Het actuele weer in Winterberg

Harm, kijk even op volgend bericht:
http://www.wintersport-arena.de/de/aktuelles/saisonbeginn-mi…

In’t kort: men verwacht dat er zaterdag heel wat liften open zullen kunnen gaan. Kunstsneeuw kan nog niet geproduceerd worden door de te hoge temperaturen en luchtvochtigheid. Ook voor de kerstdagen is het nog afwachten geblazen…

Blogger, skiër, Belg & Tirol-fan!

Mooi ik ga gewoon vrijdag! Hopen dat we zaterdag en zondag de liften draaien!

En is het al begonnen met sneeuwen?
Wij gaan vrijdag naar Centerparcs nabij Winterberg; we hopen in ieder geval een beetje sneeuw te zien ;)!

Ik hoop met je mee sandra, wij komen vrijdag ook aan op Centerparcs, voor 4 dagen!

Er is vannacht een heel klein laagje sneeuw bijgevallen, voldoende om de webcams weer even wit te toveren. Hopelijk valt er vandaag en morgen nog genoeg bij om de liften te doen draaien…

Blogger, skiër, Belg & Tirol-fan!

Het ziet er inderdaad meteen weer een stuk beter uit! :)

Dit gaat goed komen, zaterdag gaat het zooitje open, ik voel het!

Als ik kijk op http://www.wetter.com dan ziet het er de dagen voor kerst niet goed uit. Overdag geven ze 4 tot 6 graden op.

GFS kaarten voor heel Europa zijn dramatisch. Vanaf na het weekend gaat de temperatuur overal naar 5 tot 10 graden boven normaal.
De alpen gaan het met kerst heel moeilijk krijgen. Het Sauerland kan het helemaal gaan verbeten.

GFS kaarten voor heel Europa zijn dramatisch. Vanaf na het weekend gaat de temperatuur overal naar 5 tot 10 graden boven normaal.
De alpen gaan het met kerst heel moeilijk krijgen. Het Sauerland kan het helemaal gaan verbeten.

Thomas op 15 dec. 2011 10:01

echt heel jammer

Ik kreeg zonet telefoon van het gebied (als antwoord op een mailtje) met de melding dat er dit weekend slechts een paar liften zouden gaan openen. De sneeuw die er nu ligt is lang niet voldoende om deftig te skien op de karrusel. Ze hopen alsnog dat ze kunnen spuiten vrijdag op zaterdag nacht als de temperatuur omlaag gaat. Blijft spannend!

Blogger, skiër, Belg & Tirol-fan!

Ik zou zeggen, volg Paul E. Die weet overal wel een beskibaar hellinkje te vinden :)

@Kristof thanks voor de inside information! ;)

Hopen op een dumpje morgen!

Ze zijn hier bezig met de kanonnen!

null

Als ik op weeronline kijk dan gaat het zelfs matig tot streng vriezen tijdens de kerstdagen en blijft de temperatuur tot die tijd onder het vriespunt… Duimen!!

dat dumpje komt eraan. wij gaan morgen even kijken .zaterdag even skien .

Er zijn inderdaad weermodellen die tot en met kerst vorst en sneeuw opgeven. Maar wetter.com geeft dit niet aan.

GFS kaarten voor heel Europa zijn dramatisch. Vanaf na het weekend gaat de temperatuur overal naar 5 tot 10 graden boven normaal. De alpen gaan het met kerst heel moeilijk krijgen. Het Sauerland kan het helemaal gaan verbeten.

Thomas op 15 dec. 2011 10:01

Zover vooruit voorspellen is totaal onbetrouwbaar. Daar kan nog zoveel gebeuren… De Alpen gaan het met kerst helemaal niet moeilijk krijgen, zéker de Zwitserse en Franse Alpen niet met het pak wat gevallen is en wat nog gaat vallen…

weet iemand of de liften open gaan tussen kerst en nieuwjaar…

koos, in de 318 berichten die voor jou zijn geplaatst, wordt gefilosofeerd over de vraag wanneer de sneeuw gaat vallen en wanneer de pisten open gegaan. Mijn samenvatting: er wordt sneeuw verwacht de komende dagen, maar niemand weet hoeveel, het weekend zullen waarschijnlijk een aantal liften open gaan, hoeveel is onbekend, de voorspellingen na het weekend zijn ongewis en erg divers. koen

lol @ Koen

koos, in de 318 berichten die voor jou zijn geplaatst, wordt gefilosofeerd over de vraag wanneer de sneeuw gaat vallen en wanneer de pisten open gegaan. [/post]

Seriously snow addicted family!

weet iemand of de liften open gaan tussen kerst en nieuwjaar…

koos op 15 dec. 2011 13:25

Hahaha ha die is mooi ja!

In de vakantie zouden bij de huidige sneeuw al een aantal liften gewoon draaien. We trekken dan even wat oudere verhuurspullen uit een achterafmagazijn. Wel mooi om te zien is dat de sneeuwgrens rond 700 meter ligt en dat het in Winterberg weer net iets kouder is dan in de omgeving (een microklimaatje: Ruhrquelle en omgeving Kahler Asten - Poppenberg zijn vreemd genoeg altijd koeler). Willingen is volledig groen beneden en Winterberg is algemeen nog in het wit gekleed.

Hahahhaa, zeg mannen… gaat volgend jaar half februari de lift draaien? :P

wij gaan gewoon een weekje naar landgraaf, altijd sneeuw :D

wij gaan gewoon een weekje naar landgraaf, altijd sneeuw :D

mareille op 15 dec. 2011 15:16

Landgraaf… Dan kan je net zo goed een week in je vrieskist gaan zitten.

Ontopic:
Ver vooruit voorspellen blijkt, ook uit de verwachtingen en resultaten van de vorige weken toch lastig. Toch ziet de korte termijnverwachting er voor Sauerland er in mijn ogen gewoon goed uit.

Grappig dit allemaal te lezen ik zit hier nog voor 5 maanden in Winterberg en hier zeggen ze dat er dit weekend een storm komt vanuit Schotland. Dus wie weet mogen de liften helemaal niet open door het hele slechte weer. Wel zie ik weer wat liften test draaien en a.s Zaterdag 17 december is hier een feest voor het inluiden van de aprèski. Eigenlijk weet niemand wat er echt komt voor weer. Afwachten dus!!

waar is dat feest

@N
Ik ben heel benieuwd dan, houd ons op de hoogte!

Vanmorgen 3cm sneeuw gevallen, maar die is na 15u weer weggeregend jammer genoeg. Het zal morgen moeten gaan gebeuren voor zij die willen wintersporten dit weekend in Winterberg!

Blogger, skiër, Belg & Tirol-fan!

Plaats een reactie