Sauerland's infrastructurele ontwikkelingen topic

Dit onderwerp gaat over de bestemming Skiliftkarussell Winterberg

Nee piste gaat over tunnel heen; piste wordt ondertunneld ipv dat deze door een weg gekruist wordt.

De sleeplift wordt in beide richtingen verlengd, dmv nieuwe stoeltjeslift; verder naar boven zodat deze meer op de top vd ettelsberg komt te liggen en naar onderen zodat er een verbinding komt met de sonnenlift. Nu moet je hiervoor stukje lopen.

De sonnenlift wordt op termijn ook vervangen door een stoeltjeslift.(2020?)

De Bremberglift 9 (of de 10?) in Winterberg wordt uitgebouwd. Je zou het zo kunnen lezen dat hier ook een stoeltjeslift komt. Zie Facebook Skiliftkarussell.

Vlg mij gaat dat over lift nr 10:
Er komen meer stoeltjes aan de lift te hangen en een verbeterde instap, oftwel hogere capaciteit per uur.

Het kan nl behoorlijk vaststaan (>30min)bij deze lift, ik vermijd deze altijd zoveel mogelijk.

https://www.facebook.com/skigebietwillingen/posts/1432019460…

Foto’s Willingen van de werkzaamheden van de tunnel.

null

Dit is de nieuwe piste kaart van winterberg, ik vind persoonlijk niet dat ze erop vooruitgaan omdat sommige liftlengtes niet erg realistisch zijn.

Het is en blijft een lastige opgave omdat de meeste bergen (vooral Bremberg, Poppenberg en Herrloh) pistes hebben aan alle kanten. Een pistekaart blijft een tweedimensionale weergave van de driedimensionale werkelijkheid!
Dit kan idd. lastig zijn voor diegenen die niet goed bekend zijn met gebied.

You can’t buy happiness, but you can buy a lift pass!

Ik heb net naar die oude kaart gekeken en die lijkt idd. stuk logischer. Ik kijk verbaasd naar die rare gat (op de nieuwe kaart) tussen dalstations van Quick (3) en St. Georg Schantze (2). Lijkt net alsof ze heel ver uit elkaar zijn terwijl het nog geen 30m is!?

You can’t buy happiness, but you can buy a lift pass!

Er klopt gewoon geen fuck van die kaart!? Dat te weten dat een nieuwe pistekaart te laten maken heel veel geld kost… Hoe laat je het dan gebeuren dat je z’n kaart goedkeurd als je het voorbeeld in handen krijgt?!?

Ik gebruik de oude wel gewoon en teken er dan zelf wel alle komende vernieuwingen in!?

LA NORMA😍☃️

De meeste dingen kloppen toch gewoon, alleen de verhoudingen zijn niet zo correct. Wat me wel opvalt is dat de rode piste aan de Bure Bremberg X-Press nu bovenaan begint. Dat zou ik wel een absolute meerwaarde vinden, want vind dat onderin zowieso een heerlijke piste!

@Joy85 Ze hebben het (bestaand) stuk direct onder de BBX-lift nu voorzien met kanonnen en een officiële piste van gemaakt. Stond tenminste op de lijst van werkzaamheden van dit zomer.

You can’t buy happiness, but you can buy a lift pass!

Of de verhoudingen kloppen maakt mij allemaal niet zoveel uit. Ik weet hoe het was, en voor mij is het gewoon belangrijk dat ze een aantal goede verbeteringen hebben doorgevoerd.

Born to Ride

Er klopt gewoon geen fuck van die kaart!? Dat te weten dat een nieuwe pistekaart te laten maken heel veel geld kost… Hoe laat je het dan gebeuren dat je z’n kaart goedkeurd als je het voorbeeld in handen krijgt?!?

Ik gebruik de oude wel gewoon en teken er dan zelf wel alle komende vernieuwingen in!?

Piefke op 28 okt 2016 03:22

Nou, jouw eerste opmerking klopt niet; tuurlijk klopt die kaart. Wel is het opmerkelijk dat ze dit perspectief gebruiken waardoor niet alles ingetekend kan worden. En wat kost zo’n kaart maken dan? Lijkt me eigenlijk niet zo moeilijk.

Het dramatische effect lijken ze trouwens van Altastenberg afgekeken te hebben… .

@Frank66, nou de omtrek van de kaart klopt dan wel maar de liften invulling is bij verschillende niet juist, wat ervoor zorgt dat je de kaart verkeerd leest, ik weet dat het gebied niet groot is en je zo zal zien waar welke lift is. Maar als je dus een nieuwe pistekaart laat maken dan wil je ook een goed beeld laten zien van het gebied. Dit is gewoon slordig van wb om hem te publiceren of erger hem te gaan gebruiken.
Kijk wat voor de ene veel geld is is voor de ander een schijntje. Uit betrouwbare bron heb ik vernomen dat een nieuw pisteplan laten maken zo 10k kost, dus het is dan niet begrijpelijk dat ze dit zo laten gebeuren in een gebied wat juist zo met verbeteringen bezig is!

LA NORMA😍☃️

Ik geloof dat ik de enige ben die het een prettige kaart vind om naar te kijken. Ik ben een paar keer in Winterberg geweest en volgens mij doet de kaart redelijk recht aan de realiteit.

Je ziet op deze kaart duidelijk dat piste 13 niet echt meer bij het gebied hoort. De Kappe is een eigen hoek in het gebied. In mijn tijd moest je nog lopen erheen. Bremberg, Poppenberg en Herrloh loopt centraal door het gebied waarbij Herrloh het dichtstbij Winterberg ligt. Dit blijkt allemaal duidelijk op de kaart.

Wellicht kloppen de verhoudingen niet helemaal maar zal dat op een kaart van een gebied in de Alpen beter zijn? Daar zijn de verhoudingen ook vaak zoek. Ik heb het gevoel alsof ik op deze kaart naar de Alpen kijk (al weet iedere Nederlander dat Winterberg zeker wat anders is dan de Alpen). En van de Alpen word ik blij. Van deze kaart ook…

Wat me vooral opvalt is het ontbreken van de piste van het dalstation BrembergX-press (8) naar dalstation Surenberg (22), en de eerder genoemde afstand tussen Quickjet (3) en st Georgschanze(2).
Verder is bij de Astenstasse (1) niet duidelijk wat boven is, maar dat was op de oude kaart ook al zo.
Toch vind ik de kaart over het algemeen wel duidelijker, en de verhoudingen kloppen m.i. beter dan de oude kaart.

@arjen2, het is eigenlijk goed te zien wat boven is, of welke kant een lift opgaat. De verschillende symbooltjes die worden afgebeeld, zijn afgebeeld in de richting van de lift. Zo ook bij de stoeltjeslift (1), de richting kun je zien aan hoe het afgebeelde poppetje in de lift zit. In dit geval linksom, dus gaat de lift je zit in de lift van rechts (beneden) naar links (omhoog).

*bericht bewerkt door MaikelT op 29 okt 2016 08:28

Persoonlijk vond ik de kaart veel overzichtelijker, hij is inderdaad niet helemaal realistisch getekend qua lengte van de pistes maar wel veel duidelijker dan de “oude”! Wat wel ik wel jammer vind is dat de sahnehang er niet bij op staat aangezien deze best wel dichtbij de nordhang ligt!

Persoonlijk vond ik de kaart veel overzichtelijker, hij is inderdaad niet helemaal realistisch getekend qua lengte van de pistes maar wel veel duidelijker dan de “oude”! Wat wel ik wel jammer vind is dat de sahnehang er niet bij op staat aangezien deze best wel dichtbij de nordhang ligt!

josmulder op 29 okt 2016 09:11

Dat de Sahnehang er niet op staat is erg begrijpelijk, deze valt namelijk niet onder de liftpas van Winterberg.

Born to Ride

De meeste dingen kloppen toch gewoon, alleen de verhoudingen zijn niet zo correct. Wat me wel opvalt is dat de rode piste aan de Bure Bremberg X-Press nu bovenaan begint. Dat zou ik wel een absolute meerwaarde vinden, want vind dat onderin zowieso een heerlijke piste!

Joy85 op 28 okt 2016 09:19

ja dit vind ik ook één van de betere pistes, maar jouw rode piste was er al; die loopt direkt onder de lift door. Anders eerst een klein stukje blauwe 10 en dan links het bos in.

Is er iemand die iets weet over de sneeuwfabriek die dit jaar onderaan de poppenberg zou staan?

Volgens mij staat hij in rurhrquelle en niet in winterberg!

@josmulder je hebt over een inmiddels 2 jaar oude Snowfactory aan Ruhrquelle en @daanjansema heeft over een (dit jaar goedgekeurd) project onderaan aan de Poppenberg met een tienvoudig capaciteit dan die van Ruhrquellen. Velen van ons gingen er vanuit dat de realisatie daarvan nog dit jaar gaat plaatsvinden.

You can’t buy happiness, but you can buy a lift pass!

Is er iemand die iets weet over de sneeuwfabriek die dit jaar onderaan de poppenberg zou staan?

daanjansema op 30 okt 2016 00:30

Liep er vandaag langs maar zag weinig bijzonders.

Uitrusten doe je maar in de lift.

@Roko zoals @Lange al zegt, is die nu goed gekeurd en dan word hij waarschijnlijk komend zomer gebouwd

Dat is dan al iets leuks om naar uit te kijken. Hopen dat de sneeuw snel gaat vallen en we kunnen in Winterberg! Klopt het trouwens dat de sleeplift aan de Kohlerhagen in Willingen vervangen is door een stoeltjeslift of heb ik dat verkeerd gelezen?

Dat is dan al iets leuks om naar uit te kijken. Hopen dat de sneeuw snel gaat vallen en we kunnen in Winterberg! Klopt het trouwens dat de sleeplift aan de Kohlerhagen in Willingen vervangen is door een stoeltjeslift of heb ik dat verkeerd gelezen?

josmulder op 30 okt 2016 23:43

Dat gaat volgend jaar gebeuren.

op 11 november wordt de eerste sneeuw voorspeld!!

@koen_s, verder als 1 week vooruit kan de voorspelling nog helemaal veranderen

Plaats een reactie