Dit of dat #3

Steenbergen!

IPA of Stout?

null

Bergen + Sneeuw = ❤

Sowieso IPA. Als we toch op de biertoer zijn:

Barley wine of Porter?

Born to Ride

Porter! 😋

Laatste bier Dit/Dat:

BIPA of Russian Pale Ale

(Ik ben er nog niet helemaal uit wat ik volgende week ga brouwen :))

Bergen + Sneeuw = ❤

BIPA

McDonalds of Burgerking?

mac sowieso…

nog maals dan maar de vraag omdat ik vorige keer geen antwoord kreeg… wanneer je net afgestudeerd bent in september kiezen voor een fulltime baan of eerst een halfjaar richting oostenrijk (als skileraar oid)

*bericht bewerkt door hansiehans op 03 sep 2017 22:56

Half jaar richting Oostenrijk.
Bij twijfel altijd doen. Ben benieuwd of je terugkeert ;)

Van Shakespeare: Julius Caesar of Coriolanus

Coriolanus

Kijkt dát was een leuke vraag!

Eerste lang weekend van het seizoen op een gletsjer eind oktober: technische clinic of ski’s/snowboards testen?

*bericht bewerkt door GiGi op 03 sep 2017 23:36

Technische clinic.

Gnocci of verse pasta?

Aequilater Nubila

Verse pasta!

Een weekje langer zomervakantie of een weekje langer wintersport?

Bergen + Sneeuw = ❤

Langere zomervakantie (ga iah sowieso al 2x skien)

Vasthouden aan wat je altijd deed (skiën) of ook eens wat anders doen:
Eens een snowboard proberen, sneeuwschoen wandelen etc.

Rob

Leuke vraag :)
Snowboarden geprobeerd. Ging best aardig, maar gaat effe duren voordat je het écht onder de knie hebt. Skiën kan ik al, en ik heb maar 10 ‘glijdagen’ in een jaar. Dan heb ik niet de drang om te investeren om wat anders te gaan leren wat uiteindelijk tot hetzelfde leidt (namelijk: glijden in de sneeuw).
Ook wel eens wat funcarvertjes gehuurd, maar dat voegt weinig toe. Wandelen, in welke vorm dan ook, staat ook niet heel hoog op mijn bucketlist.

Dus blijf ik bij wat ik deed, maar wil ik mijn skitechniek wel blijven verbeteren en wat zekerder worden off-piste.

Next: naar de Alpen in een grote, oude bak, of liever een kleine, moderne auto?

Snowboarden geprobeerd. Ging best aardig, maar gaat effe duren voordat je het écht onder de knie hebt. Skiën kan ik al, en ik heb maar 10 ‘glijdagen’ in een jaar. Dan heb ik niet de drang om te investeren om wat anders te gaan leren wat uiteindelijk tot hetzelfde leidt (namelijk: glijden in de sneeuw). Ook wel eens wat funcarvertjes gehuurd, maar dat voegt weinig toe. Wandelen, in welke vorm dan ook, staat ook niet heel hoog op mijn bucketlist. Dus blijf ik bij wat ik deed, maar wil ik mijn skitechniek wel blijven verbeteren en wat zekerder worden off-piste.

Off-Topic: Vergelijkbaar, hoewel er bij mij meestal wel 1-2 wandeldag(en) in zitten. Heb wel mono-ski opgepakt

Oeps, sprak voor m’n beurt

*bericht bewerkt door RCGrootveld op 04 sep 2017 12:50

Rob

liever een kleine moderne auto, vaak van alle gemakken voorzien en rijd ook nog eens zuiniger;P

Elke dag zelf je broodje mee de piste op, of elke dag bij een restaurantje eten

liever een kleine moderne auto, vaak van alle gemakken voorzien en rijd ook nog eens zuiniger;P

Elke dag zelf je broodje mee de piste op, of elke dag bij een restaurantje eten

hansiehans op 4 sep 2017 13:06

Elke dag een restaurant.Het is vakantie!!

Pizza of flammkuchen?

*bericht bewerkt door 4frank2 op 04 sep 2017 13:18

Flamkuchen

Voor een skivakantie in begin Januari… Vooraf/vroeg boeken, of toch in de week voor vertrek beslissen waar je heen gaat?

Bergen + Sneeuw = ❤

Hmmmm, is een moeilijke! Best week voor vertrek zou ik zo denken. Wij hebben wel al 2 maand geboekt voor ski in januari.dit omdat we zeker wisten waar we naartoe wouden gaan . En ook qua verlof op het werk krijgen , zo kort op de bal niet zo simpel is voor de meesten.

Elk jaar nieuw skigebied proberen of toch maar vaker naar het vertrouwde skigebied waar je blij van bent ?

Elk jaar een nieuw gebied. Tenminste tot dusver wel, maar op een gegeven moment zal er tóch een keer een dag komen dat je naar het zelfde gebied gaat.

Liever een skitocht maken of van 1of2 favoriete pistes de hele dag af gaan

Skitocht!

Voorpret of Nagenieten?

Voorpret

Relaxed of kilometers maken (op de sneeuw dan…)

Rob

Ik kies voor kilometers maken ! ( maar het is eigenlijk relaxed kilometers maken 😋)

Käse Spätzle oder Spinat Knödl

Käse Spätzle sowieso:D

Met eigen vervoer richting oostenrijk of met de trein/vliegtuig

Eigen vervoer, al is mijn enige keer dat ik ooit met de trein ging ook prima bevallen.

Zomerski of winterzonvakantie?

Zomerski

Perfecte sneeuw slecht skigebied of slechte sneeuw in een perfect skigebied?

Ski you later!

Perfecte sneeuw in een slecht skigebied. Als je slechte sneeuw hebt is, heb je niks aan dat perfecte gebied! - waar we overigens kunnen discussieren wat een perfect gebied is :)

Laatste dalafdaling na een dagtocht: een lekkere zwarte piste afknallen om het af te leren - of een relaxte blauwe om uitgerust beneden te komen?

Bergen + Sneeuw = ❤

Ik vind het altijd een heerlijke uitdaging om ‘lekker’ de vaak papperige, slushy, bultige dalafdaling met de groep te maken: dus ga voor zwarte piste.

Peren of perziken schnapps?

Peren.

Interessevraagje: hoe rust je na een dagtocht uit op een blauwe piste? Als ik die neem dan is het omdat mijn benen op zijn, maar uitrusten doe ik dan toch echt niet :)

<50 km met goede apresski, of >200 km zonder veel vertier

>200 km. Dat is al genoeg vertier voor mij (après-ski hou ik niet van; ik drink wel gezellig een wijntje in het appartement, als we gezamenlijk koken).

Antwoord op interessevraagje van @Zjanke: als je instelling is “altijd maar harder, steiler, etc.” dan is uitrusten er inderdaad niet bij. Maar ik kan ook heerlijk skiën (en genieten van dat skiën, van de uitzichten, het vooruitzicht van een verse pasta) op een tempo dat niet het uiterste van mijn lichaam vraagt.

Harde buckels of waterige slush?

Uitgaande dat je het aantal km vh het gebied bedoelt:
200km skipistes zonder veel vertier

In dit licht:
Authentiek dorp met ‘braderie en lokale muziekkorps’ of ‘vermaak fabriek’ met optredens van Ned. artiesten/DJ’s

Rob

Absoluut het eerste. Geen twijfel.

Een ramvolle cabine met 150 man om binnen 10 minuten boven te zijn
Of een sleeplift van een kwartier

Disturbing the peace since 1975

Sleeplift. Genieten van het uitzicht en de stilte.

1 paar allround ski’s of toch maar meerdere skis voor verschillende afdalingen mee op verlof

*bericht bewerkt door jessedeconinck op 05 sep 2017 14:10

Plaats een reactie