Zomer komt eraan, wat doen jullie?

Wat indoorbaantjes misschien. Voor de rest ga ik 6 dagen naar het Ruhrgebied: Dortmund, Düsseldorf en Köln. In die volgorde van schrijven ben ik daar 2 dagen per stad te vinden van 6 augustus tm 12 augustus :)

Voor de rest vooral werken en wachten tot het winterseizoen weer begint…

Carnas on Tour

Ik hoop met Pasen nog even weg te kunnen. Verder begint het wielrenseizoen weer en probeer ik flink wat kilometers te maken dit jaar. Ook hoop ik nog een mooie zomerskitrip te maken. Waar naartoe is dan nog een verrassing, ik heb al wel wat mooie ideetjes ;)

De rest is allemaal nog onduidelijk, en dat zie ik na 12 mei wel. Eerst maar eens 2 tentamens halen :)

@Edwin. Leuk! Slovenië, erg mooi land! :)
Heb je al een idee waar je precies naartoe gaat?
Bovec is een van de mooiste plekjes van Slovenië met veel mogelijkheden. Je kunt daar o.a. met de mountainbike de Mangart Pass omhoog. Raften in de Soca en je hebt er heel wat wandelmogelijkheden. Maar ook Ljubljana, Piran, Bled en Bohinj zijn zeker de moeite waard om even te bezoeken :)

tsjah de winter loopt op zijn eind en er wordt plaat gemaakt voor de lente. Dit jaar zelf twee keer op wintersport geweest 1ste trip in januari richting PDS (redelijke condities) en de 2e trip in maart richting Monte Rosa (veruit de beste condities verse pow en de laatste 3dagen zon).
De zomer gebruik ik om buiten activiteiten te doen zoals bootcamp, hardlopen en mountainbiken. In september gaat mijn wintersporthart weer sneller kloppen.

"respect the mountains"

@HenriS nee, nog geen idee. Gaan ook niet exact plannen waar wel/niet heen, maar eerder globaal. Ga sowieso de bergen daar opzoeken en wil een keer raften, maar een aantal steden lijkt mij uiteraard ook wel wat. Bedankt voor de tips iig :)

Not all who wander are lost

Naast de gewone buitensporten ( racefiets, mountainbike, hardlopen), sportschool geen ski-activiteiten, Geen Snowworld dus, na de laatste skivakantie is het schluss wat skiëen betreft en uitkijken naar de zomer. Naast mijn passie voor wintersport is reizen in Amerika mijn grote passie. Dus deze zomer weer lekker met de camper door USA crossen en hopelijk een paar leuke hikes meepakken.

Ik ga 20 snurfers maken voor vrienden en mensen die er een willen hebben, gebaseerd op de Burton Backhill maar met andere prints.
Naar Noorwegen of Oostenrijk op vakantie en een lang weekend naar Berlijn, verder lekker genieten aan het strand hier en veel BBQ-en !

kijk eens op weeweeweepuntboerteunpuntcom :)

Hockeyen! Filmen terwijl we hockeyen. Hockeyedits maken. Oefenen met videobeelden maken voor de wintersport. Zomer edit maken! En natuurlijk… naar de bergen. (en daar ook te hockeyen natuurlijk ;) )

Voorbeeld:
https://youtu.be/kuVXMhjri7g

Even een vraagje tussendoor: oefenen jullie ook met filmen door andere activiteiten te filmen? Of filmen jullie gewoon at random op wintersport?

Catamaran zeilen.En af en toe duiken met perslucht.

Hooykaas op 23 mrt 2015 19:01

@Hooykaas
Wat voor cat heb je? En waar ligt ie?

Ik heb zelf vrij fanatiek Dart 18 gevaren en af en toe Nacra F18. Maar dat is alweer 10 jaar geleden. Sindsdien wel veel skiff gezeild, maar catamaran lijkt me wel weer eens leuk…

Een Dart 20 op het gooimeer.Mijn favoriete route even langs het Paard van Marken naar Volendam en daar op het strandje laten lopen links van Volendam en dan een koffie of wat anders bestellen tussen de Japanse touristen je lacht je rot als we daar met onze droogpakken aan op de dijk lopen.Naar Hoorn is ook leuk de golven na het Paard van Marken zijn vaak veel hoger dan daarvoor zoals je misschien weet.Ik ben een liefhebber van VEEL wind en HOGE golven dat houd in dat we samen met een paar jachten vaak alleen op het Gooimeer zijn.Gek genoeg wekt het het zelfde gevoel op wat je hebt na een geweldige dag skiën. Maar dat weet je.Ik heb ook een Dart 18 gehad maar het fijne van de 20 is dat hij meer volume heeft voor de mast en dat hij daardoor minder duikt.Het zijn zoals je weet vrij simpele boten en dat is alleen maar makkelijk met veel wind.

Tot slot wens ik je een prettige ski vakantie

Eigenlijk kijk ik er wel naar uit om terug op de koersfiets te springen, al is het toch nooit hetzelfde als uitkijken naar de eerste sneeuw. Vorige fiets is jammer genoeg gestolen, maar de nieuwe is besteld. Zodra ie toegekomen is en het stopt met dit mottige herfstweer begin ik er weer aan!

Hopelijk volgt deze zomer nog eens een tripje richting een of andere legendarische col die toevallig niet ver van een zomerskigebied ligt ;-)

Geek, Snowboarder, iPhone developer

Voor mij is het skiseizoen jammer genoeg al lang afgelopen. Sinds een aantal weken terug de koersfiets boven gehaald om te trainen voor in juli. Dan gaan we, na enkele jaren in de Alpen en Pyreneeën de bekende cols te overwinnen, met de mtb naar ischgl ofwel Slovenië. Deze winter ook weinig op mijn mtb gezeten wegens het te slechte weer :-) en half mei nog eerst naar de vogezen met de koersfiets.
Mss mij van de zomer ook eens wat verdiepen in lawines om toch iets met wintersport te blijven bezig zijn.

Ik vind het altijd leuk om te lezen dat de meesten ook in de zomer actief zijn met allerlei buitensporten.
Toch zweren de meesten bij de winter. ;
Ik moet zeggen dat de tussenperiode mij ook minder trekt, maar als het eenmaal echt zomer is begint dat ook wel te kriebelen.
Dan gaan wij namelijk altijd richting de alpen op vakantie om in de bergen te wandelen en op plaatsen te komen waar je 's winters heel makkelijk kunt komen en in de zomer juist niet.
En mee te maken welke punten je herkent in een gebied als je er in zowel winter als zomer bent, valt toch wel eens tegen.

Ik zweer niet bij de winter, ook te weinig ervaring mee. Los van dat doe ik meer naar gelang de mogelijkheden en in de zomer heb je in mijn ogen meer opties. Allebei prima :)

Not all who wander are lost

ski’s zijn weer opgeborgen nu weer lekker klimmen!
Om het weekend naar een klimgebied in Duitsland of België of noord Frankrijk om lekker te klimmen en les te geven (ook in klimmen) en deze zomer een aantal weken in de Dolomieten! Huttentochten, klettersteigen, multipitch routes klimmen…oh en BBQ’en natuurlijk! Misschien nog wat paragliden of alpinisme…genoeg te doen.
Ik heb er weer helemaal zin in! Voor mij is de zomer net zo mooi als de winter!

Skeeleren, tuinieren, in september op vakantie naar ergens aan de Middellandse zee… dan terugkomen en direct de neus naar de winter.

Zomertijd is motortijd

null

Ik ben dus blijkbaar echt hélemaal niet goed wijs en bekenden van me verklaren me dan ook serieus voor gek! :-)
Het hoeft van mij alléén maar lekker weer te zijn als ik daadwerkelijk op vakantie ben(maakt niet uit in welk jaargetijde).Verder boeit mij het weer, als ik in Nederland ben, totaal niet.

Lekker naar Terschelling in een tentje. Als het waait kitesurfen, bij geen wind heerlijk fietsen en wandelen met mijn vrouw

In september nog een weekje weg met de Kite Kings Noord Holland om te Kite surfen naar Sardinie, vorig jaar zaten we in Marsa Alam Egypte

Gatver… komt de zomer er dit jaar alweer aan? :(

Ik ga weer terug onder m’n steen (met internet voor oa wintersporters.nl ) totdat de eerste vlokjes weer gaan vallen.
Zandbaard, Zeewaterbaard, Terrasbaard en Zonnebrandbaard komen misschien wel even kijken ;)

my subculture can kick your subcultures ass anytime 24/7

Van alles nog mogelijk, in ieder geval in de zomervakantie naar Italië om te genieten van het weer, het eten, de cultuur en het wandelen/kamperen bij Cinque Terre. Daarnaast vast en zeker een paar keer indoor skiën om het sneeuwgevoel niet te verliezen, mooie fiets tochten maken, golfen en wellicht eens de surfplank uit laten op het water als het waait en ik vrij heb. Kortom de zomer vliegt voorbij (ben ik bang of moet ik zeggen blij?).

Atomic Redster S9 Revoshock 160 / G9 Revoshock 172 / Rossignol Hero Elite LT 176

Tot het laatste weekend van juli staat alles in het teken van Rad am Ring. Na 2 deelnames in een team van 4, gaan we nu als duo in 24 uur zoveel mogelijk rondjes rijden op de Nurburgring. Doelstelling is om ook 24 rondes te rijden. Betekent dus per persoon 288 km en 6.000 hm.

Daarna op vakantie naar de Alpen. Zeer waarschijnlijk gaat dan de mtb mee voor wat rondjes en natuurlijk vele wandelen.

Tja bijna teveel plannen om op te noemen. Na 2 wintersportvakanties ga ik nu nog een tijdje door met Jiu Jitsu totdat ook daar de zomerstop aanbreekt. Verder ga ik nog een nieuwe aanbouw bouwen aan mijn huis, wat ook de nodige tijd zal kosten. Wanneer het mooi weer is spring ik op mijn fiets naar het strand, wat toch wel een minuut of 5 fietsen is om daar heerlijk te gaan zonnen, bier drinken, vissen, kanoen, en soms zelfs alle 4 tegelijk te doen. Lekker vissen in de kano in de zon met een heerlijk koud biertje erbij 8) Eind september/oktober nog een dag of 10 of 2 weken lekker naar de zon naar bijv algarve, mallorca, canarische weilanden… En in die periode ook de Jiu Jitsu weer oppakken om lekker in conditie te komen voor de winter. Verder het hele jaar door 1 a 2x per week een rondje hardlopen. Owja, mocht er nog iemand een emmer, of nog beter een vrachtwagen met vrije dagen over hebben, ik houd me van harte aanbevolen om ze voor je op te maken ;)

Born to Ride

Die warmte hoeft van mij niet zo, maar zolang het zonnig en droog is hoor je mij niet klagen.
Zomer is voor mij het mountainbike seizoen (in tegenstelling tot het merendeel van mountainbikend Nederland).
Stofhappen op harde en droge trails is echt te gek. Het mooie weer komt er aan, dus de blubber verdwijnt gelukkig gestaag :)

  • Rotsklimmen
  • Alpinisme
  • Mountainbiken
  • Racefietsen

En nu ik een dochtertje heb ook wandelen met haar mee in de rugzak.

Click. Click. Peace

En nu ik een dochtertje heb ook wandelen met haar mee in de rugzak.

Rogier op 1 apr 2016 13:20

Ja ja… Ik weet wel dat je wat anders bedoelt, maar mijn visueel ingestelde fantasie zag al iemand met een rugzak waar bovenuit twee voetjes staken… :P

my subculture can kick your subcultures ass anytime 24/7

Vanaf 10 juni tot 14 augustus werken op een summercamp in Amerika, en dan rondreizen tot 5 oktober :D
En dan eind november weer de sneeuw in :D

Misschien wel een rara vraag, maar @Rogier, ga jij met je gezin wel eens “echt” op vakantie (buiten Frankrijk)? :P

Not all who wander are lost

@Edwin. Wat is echt op vakantie? Maar ja hoor. Lekker met de tent weg, maar dan wel vaak wildkamperen (vinden wij het leukst) toch zit er altijd wel een actief of sportief component in. Stil zitten is niets voor ons (of aan het eind van een actieve dag ;-) )

Click. Click. Peace

Ja, wat is dan echt op vakantie…dat is voor iedereen anders, denk ik. Het “gewone” idee, denk ik. Met de sleurhut, tent o.i.d op vakantie naar een camping of een hotel/appartement in een “warmer” oord en verder van huis.

Not all who wander are lost

Warmer oord dat hoeft van ons niet, hier is het zomers al te warm ;-) En de ene keer gaan we verder dan de andere keer. Maar weg gaan we wel… Dat zeggende ben ik 's winters zo vaak op pad dat ik lekker thuis leuke dingen doen (ik woon in een prima omgeving ;-) om er een understatment tegen aan te gooien) ook iets is waar ik naar uitkijk.

Click. Click. Peace

Plaats een reactie