Sneeuwsituatie Winterberg

Dit onderwerp gaat over de bestemming Skiliftkarussell Winterberg

Tussen Winterberg en Münster valt er trouwens op meerdere plekken zeer goedkoop te tanken, rond de 1,28 per liter voor Super E10 (benzine met 10% ethanol) te tanken, dus dat is ook mooi meegenomen.

Even de Clever tanken app downloaden en je kunt precies zien waar het goedkoop is.
De prijzen variëren in Duitsland soms per uur maar vaak is het tussen 14:00 en 17:00 het goedkoopst.

Ziet er goed uit voor deze week. Hoe zou het gesteld zijn met de drukte voor komend weekend? Gaat dit wel meevallen of is dit nog een topweekend met de kerstvakantie ed? Zou graag eens naar daar rijden voor zat-zon

@powwaah De verwachtingen zijn inderdaad erg goed en dat zien meer mensen. Zeker nu zo icm de kerstvakantie denk ik dat het wel eens 1 van de drukste weekenden van het seizoen kan worden.

Born to Ride

Dat zou mij ook niet verbazen. Ik hoop zelf volgende week doordeweeks nog een dagje die kant op te gaan…is nog even afhankelijk van mijn beoogde gezelschap, maar ik denk dat ik topcondities ga hebben. Er zijn volgende week geen Duitse vrije dagen meer toch?

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Dat zou mij ook niet verbazen. Ik hoop zelf volgende week doordeweeks nog een dagje die kant op te gaan…is nog even afhankelijk van mijn beoogde gezelschap, maar ik denk dat ik topcondities ga hebben. Er zijn volgende week geen Duitse vrije dagen meer toch?

Roy83 op 2 jan 2017 14:59

Vanaf maandag zijn de pistes leeg op werkdagen.
Tot nu toe opvallend weinig wachttijden bij de liften. Vergroting capaciteit lift 10 is goed te merken. De rij is net zo lang, maar de wachttijd is gehalveerd.
Leuk: de zwarte pistes naast de schans zijn nu ook open

Grussgott.... Ach, geht der Lift so hoch?

Bedankt voor de info, vrees dat ik dan maar beter een ander weekend kan uitzoeken. Beetje drukte is niet erg, maar aan elke lift staan wachten is ook niet ideaal :)

Ik denk dat ik maar even een last minute short ski ga boeken voor volgende week :)

@franksplinter De laatste runs voor volgende week zien er helemaal niet zo denderend uit voor Winterberg, ruim boven het vriespunt en regelmatig regen… Maarja het zit nog wel buiten de betrouwbare termijn dus het kan nog veranderen…

Born to Ride

Ja, had het gezien, plan is om volgende week donderdag en vrijdag te gaan, maar kan de boeking nog wel paar daagjes uitstellen :). Hoop dat de vooruitzichten nog wat beter worden. Boven het vriespunt is nog niet zo erg, maar regen is natuurlijk niet zo lekker.

@franksplinter De laatste runs voor volgende week zien er helemaal niet zo denderend uit voor Winterberg, ruim boven het vriespunt en regelmatig regen… Maarja het zit nog wel buiten de betrouwbare termijn dus het kan nog veranderen…

Matthias123 op 3 jan 2017 09:21

Voor 100km verderop gelegen Kassel (150m) is de verwachting prima hoor. De hoofdrun zit wat aan de hoge kant, maar dit lijkt toch echt vooral veel sneeuw met hooguit een enkele drup…
http://www.weerplaza.nl/15daagseverwachting/?r=kassel&ty…

Grussgott.... Ach, geht der Lift so hoch?

Toch al maar geboekt bij Herrloh, zin in :)

Wij gaan dinsdag + woensdag met 4 personen naar Winterberg. Met de sneeuw zou het goed moeten komen gezien de verwachtingen en temperaturen.

dinsdag ook een dagje die kant uit, heb er zin aan.

don't count the days, make the days count !

Ik dus hopelijk woensdag (als mijn geplande gezelschap echt kan). Ik hoop dat de regen echt wegblijft…

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Wij hebben ook net geboekt. We gaan van komende vrijdag tot zondag. Zin in :)
Tot en met zondag ziet het er goed uit.

De drukte kan ons niet veel schelen, als er maar sneeuw ligt, en het niet regent.

*bericht bewerkt door Maartje op 03 jan 2017 18:42

Geniet van elke dag, het leven is al kort genoeg!

Net geboekt voor a.s. donderdag en vrijdag, gevalletje mazzel aangezien er niet veel meer beschikbaar is/was. Hopelijk valt de drukte nog mee voor het weekend (valse hoop?).

powwowwow jippie yoo jippie yee

Zullen de liften veel last hebben van wind morgen? Wie kan me daar wat over vertellen

Alvast bedankt

We zijn net aangekomen, sneeuwt hier maar waait ook hard dus ben benieuwd naar de pistes morgen. We blijven t/m vrijdag.

*bericht bewerkt door Easyrider op 03 jan 2017 22:00

Op het laatste moment toch vrijdag maar een dagje verlof genomen en oppas voor de kleine geregeld.
Samen met mijn vriendin voor het eerst maar naar Winterberg, even inkomen voor we volgende week naar Valtho vertrekken.

Volgende week woensdag of donderdag voor t eerst dit seizoen dagje meepakken in Winterberg. Gezien het feit dat de pistes momenteel nog zo goed zijn gezien de weersomstandigheden en sneeuwcondities van de afgelopen weken heb ik er zeer veel vertrouwen in dat de condities top zullen zijn met de huidige vooruitzichten. Ben bang dat ik op deze korte termijn niemand meer mee ga krijgen maar gaan er nog mensen hier van het forum die dagen die kant op?

Hoe zijn de pistes momenteel? Het lijkt er op dat het vannacht wat heeft gesneeuwd en vandaag zou het ook gaan sneeuwen. Ik zie het op de webcams nu niet sneeuwen. Wel lekker koud dus er staan wat sneeuwkanonnen aan.
Ik ben erg benieuw hoe de pistes er nu bij liggen? Nog erg ijzig na de regen met de Kerst of zijn ze in goede conditie?

Piste riderrrrr

Zondag misschien even dagje proberen… Met de huidige vooruitzichten lijkt 't me een goede keuze… Al ben ik vast niet de enige die dat denkt :)

A bad day of snowboarding still beats a good day in the office

Hoe zijn de pistes momenteel? Het lijkt er op dat het vannacht wat heeft gesneeuwd en vandaag zou het ook gaan sneeuwen. Ik zie het op de webcams nu niet sneeuwen. Wel lekker koud dus er staan wat sneeuwkanonnen aan.
Ik ben erg benieuw hoe de pistes er nu bij liggen? Nog erg ijzig na de regen met de Kerst of zijn ze in goede conditie?

Patrick71 op 4 jan 2017 09:23

Gisteren een dagje in Winterberg geweest. Normaal ga ik altijd buiten de vakanties, maar nu in verband met de mensen die mee gingen in de vakantie gegaan.
Ook al was het wat te druk naar mijn smaak vielen me 2 dingen positief op:

Door de enorme liftcapaciteit stromen de rijen veel beter door dan een aantal jaar geleden.
Een enorme rij bij de Poppenberglift betekent nu toch maar een paar minuutjes aanschuiven.

En voor jou belangrijk, de sneeuwkwaliteit bleef de hele dag heel goed. Echt goede pistes die zeker niet ijzig werden en ook om 4 uur amper bulten vertoonden.
(Uitzondering waren de pistes op de Kappe, maar dit kwam omdat de Schneewittchenlift er 's morgens een 1.5 uur uit lag waardoor veel beginners ‘opgesloten’ waren in het Kappe gebied en van armoe maar de zwarte piste afgingen die dus `s ochtends al gebuckeld was.)

Don`t eat yellow snow

Volgende week een paar dagen Willingen. Daar is nu nog niet veel open. (Iemand een update??)
Hoop dat er volgende week meer open is. Anders rijden we wel heen en weer naar Winterberg.

Aftellen maar!

Op de webcams is te zien dat het weer aardig sneeuwt in Winterberg. Vrijdag maar eens die kant op. Zo zullen velen denken vrees ik. Daarom maar bijtijds aanrijden. Weet iemand of de skiverhuurzaken al om 8.00 uur open zijn?
Edit: Al gevonden: 8.15 uur.

*bericht bewerkt door Victor_Varsseveld op 04 jan 2017 16:46

Heeft iemand een idee mbt de drukte bij de liften. Heb ineens zin om donderdag ochtend 5.1 naar wintwrberg te rijden. Maar zoals victor al zij kan wel druk zijn. En waar ik zeker geen zin in heb om een uur bij elke lift te wachten.

Grt Henk

Tussen de 5 en 12 minuten. Bij de liften 10 en 12 misschien iets langer. @Henk_Brouwer

Ben er gisteren dinsdag 3 januari geweest, hele goede sneeuwcondities en de wachttijden tussen de 5 en 10 minuten maximaal en dat terwijl het er hartstikke druk was. Mooie dag gehad.

Benny

Vandaag meeste liften 3-10 minuten in de middag, tot 11 uur rustig. 10 en 12 vooral tijdens skilessen wat langer.
Sürenberg blijft nagenoeg doorlopen de hele dag en dat met lekkere pistes.

Door sneeuwval verwacht ik dat meer pistes in de omgeving open gaan, waardoor meer spreiding.

Grussgott.... Ach, geht der Lift so hoch?

Oeps

*bericht bewerkt door Harry(Winterberg) op 04 jan 2017 20:49

Grussgott.... Ach, geht der Lift so hoch?

Plaats een reactie