiddelen.

En rare telende vrienden, is goedkoper

monoskito op 3 nov 2016 13:56

Wat kun je in extreme noodsituaties met een wattenstaafje met vaseline doen?

Duckt tape, tyraps (in 3 maten).
Een rood fietslichtje: ik ben meestal de leider bij white-outs, ook voor onbekenden.
Een plastieken zak om onder mijn voeten / kousen te leggen als ik mij ergens omkleed, ik kom meestal aan om 9u en kan pas in mijn app om 17u (Frankrijk).
Oude skiplannen van hetzelfde gebied: kan je zien welke pistes er verdwenen zijn, gebeurd veel in Frankrijk (ook ergens anders?) en kan je makkelijk(er) freeriden.
Ben ik ergens nog nooit geweest: een plattegrond van het dorp met daarop zelf al info opgeschreven: bank, winkel, goedkoopste supermarkt, enz.
Een wattenschijfje ingesmeerd met vaseline (brand zeer goed) voor in een extreme noodsituatie.
En alle noodnummers van hulpdiensten staan in mijn GSM, benaming begint steeds met SOS.
Vrienden / familie / onderkomen / huisarts staan onder ICE: in case of emergency. (Sorry ik heb een diploma EHBO en brandbestrijdingsmiddelen.

En rare telende vrienden, is goedkoper

monoskito op 3 nov 2016 13:56

Ik vind dit allemaal eerder hartstikke nuttig dan vreemd!

Gotta go fast

Duckt tape, tyraps (in 3 maten).

Een rood fietslichtje: ik ben meestal de leider bij white-outs, ook voor onbekenden.
Een plastieken zak om onder mijn voeten / kousen te leggen als ik mij ergens omkleed, ik kom meestal aan om 9u en kan pas in mijn app om 17u (Frankrijk).
Oude skiplannen van hetzelfde gebied: kan je zien welke pistes er verdwenen zijn, gebeurd veel in Frankrijk (ook ergens anders?) en kan je makkelijk(er) freeriden.
Ben ik ergens nog nooit geweest: een plattegrond van het dorp met daarop zelf al info opgeschreven: bank, winkel, goedkoopste supermarkt, enz.
Een wattenschijfje ingesmeerd met vaseline (brand zeer goed) voor in een extreme noodsituatie.
En alle noodnummers van hulpdiensten staan in mijn GSM, benaming begint steeds met SOS.
Vrienden / familie / onderkomen / huisarts staan onder ICE: in case of emergency. (Sorry ik heb een diploma EHBO en brandbestrijdingsmiddelen.

En rare telende vrienden, is goedkoper

monoskito op 3 nov 2016 13:56

Wat kun je in extreme noodsituaties met een wattenstaafje met vaseline doen?

Anki op 3 nov 2016 16:02

Oei, ik bedoelde wattenSCHIJFJE: er komt een vlam uit van ong. 30 cm, gedurende 15 seconden. Je lippenstift is ook van vaseline, maar dat gebruik ik niet en heb ik dus nooit bij.

*bericht bewerkt door monoskito op 04 nov 2016 08:11

Je wordt ieder jaar efficiënter met meenemen. Vroeger ging er nog kleding mee voor 's avonds. In de praktijk loop je 's avonds in een joggingbroek of nog steeds in je skibroek (in mijn geval - aan het eind van de week moet je me eruit bikken). Of speelgoed en sleetjes, maar de kids worden groter. Of een setje luidsprekers met basbox van de pc, dat is nu een bluetooth speakertje. Of eten en drinken, maar blijkt ter plekke nauwelijks duurder te zijn.
Nu past het allemaal ook veel makkelijker in de auto. Ik overweeg nu de playstation mee te nemen voor de kids. Afgelopen zomer ook gedaan en dat beviel wel!

Mijn vrienden, die zijn al raar genoeg. en ook altijd een kleinigheidje voor de staff v.h. pension

Gotta go fast

Toen wij nog een wat grotere auto hadden nam mijn man elke vakantie zijn gereedschapskoffer mee. De koffer was een gewicht op zich maar wat daar allemaal inzat. Je kon het zo gek nog niet bedenken of het zat erin. Tegenwoordig neemt hij alleen een klein tasje mee. Geen idee wat daar inzit.

Wij nemen ingevroren eigengemaakte snert mee voor de eerste avond. Dat is dan ondertussen ontdooid als we aan tafel gaan. Oh, zowel s winters als szomers.
En een badkussentje.

Xx10

Ik was afgelopen jaar op vakantie jarig, mijn kado bleek te groot voor in de auto en erop viel te veel op en erachter ook. Dus ze hadden een foto gemaakt met een lijstje eromheen van mijn kado, een nieuwe fiets. En ik houd niet van broodjes dus twee of drie broden.

Ski you later!

Nespresso apparaat!
En voldoende cupjes natuurlijk

Better people, better food... and better beer!

Nespresso appartaat en cups nemen wij ook mee. In de zomer in een tent kamperen met 6 stopcontacten, 1 voor koelkast 1 voor elektrische tandenborstel oplader 1 voor telefoon oplader 1 voor verlichting 1 voor koffie en 1 als reserve.

Op wintersport ook altijd elektrische tandenborstel mee. En bikini of zwembroek met snorkel set voor in het mini zwembad. (dat zie je tegenwoordig overal)

Ski you later!

Dit jaar gaat er een Android smart-tv-box mee. Zo’n goedkoop ding van eBay voor een paar tientjes en genoeg intern geheugen. Vooraf een tiental speelfilms geladen en tijdens de skiweek heb je dan een buffer/backup voor filmpjes die gemaakt zijn tijdens het skiën. Alle appartementen hebben tegenwoordig een flatscreen met HDMI :)

Verlengsnoer / stekkerdoos, scherpe messen en van de haken die je over een deur kunt hangen voor de kleren. Van alle drie zijn er altijd te weinig of niet in de appartementen. :))

Xx10

Tyraps om 2 losse bedden aan elkaar te maken. Ductape = altijd handig, mijn favoriete avond-thee voor het slapen gaan. Als we met de auto zijn: eigen dekbedden en kussens. En altijd een kurkentrekker.

een legerschopje , heb ik al nodig gehad om de sneeuw rond de wagen te verwijderen !!!

2 pakken stoopwafels > 1 om op te eten en 1 om aan de skileraar te geven. Wordt altijd zeer gewaardeerd.
Ductape, schroevendraaier, tangetje, boterhammenzakjes en scherp mesje.

Papegijs

Plaats een reactie