Het actuele weer in Winterberg

Wat betreft de opening van liften: Mijn collegae Inge en Erwin melden via http://www.skiplezier.nl onmiddellijk eventuele wijzigingen en geven de actuele weersverwachtingen, inclusief praktische weerlinks.

Zo gauw ze iemand bij een lift zien rommelen wordt dat gemeld op de site.

Op dit moment vallen er nog steeds sneeuwbuitjes, morgenavond en in de nacht naar vrijdag staat er ca. 11mm regen en storm op het programma, gevolgd door kouder weer en 5-15 cm sneeuw op vrijdag en zaterdag.

Bellen kan ook: dagelijks nieuw ingesproken bericht vanuit Der Brabander via 0049-2981-932222 (normaal tarief)

Komend weekend skiën? Waarschijnlijk pas vrijdagmiddag/avond bekend!

Hier nog een aantal linkjes voor iedereen die benieuwd is naar de weersverwachtingen in Winterberg.
De voorspellingen lopen op de verschillende websites nogal redelijk uiteen:

http://www.weer.nl/wereldweer/actueel-en-verwacht-weer/stad/…

http://www.weeronline.nl/Europa/Duitsland/Wintersport-Winter…

http://www.wetter.de/wettervorhersage/49-2841-12/wetter-wint…

http://www.winterberg-wetter.de/wettervorhersage-fuer-winter…

Vandaag maar gelijk even gebeld met het nummer van Harry. maar daar wordt nog gesproken van 27 maart 2011 (einde seizoen).

Sorry, dat telefoonnummer wordt vanaf medio december dagelijks ingesproken, bij wintersportmogelijkheden ook eerder… Doen ze altijd na het keuren van de piste, voordat het skischoolbureau open gaat.

Wij gaan een paar dagen van 27 tot en met 29 december. Hoe groot achten jullie de kans dat er sneeuw ligt?

Wij gaan een paar dagen van 27 tot en met 29 december. Hoe groot achten jullie de kans dat er sneeuw ligt?

Veluwenaartje op 8 dec. 2011 12:29

Dat weet niemand! Anno 2011 kan het best nog wel eens zo zijn dat we met onze zwembroek aan het meer zitten!

Gekheid, het zal best wel zo zijn dat het wit is als je kijkt naar de afgelopen jaren. Het kan helaas ook zo zijn dat je het net even niet treft zoals wij afgelopen jaar. Als je een weerdipje hebt dan is er regen en dat is erg spijtig!

Don’t shoot me if i’m wrong, maar als ik naar de webcams kijk zie ik hier en daar sporen van regenwater dat naar beneden vloeit. Klopt dat of beeld ik me maar wat in?

Blogger, skiër, Belg & Tirol-fan!

@Veluwenaartje Nowadays wordt gezegd dat er in de periode december t/m maart gemiddeld zo’n 70% kans is op echte sneeuw en 90% kans op kunstsneeuw.
Verder kun je per jaar zo’n 100 dagen skieën in Winterberg.

Ik denk niet dat je op dit moment meer dan dit erover kunt zeggen…

nieuwe tekst op de site van Postwiese!!!

Nachdem Donnerstag Abend nochmals Regen fällt, entscheidet sich Freitag Vormittag, ob am Wochenende Liftbetrieb stattfinden kann

ze weten dus morgen meer… maar definitief niet open is dus niet waar.

If there is no park, open your eyes - the mountain is a natural one.

@ Harry, ik had al zo een vermoeden. :-(
ik zie het allemaal morgen wel. Voor de zekerheid neem ik me board spullen maar mee.

Don’t shoot me if i’m wrong, maar als ik naar de webcams kijk zie ik hier en daar sporen van regenwater dat naar beneden vloeit. Klopt dat of beeld ik me maar wat in?

Kristof op 8 dec. 2011 14:23

Jammer genoeg klopt dat inderdaad! Vandaag regent het bijna de gehele dag in het Sauerland. Waarschijnlijk vannacht ook nog.

Voor aanstaande zaterdag zien de voorspellingen er heel goed uit, met veel sneeuw en koude temperaturen. Helaas ziet het ernaar uit dat het na aankomend weekend weer warmer wordt.

Oftewel: helaas geen board/ski-weekend.

Is de beste skidag dan zaterdag (je zit wel de hele dag in de sneeuw en je ziet niets) of zondag (je geniet van het pak van de vorige dag maar je hebt al kans op regen ?) ?

Stellende natuurlijk dat ze opengaan.

Helaas is de sneeuwkwaliteit te slecht om de liften te laten draaien met uitzondering van de Sahnehang op de Kahler Asten. Deze gaat zaterdag en zondag vanaf 09.00 uur open.

bron skiplezier.nl

Voor officiele informatie en openingen (zoals bvb de Sahnehang op de Kahler Asten) kan je hier terecht: http://www.wintersport-arena.de/de/schneehoehen/skigebiete-a…

Officiele melding op hun FB pagina:

Nach den Regenschauern der vergangenen Tage ist es etwas dünn geworden mit der Schneedecke. Die Lifte am Sahnehang werden Samstag und Sonntag (drittes Adventswochenende) laufen. Ob noch ein weiterer Lift im Skiliftkarussell Winterberg hinzukommt, stellt sich erst am Samstagmorgen heraus. Informationen gibt es so bald wie möglich an dieser Stelle. Oder schaut einfach in der Schneelagetabelle nach.

Blogger, skiër, Belg & Tirol-fan!

Vanaf morgen zijn de eerste pistes geopend in Winterberg!
Vannacht -3 graden Celcius dus de meeste sneeuwkanonnen zullen draaien.
In elk geval wintersport-mogelijkheden!
Volg ons op twitter: winterberginfo

Goed nieuws! Nu nog even doortrekken tot en met eind volgende week… kunnen wij ook genieten.

Alleen de Sahnehang wordt geopend voor dit weekend. Dit is veruit het meest sneeuwzekere skigebied van het Sauerland. Dit skigebied ligt op de Kahler Asten tussen Winterberg en Altastenberg. De Sahnehang behoort officieel niet tot het Skiliftkarussell Winterberg.

Of een reis naar de Sahnehang de moeite waard is… Neen, maar als je in de buurt ben dan is het altijd aardig om even te kunnen skiën voor een paar uurtjes.

We zitten nu in een hotel in Sauerland. Deze avond zijn we eerst naar een zwembad gegaan tot 22.00 uur. Vervolgens langs de Hunau-lift richting het hotel gereden. Er lag in de omgeving van de Hunau-lift dramatisch weinig sneeuw. Alles lijkt weggeregend te zijn.

Hier in het dorp ligt alleen bij het binnenrijden van het dorp een pukkeltje bijeengeveegde sneeuw… en dat is alles, qua sneeuw.

Morgen ons geluk proberen bij de Sahnehang:)

We zitten nu in een hotel in Sauerland. Deze avond zijn we eerst naar een zwembad gegaan tot 22.00 uur. Vervolgens langs de Hunau-lift richting het hotel gereden. Er lag in de omgeving van de Hunau-lift dramatisch weinig sneeuw. Alles lijkt weggeregend te zijn.

Hier in het dorp ligt alleen bij het binnenrijden van het dorp een pukkeltje bijeengeveegde sneeuw… en dat is alles, qua sneeuw.

Morgen ons geluk proberen bij de Sahnehang:)

Iemand ervaring met winterbergbus.nl? En klopt het dat er op de Kahler Asten geskied kan worden dit weekend? Gr.

Alleen de Sahnehang wordt geopend voor dit weekend. Dit is veruit het meest sneeuwzekere skigebied van het Sauerland. Dit skigebied ligt op de Kahler Asten tussen Winterberg en Altastenberg. De Sahnehang behoort officieel niet tot het Skiliftkarussell Winterberg.

Of een reis naar de Sahnehang de moeite waard is… Neen, maar als je in de buurt ben dan is het altijd aardig om even te kunnen skiën voor een paar uurtjes.

Frans op 9 dec. 2011 23:33

Op dit moment sneeuwt het in het dorp (Bodefeld) en alles wordt witter dan wit ;)

Ik heb de eerste Nederlanders al gespot op de Ruhrquelle

sorry voor t uitblijven van updates, maar we hadden wat internet problemen.
Het heeft op t landalpark alleen donderdag nacht geregend. Sneeuw is hierdoor wel aangetast. Maar wat een groter probleem is, is dat de ondergrond nog vrij warm is. Of tenminste, dat werd mij verteld. Daardoor is het moeilijk om een goed sneeuwdek op de piste te krijgen.
Ik heb dus helaas niet kunnen skien, maar wel genoten van de sneeuw!

Hoe is de sneeuw? Zijn dat hele kleine pistes, die nu open zijn? En verwachten ze dat er meer open gaat?

Goed nieuws: De Sesselbahn Rauher Busch (in de Remmeswiese) in Skiliftkarussell Winterberg is dankzij grote druk van wintersportgasten vandaag en morgen geopend! De sneeuwkwaliteit is echter niet optimaal.

De Ruhrquelle is helaas nog niet geopend. Daar lopen de mensen met een sleetje zelf omhoog.

Op de webcam van de Sesselbahn Rauher Busch ziet de piste er toch redelijk goed uit

null

en veel volk op de Sahnehang

null

Een skipiste heeft ook slaap nodig...

De sneeuwkanonnen draaien!
https://www.wintersport.nl/skigebieden/winterberg/webcams…
Postwiese & funpark

null

Serfaus, Fiss, Ladis en Doppelmayr-fan

Is dat niet tegen beter weten in? Als ik kijk naar de weerberichten voor de komende week dan zal alles komende week wegdooien / regenenen. Hopen dat er volgend weekend weer verandering in komt…

Plaats een reactie