Dit of dat #3

1 Paar gewone ski’s en m’n mono

10 min lopen van je hotel/app naar de lift of de skibus, want die stopt voor de deur.

Rob

10 minuten lopen, ik neem meestal een kluisje onder aan de lift voor de ski’s en schoenen waardoor je gewoon op normale schoenen heen kunt gaan. Hoef je niet nog weer een kwartier te wachten wanneer je toevallig net de bus gemist hebt, ook is het wel lekker even een frisse neus krijgen en rustig wakker worden:D

na het skiën direct de aprés-ski in of eerst thuis eten en dan nog even aprés-skien?

Het liefst beiden ^_^
Maar als ik moet kiezen: na het skiën direct de aprés-ski in.

150 persoon’s vliegende bus of toch de knusse 6 persoon’s gondel?

*bericht bewerkt door Martijnvk op 05 sep 2017 20:07

Gondel, die vliegbus pfzoiets duurt veel te lang met instappen en die gondel is dan al boven.

Tirol of Zuid-Tirol

Ski you later!

Zuid-Tirol

Te koude, te natte zomer in Nederland of een te warme, te droge winter in de Alpen?

Nederland staat toch bekend om de natte zomers? Doe mij die natte zomers dan maar en die dikke winters in de Alpen.

Gebieden in Slowakije/Polen ontdekken of naar de Pyreneeën gebieden ontdekken?

A winter without powder isn't a winter!

Pyreneeën heb ik al ontdekt Polen/Tsjechië (in de zomer toch )ook. En tot de conclusie gekomen dat ik me daar geen week zou kunnen vermaken, wat ik de Pyreneeën perfect kon.
Voorlopig is polen of Tsjechië me toch te klein en oud/primitief. Maar dat kan nog wel veranderen.

Kinderen volle weken in de les tot ze perfect skiën of na een paar weken les mee met de groep zo gauw ze kunnen volgen en verantwoordelijk naar beneden kunnen maar niet perfect stijlvol?

niet perfect stijlvol. Kinderen moeten vooral lol hebben en stijlvol komt later wel.

@ Gigi: zelfs als ik het heel rustig doe rust ik niet uit. Ik wordt hooguit wat minder snel moe. Vandaag 25 km hardgelopen in Chamonix in een relatief rustig tempo. Na 1400 meter klimmen toch moe…

Canyoning of raften

*bericht bewerkt door Zjanke op 05 sep 2017 23:55

Canyoning

2x per jaar een week op skivakantie of 7x per jaar een weekendje skiën

Ski you later!

2x/jaar een week
7 lange weekenden te onrustig en inefficient ivm reistijden.
Overigens doe ik 1 week en 1 midweek

Lessen:
In Nederland of op locatie?

Rob

Op locatie.

Gevorderd: In een klasje of prive?

Privé

Volledige sidewall maar geen metaal of carbon OF wel metaal of carbon maar slechts gedeeltelijke sidewall?

Wat is een sidewall?

Dat verticale plastic gedeelte aan de zijkant van een ski of snowboard… nou ja, bij veel ski’s dan.

Dat groene stuk bij deze ski’s

null

Met sidewalls (omdat ik het verschil nog niet wist even opgezocht en dus weer wat geleerd :))

Koptelefoon of oordopjes?

Oortjes

Koekjes of snoepjes

Ski you later!

Koek,

In kirchberg : mairl of pengelstein

Pengelstein, zowel piste als lift. Piste omdat ik hem net iets meer vind hebben en lift omdat als je bovenaan mairl lift komt het verbindinspaadje naar de ochsalm lift E2 altijd chaos is.

Om fff in dit gebied te blijven: piste nr 29a of piste nr 64

*bericht bewerkt door Piefke op 14 sep 2017 09:06

LA NORMA😍☃️

Ik ken het gebied niet, maar obv de kaarten kies ik piste 64, want die is veel langer.

Met een grote groep skiën, of alleen skiën?

Grote groep skiën. Of met zijn tweeën. Ik ga wel eens een of twee pistes alleen, maar na verloop van tijd vind ik dat toch een beetje saai!

Voor mijn komende wintersport: Naar de Dolomieten Alta Badia of Oostenrijk Brixen im Thale?

Bergen + Sneeuw = ❤

Dolomieten natuurlijk.

Voor skileraren hier: aparte ski’s voor lesgeven en voor privégebruik OF 1 paar waar je les op geeft, maar ook zelf lekker mee kan skiën als je geen les geeft

(helaas) geen skileraar (geweest) maar als… Dan zou ik gaan voor 2 setjes. Dus 1 voor les en 1 voor vrije tijd.

Poederbak op de piste of een echte SL off de piste?

Aequilater Nubila

Met beide ervaring, de poederbak op de piste is te doen. De SL off piste is een aardig lastig tafereel. Wissel ze voor mij maar om :)

Polen/Slowakije of de Pyreneeën verkennen in 2 weken?

A winter without powder isn't a winter!

1 keer in de zomer in Slowakije geweest… Maar voor mijn gevoel kan je je hier in de winter echt prima vertoeven! Dus Slowakije!

Skileraar opleiding bij een Nederlandse organisatie doen of een plaatselijke (in Oostenrijk) organisatie doen

Oostenrijk, je kan dan evt meteen beginnen als dat nodig is. En er zijn echte bergen.

3 weken perfecte conditities in een drie keer niks gebied.
Of
3 weken slechte condities in een perfect gebied.

*bericht bewerkt door tessaneedssnow op 15 sep 2017 06:48

Ski you later!

Goede condities!

Groot gebied 100km+ of middelgroot 40-80 km? (Ik twijfel een beetje)

Groot gebied 100km+ of middelgroot 40-80 km? (Ik twijfel een beetje)

philip1991 op 15 sep 2017 09:37

Dat hangt wat mij betreft ook af van hoe lang je gaat (week of lang weekend bijvoorbeeld?) en met welk gezelschap…

Maar intuïtief ga ik dan voor 100+ km.

Tortellini of Ravioli?

Ravioli

Vroeg in januari of laat in maart op wintersportvakantie !

Als het kan allebei 😀, maar deze winter 13 januari

Emigreren naar de Alpen of 2x per winter op wintersport?

*bericht bewerkt door niekniek op 16 sep 2017 19:44

Emigeren

Bospaadjes of niet

Ski you later!

Plaats een reactie