Ontbrekende skigebieden

Ziet er goed uit. De nieuw toegevoegde skigebieden :) Bedankt Martijn en alle schrijvers!

@Paul E, ze zaten er vrijdag al in, maar zoals je misschien al gemerkt hebt, hadden we de afgelopen dagen nogal wat technische problemen.

Ze staan er nu in, de komende dagen gaan we nog wat updates doorvoeren.

De onderstaande skigebieden staan er niet in omdat ze niet binnen de bekende regio’s liggen.

  • Estância Vodafone
  • Funivia dell’ Etna
  • Abetone
  • Station du Val d´Ese

Ik heb Skiregion Moosalp-Ginals nog niet gezien is deze afgevallen?

grt Jos

Member of global cooling initiative

Bij het Val-Gardena staat een foutje. Er wordt vermeld dat Selva het kleinste plaatsje is, maar dat klopt niet. San Christina is veel kleiner. Ze hebben daar veel minder inwoners en gastenbedden dan in Selva.

@jos ik zie dat door Moosalp-Ginals inderdaad nog niet zichtbaar is op de website. Dit komt door de technische problemen bij het online zetten van de hele reeks. We gaan hem proberen mee te nemen bij de volgende batch. Excuses dat ik deze bij de samenvatting over het hoofd heb gezien.

@Jojo bedankt voor de tip, we gan er naar kijken.

Leuk; Le Mont-Dore is ook ‘op de kaart’ gezet! Jammer dat er niet bij staat dat dit gebied verbonden is met dat van Super-Besse. Is namelijk al een aantal jaar het geval. En zo worden de 43km piste spontaan verdubbeld en is het opeens ook een stuk(je) aantrekkelijker voor gevorderden.

Tot mijn verbazing zouden er geen langlaufloipes zijn. Moet toegeven dat ik 's winters juist meer op de langlaufski’s te vinden ben dan op de wat bredere latten. Juist omdat de mogelijkheden hier ongekend zijn. De 25,5 km loipes van Le Mont-Dore zijn namelijk verbonden met die van La Stèle en Chastreix-Sancy die op hun beurt ook weer verbonden zijn met andere loipes, waardoor 250km loipes tot onze beschikking staan!

De lage waardering voor off-piste begrijp ik niet helemaal. Er zijn een 20-tal couloirs.

En er zijn nieuwe webcams:

Het aantal liften kan ook aangepast worden. Men is druk bezig met de bouw van een stoeltjeslift die de 3 sleepliften bij Les Longes (Longes 1, 2 en 3) dit seizoen gaat vervangen.

Ik besef dat het lijkt alsof veel commentaar heb, maar ik ben echt superblij dat Le Mont-Dore nu ook vermeldt wordt. Ik probeer de vermelding gewoon wat accurater te krijgen.

Mochten jullie meer informatie willen hebben over Le Mont-Dore en Super-Besse - bijvoorbeeld de sfeer in deze 2 plaatsen, want daar zit nogal wat verschil in - laat gerust weten.

Oh jee, ik zie nu dat er 3 gondelliften zouden zijn. Er zijn er 2 waarvan ik er de 4 jaar dat ik hier woon er altijd maar 1 in bedrijf heb gezien…

@margriet, dank voor je feedback. Hier kunnen we echt wat mee.

  • Je zou me heel erg blij maken als je ons een tekst kunt sturen voor zowel Mont Dore als Super Besse waarbij je het karakter en de indeling van beide skigebied beschrijft. Deze skigebieden zijn voor onze redactie nog onbekend en zijn daarom moeilijk te classifiseren. Je kunt de tekst sturen naar redactie@wintersporters.nl.

  • De waarderingen worden aangepast zodra we genoeg beoordelingen van bezoekers binnen hebben.

  • De genoemde webcams zijn door de lokale VVV helaas onmogelijk gemaakt om toe te voegen op onze website.

Met de rest van jouw info gan we aan de slag.

Turracher Hoehe,
men zegt dat dit skigebied bijna elk jaar als eerste na de gletschergebieden open is,
mag dus niet ontbreken op deze website, dunkt mij.

We hebben nu nog een klein lijstje met skigebieden die we graag zouden willen verwerken op de website. Kent iemand één van de onderstaande skigebieden goed en/of ben je er geweest? Vul dan het toevoeg formulier in.

  • Turracher Höhe
  • Hoch Ötz
  • Hinterstoder
  • Hochkar
  • Ovifat België

http://docs.google.com/spreadsheet/viewform?formkey=dDdmNVc0…

Moet je eens zien hoeveel info er hier los komt, daar kan menig touroperator zijn vingers aan aflikken. Als men deze gegevens nu koppelt aan het andere item over een goed ski programma op tv/deze site ben je in 1x klaar en heb je alle info die je maar hebben wilt.
Echt top werk!!

Raymond

wintergek

Beste Martijn en Cees,

De eerste blauwe piste op de Turracher Höhe is afgelopen zaterdag open gegaan. Dagkaart 7 euro :)

Het skigebied lijkt me leuk genoeg om er een stuk over te schrijven:

Ik ben er in de zomer eens geweest, lijkt me een klein maar fijn gebiedje. Ik dacht dat je met een speciale skipas in alle gebieden van het murtal ook kan skien (140km) of je pakt de Karinthie skipas waarmee je in heel karinthie kan skien (1000km).

Er is ook een leuke zomer en winterrodelbaan die je dus ook op het filmpje van Paul E kan zien :)

  • Hoch Ötz

daar heb ik leren skiën!
Leuk klein en gezellig gebiedje: http://www.hochoetz.at met een leuke afdaling naar Ochsengarten en wat ik ook erg mooi vond was de piste helemaal achterin het gebied, bij het funpark…
… maar de laatste keer dat ik daar was is al zo lang geleden…

fijne site hè, dat wintersport.nl?

@Martijn: ik ga er mee aan de slag. Kun je eventueel niet op een 'deel’webcam klikken en die link wel plaatsen? Ben bang dat de oude links binnenkort helemaal niet meer werken.

En mocht dit niet kunnen; laat weten hoe jullie de links wel zouden kunnen plaatsen. Dan neem ik contact op met het Office du Tourisme.

@margriet deze webcam maken gebruik van flash. Wij kunnen enkel overweg met afbeeldingen (in de formaten jpg, gif & png)

Nax & La Forclaz toegevoegd.

Daar zou ik ook meteen (zoals ik ook aangaf in de mail) ambassadeur van willen worden.

aan Evolène zou ik graag een webcam toevoegen:
https://www.wintersport.nl/skigebieden/evolene
http://webcam.evolene.net/

Verder zou ik aan Nax de volgende webcam willen toevoegen: (Nax heb ik net via formulier ingevuld)
http://mase.ch/webcam/
of:
http://www.le-trappeur.ch/webcam

Verder zou ik graag de tekst van Evolène en Arolla aanpassen. Valt dit straks onder mijn bevoegdheden als ambassadeur ? Of moet ik et gewoon opschrijven en via een PM sturen naar een admin ?

@jurian je kunt het best alle redactionele aanpassingen (ook webcams) sturen naar redactie@wintersporters.nl, dan komt het zeke rgoed terecht.

De Turracher Höhe is toegevoegd via:

http://docs.google.com/spreadsheet/viewform?formkey=dDdmNVc0…

Wie heeft nog zin om één of meerdere van de onderstaande gebieden toe te voegen?

  • Hoch Ötz
  • Hinterstoder
  • Hochkar
  • Ovifat België

Turracher Höhe

Op de grens van Karinthië en Stiermarken ligt in de Nockbergen de Turracher Höhe. Het idyllische bergmeer de Turracher See (1763 m) op de bergpas vormt het centrum van dit skioord. De eerste sleeplift werd aangelegd door de Engelse bezettingsmacht direct na de Tweede Wereldoorlog. In de loop der jaren is het gebied uitgegroeid tot een skioord met 38 km gevarieerde pistes van verschillende moeilijkheidsgraden.

Door de bergpas is het gebied opgedeeld in twee gelijke helften die verbonden worden door een lichte afdaling over de weg naar de ene zijde en een touwlift naar de andere zijde. Hoewel er redelijk wat blauwe pistes zijn is het gebied toch niet heel aantrekkelijk voor beginners omdat veel blauwe pistes pas bereikbaar zijn na een afdaling over een rode piste. De hoogste lift komt tot een hoogte van 2205 m. Afdalingen zijn te maken tot een hoogte van 1400 m.

Winterse diversiteit

Op het maximaal 1m dikke ijs van de gedurende een half jaar bevroren Turracher See ligt een 1,8 km lange langlaufloipe. Bovendien zijn er nog drie zwaardere loipes en winterwandelpaden met het meer als startpunt en voeren langs twee andere meren die hier bij de bergpas liggen. Op het meer kan ook geschaatst worden en curling worden gespeeld. Jaarlijks bekampen, gedurende een toernooi van twee dagen, ijspoloteams van drie spelers te paard elkaar op een besneeuwde ijsvloer van 70 bij 40 meter.

Zowel in de zomer als in de winter is de 1,6 kilometer lange rodelbaan in gebruik. Bovendien is er ook een andere piste voor sleetjes. Langs de pistes zijn volop gratis ligstoelen aanwezig om te genieten van de winterzon. En er rijdt zelfs een butler op sneeuwscooter rond met drankjes voor volwassenen en tractaties voor kinderen.

Sneeuw van eind oktober tot begin mei

Vanaf de snelweg van Salzburg naar Villach is het nog drie kwartier rijden naar de Turracher Höhe. Door de hoge ligging en de besneeuwing van het gehele gebied komen vroege openingen rond eind oktober en openstellingen tot begin mei veelvuldig voor. In oktober wordt de eerste piste opengesteld en is een dagpas 7 euro (prijspeil 2011-2012).

  • Groot scala aan activiteiten.
  • Erg sneeuwzeker, met een lange seizoensopening.
  • Weinig pistekilometers, beginners en experts hebben hier niet zoveel te zoeken.

Saint Léger les Mélèzes is ingestuurd! Ik zou hier ook graag ambassadeur van willen worden, ik ben hier 3 weken geweest.

Ik ben anderhalf jaar geleden in Hoch Oetz geweest en zou daar wel het eea over kunnen schrijven/beoordelen. We zaten met het hotel in Oetz zelf en hoewel we ook Kuhtai en Solden aan hebben gedaan ben ik genoeg in HochOetz geweest. Martijn, ik hoor het wel verder! Groeten

@Jeroen als je hem zou kunnen toevoegen: graag! http://docs.google.com/spreadsheet/viewform?formkey=dDdmNVc0…

@ Martijn, heb hem ingestuurd! Mochten er dingen missen, dan hoor ik het graag :)

Ik heb overigens de beschrijving redelijk kort gehouden, mocht hij langer moeten/kunnen dan kan dat natuurlijk. En bij nader inzien gold de kwalificatie ‘niet erg sneeuwzeker’ vooral voor het dal van Oetz (800 meter) zelf.

@Jeroen geen probleem. We hopen in het begin van het nieuwe jaar een flink aantal skigebieden in 1 keer toe te voegen.

Chur-Brambuësch toegevoegd!

Misschien al genoemd maar Andermatt mis ik nog.

to ski or not to ski, thats no question

@Simon: Inderdaad, Andermatt Gotthard Arena heeft 120km pistes en staat niet op deze site?!

Ik doe Ovifat anders wel even :)

__Ovifat__

Aantal pistekilometers: 3km
Aantal pistes: 3 (1 groen, 1 blauw, en jawel 1 rood)
Aantal liften: 4 sleepliften
Hoogte: 500m-620m
Afstand vanuit Utrecht: 250km

In het Duitstalige deel van België, midden in de Hoge Venen en dicht bij de Duitse grens, vinden we het grootste alpine-skigebied van België terug: Ovifat. Met 4 sleepliften en 3 pistes (groen, blauw en rood) is er voor elk wat wils.

  • punten
  • Dicht bij huis
  • 3 verschillende pistes qua moeilijkheid
  • Ideaal voor beginnende skiërs
  • punten
  • Niet de hele winter door sneeuwzeker
  • Oude Infrastructuur
  • Snowboarden verboden

"Grootste Alpine-Skigebied in de Benelux"

Plaats een reactie