Skigebieden: wat is jouw flop-5?

Ik heb geen flop, zodra ik op de latten sta ben ik een gelukkig mens. Lekker genieten van het uitzicht het skiën en van eten en drinken.

Ik kom niet verder dan een flop-3:
1: Solden
2: Ischl
3: Saas Amagell

Rob
  1. Val Thorens - Te weinig feest en Apresski in de Dutchweek (2014)
  2. Kappl - leuk familiegebied, maar erg pittige, slopende en vooral moeizame pistes
  3. Berwang - veel vlak en weinig variatie
  4. Ischgl - lastig de weg kunnen vinden met de pistekaart (mede door de mist) en met pijn in je hart toch maar weer een duur drankje bestellen. Geldt overigens ook voor Valtho
  5. Ik houd mijn hart vast of Breuil-Cervinia hier niet komt te staan. De verhalen zijn altijd geweldig positief, maar ik hoor dat er vaak veel pistekilometers gesloten zijn en ik mag ‘hopen’ dat dat niet vanwege de wind is die amper aanwezig is, maar door ondercapaciteit en het besparen van kosten. Ik mag er toch vanuit gaan dat het in de voorjaarsvakantie wel goed zit?..
floris veenhoff

Prachtig onderwerp, vooral de tussenstand die GiGi een tijdje terug gaf.

Ik ben benieuwd of er iemand zijn trip naar SFL gaat afzeggen en toch maar een week Landgraaf boekt. Dat scoort tenslotte maar 1 floppunt.
@florisveenhoff; denk niet dat Breuil-Cervinia daar komt te staan. Ben er 3 keer geweest, midden/ einde Januari. Volstrekt uitgestorven, maar geen dichte lift gezien. Ik vond het een topper. Zowel aan de Zermatt kant (smalle en veel steile pistes), maar ook de Italiaanse kant is top. Enorm lange brede race pistes, met ik meen de langste rode piste van Europa. En lekker eten.

Misschien kun je Landgraaf daar dan toch maar neerzetten?

Ik kom niet verder dan een flop-3:
1: Solden
2: Ischl
3: Saas Amagell

Grapjas…Weer aan 't trollen?

  1. Val Thorens - Te weinig feest en Apresski in de Dutchweek (2014)
  2. Kappl - leuk familiegebied, maar erg pittige, slopende en vooral moeizame pistes
  3. Berwang - veel vlak en weinig variatie
  4. Ischgl - lastig de weg kunnen vinden met de pistekaart (mede door de mist) en met pijn in je hart toch maar weer een duur drankje bestellen. Geldt overigens ook voor Valtho
  5. Ik houd mijn hart vast of Breuil-Cervinia hier niet komt te staan. De verhalen zijn altijd geweldig positief, maar ik hoor dat er vaak veel pistekilometers gesloten zijn en ik mag ‘hopen’ dat dat niet vanwege de wind is die amper aanwezig is, maar door ondercapaciteit en het besparen van kosten. Ik mag er toch vanuit gaan dat het in de voorjaarsvakantie wel goed zit?..

…en nog ne flauwe grapjas

Hier mijn top 2:

1.Hochzillertal: zoals bij vele. Weinig afwisseling, al de afdalingen zijn bijna hetzelfde. Beste is de verbinding naar HochFügen
2. Val Thorens: Met veel verwachting er naar toe getrokken, en misschien daarom zo hard tegen gevallen: met al die hoge appartementsblokken, veel te veel volk en €17 voor een lasagne is mijn inziens een beetje overdreven (of verkeerd restaurant gekozen) (maar was wel een van de beste lasagnes die ik ooit gegeten heb)

Ik kom niet verder dan een flop-3:

1: Solden
2: Ischl
3: Saas Amagell

Grapjas…Weer aan 't trollen?

Skiwi op 11 jan 2017 08:20

Ik denk dat RCGrootveld hier wel degelijk serieus is… Zelf ook geen grote fan van Oostenrijk, tenzij Arlberg en Obergurgl/Hochgurgl.

  1. Val Thorens: … en €17 voor een lasagne is mijn inziens een beetje overdreven (of verkeerd restaurant gekozen) (maar was wel een van de beste lasagnes die ik ooit gegeten heb)
JorisR op 11 jan 2017 10:13

€17 maar? Bofkont. In Zwitserland mocht ik CHF 27 aftikken voor een gemiddelde lasagna met een hoopje sla op mijn bord (restaurant Le Toupin op de piste bij Les Crosets/PDS)

*bericht bewerkt door DerGraf op 11 jan 2017 10:45

*keep cool and relax...*

@Skiwi lang niet iedereen vind Oostenrijk zo geweldig hoor. Zo vind ik bijv SFL zwaar overhyped… Enorme wachtrijen en wachttijden en veel te drukke pistes. Ook veel pistes naast elkaar op 1 helling die je niet echt het idee van een heel groot gebied geven. Heeft niets met trollen te maken maar waarschijnlijk meer met de voorkeur voor de grotere diversiteit van Italie en/of Frankrijk.

Born to Ride

Ik kom niet verder dan een flop-3:

1: Solden
2: Ischl
3: Saas Amagell

Grapjas…Weer aan 't trollen?

Skiwi op 11 jan 2017 08:20

Ik denk dat RCGrootveld hier wel degelijk serieus is… Zelf ook geen grote fan van Oostenrijk, tenzij Arlberg en Obergurgl/Hochgurgl.

DavidW op 11 jan 2017 10:23

Inderdaad:
Saas Amagell:
Nog nooit zo’n dood dorp gezien

Ischl/Solden:
Niets authentieks aan, overbevolkt met te veel tegen winkelruiten pissende, vrouwen nafluitende, bezopen en schreeuwende Hollanders die denken dat op vakantie alles wat kan, ook maar moet kunnen, daarbij alle fatsoensnormen overboard zettenden.
Verder veel te veel “geforceerd vertier” als openlucht disco’s en optredens, zaken die niets met wintersport te maken hebben.

Verder is alleen al het feit, dat er in Oostenrijk nog steeds gerookt worden in de horeca een reden om dit land helemaal onderaan te zetten. Maar, er is een lichtpuntje: Als mijn info klopt, is dat ook in Oostenrijk per 2018 passé.

*bericht bewerkt door RCGrootveld op 11 jan 2017 11:20

Rob

@Skiwi: Grappig om te zien dat mensen die geen prijs stellen op ‘gebral’ resp. “wat kan moet kunnen” sfeer als “grapjas” worden bestempeld.
Dus over “grapjassen” gesproken …

Rob

[mention=“118819”] Heeft niets met trollen te maken maar waarschijnlijk meer met de voorkeur voor de grotere diversiteit van Italie en/of Frankrijk.

Matthias123 op 11 jan 2017 10:53

Je vergeet de belangrijkste …

Rob

[mention=“118819”] Heeft niets met trollen te maken maar waarschijnlijk meer met de voorkeur voor de grotere diversiteit van Italie en/of Frankrijk.

Matthias123 op 11 jan 2017 10:53

Je vergeet de belangrijkste …

RCGrootveld op 11 jan 2017 11:35

Zwitserland?

Born to Ride

[mention=“118819”] Heeft niets met trollen te maken maar waarschijnlijk meer met de voorkeur voor de grotere diversiteit van Italie en/of Frankrijk.

Matthias123 op 11 jan 2017 10:53

Je vergeet de belangrijkste …

RCGrootveld op 11 jan 2017 11:35

Zwitserland?

Matthias123 op 11 jan 2017 11:36

Jij mag door naar de volgende ronde

Rob

Lipno in Tjechië. Zelfs voor families met kinderen voor het eerst op de ski valt het tegen… Mij wel in ieder geval.

?? 2023

@Skiwi: Grappig om te zien dat mensen die geen prijs stellen op ‘gebral’ resp. “wat kan moet kunnen” sfeer als “grapjas” worden bestempeld.
Dus over “grapjassen” gesproken …

Mja, ik kan er in komen dat je geen Oostenrijk fan bent, maar om dan de betere Oostenrijkse SKIgebieden te gaan opnoemen, waar de après ski nota bene in 90% van het dorp binnen de perken valt, vind ik vreemd.
Er zijn wat mij betreft nog tientallen andere bralplekken in Oostenrijk (Gerlos, Kaltenbach, Mayrhofen, Westendorf, …) die een pak slechter zijn wat skiën betreft dan Ischgl en Sölden

*bericht bewerkt door Skiwi op 11 jan 2017 15:33

Sölden en Ischgl scoren anders behoorlijk hoog op het aantal personen per m2/piste. Dat wordt niet erg gewaarderd. Beide overgewaardeerd en overvol! Daarom dus voor velen in de flop 5.

Iedereen mag toch zijn eigen criteria toepassen? Ik maak me bijvoorbeeld niet zo druk om architectonische hoogstandjes tijdens de wintersport en heb dus niet echt een probleem met het vierkante beton in Valto. Ik ga ook zelden in de kroeg hangen, dus gebral tijdens de apres ski zie en hoor ik bijna nooit.

Het is maar met welke verwachting je gaat…

Mijn flop 3:
Met stip op 1: Berwang (al eerder een keer toegelicht in een ander topic)
2: Fieberbrunn (destijds nog niet aangesloten op SHL)
3. Maria Alm (hochkonig)

*bericht bewerkt door Jst81 op 11 jan 2017 15:56

La plagne (ongezellig en geen dorpscentrum )
Val thorens (te veel hoge appartements gebouwen)
Courchevel (veel te duur slechte service )
Grindelwald (is het net niet qua sfeer)
Gerlos (relatief weinig 143 piste km)

Lawine op 1 mei 2016 07:26

Toch wel opvallend dat de eisen zo verschillen, Ik zit nergens liever dan ValTho, nooit zorgen om sneeuw, altijd pistes te vinden die er goed bijliggen, Mooie apres ski, appartementen in elke prijsklasse, een skigebied om je handen bij af te likken, doorstroom is best wel goed op orde. En doordat alles met hout betimmert is nieteens heel lelijk.

Wat de een lelijk vindt, vindt een ander mooi. Wat de een belangrijk vindt, kan een ander niks schelen… Dat is nu eenmaal heel persoonlijk. Een flop is een flop als het echt tegenvalt ten opzichte van wat je had verwacht (dat is de definitie die ik hanteer althans). Als je verwacht in een sprookjeskasteel te overnachten terwijl uit alle (online altijd wel beschikbare bronnen) blijkt dat het een betonnen bunker betreft, dan heb je gewoon je huiswerk niet goed gedaan en kan je de bestemming wel een flop noemen, maar ligt het mijn inziens meer aan de verkeerde verwachtingen dan aan de bestemming.

Iedereen die iets een flop noemt omdat er zo veel hoogbouw staat (bijvoorbeeld)… dan moet je daar niet boeken!

Mja, ik kan er in komen dat je geen Oostenrijk fan bent, maar om dan de betere Oostenrijkse SKIgebieden te gaan opnoemen, waar de après ski nota bene in 90% van het dorp binnen de perken valt, vind ik vreemd.
Er zijn wat mij betreft nog tientallen andere bralplekken in Oostenrijk (Gerlos, Kaltenbach, Mayrhofen, Westendorf, …) die een pak slechter zijn wat skiën betreft dan Ischgl en Sölden

Skiwi op 11 jan 2017 15:33

Tja, maar mijn skiVAKANTIE is niet alleen om te skien (hoewel dat natuurlijk een belangrijke plaats in neemt) maar ook een vakantie dus om tot rust te komen.
En die ‘rust’ vind ik niet in ski-oorden waar op het dorpsplein of (erger nog) ergens op de piste een groot podium staat opgesteld met speakerboxen die bij een popconcert niet zouden misstaan of waar ik wordt geconfronteerd met bezopen landgenoten die tegen winkelruiten staan te zeiken, vrouwen nafluiten en ander als onbeschoft te bestempelen gedrag vertonen.

Rob

Tja, maar mijn skiVAKANTIE is niet alleen om te skien (hoewel dat natuurlijk een belangrijke plaats in neemt) maar ook een vakantie dus om tot rust te komen.
En die ‘rust’ vind ik niet in ski-oorden waar op het dorpsplein of (erger nog) ergens op de piste een groot podium staat opgesteld met speakerboxen die bij een popconcert niet zouden misstaan of waar ik wordt geconfronteerd met bezopen landgenoten die tegen winkelruiten staan te zeiken, vrouwen nafluiten en ander als onbeschoft te bestempelen gedrag vertonen.

RCGrootveld op 11 jan 2017 16:24

Waarom ben je dan überhaupt naar Ischgl en Sölden gegaan??? Die staan toch juist bekend om de stevige apresski?

Waarom ben je dan überhaupt naar Ischgl en Sölden gegaan??? Die staan toch juist bekend om de stevige apresski?

Hessel op 11 jan 2017 16:35

Dit lijkt mij ook een gevalletje: deze teleurstelling had voorkomen kunnen worden…

In die tijd lag de informatie nog niet zo voor het oprapen als nu …
Toen was internet voorbehouden aan een paar mensen die in het vak zaten.
Een forum als dit bestond toen eenvoudig nog niet, laat staan dat je er tot in de stoeltjeslift aan toe toegang toe had.
Voor velen waarschijnlijk een periode waarin ze nog in de schoolbanken zaten …
Een voor sommigen misschien zelfs wel een periode die ze zich nauwelijks voor kunnen stellen: Geen internet … Geen smartfoon …

*bericht bewerkt door RCGrootveld op 11 jan 2017 17:05

Rob

In die tijd lag de informatie nog niet zo voor het oprapen als nu …
Toen was internet voorbehouden aan een paar mensen die in het vak zaten.
Een forum als dit bestond toen eenvoudig nog niet, laat staan dat je er tot in de stoeltjeslift aan toe toegang toe had.
Voor velen waarschijnlijk een periode waarin ze nog in de schoolbanken zaten …
Een voor sommigen misschien zelfs we een periode die ze zich nauwelijks voor kunnen stellen.
Geen internet? Geen smartfoon?

LOL

Als het al zo lang geleden is dan is de houdbaarheidsdatum van je opinie toch wel overschreden, hé.

Ik vond 25 jaar geleden zowat alle gebieden een flop want er waren toen geen (of nauwelijks) snelle zetelliften met beschermkappen en kunstsneeuw was toen helemaal iets exotisch, waardoor de piste bij gebrek aan sneeuw eerder schaatspistes waren…

In die tijd lag de informatie nog niet zo voor het oprapen als nu …
Toen was internet voorbehouden aan een paar mensen die in het vak zaten.
Een forum als dit bestond toen eenvoudig nog niet, laat staan dat je er tot in de stoeltjeslift aan toe toegang toe had.
Voor velen waarschijnlijk een periode waarin ze nog in de schoolbanken zaten …
Een voor sommigen misschien zelfs wel een periode die ze zich nauwelijks voor kunnen stellen: Geen internet … Geen smartfoon …

RCGrootveld op 11 jan 2017 17:01

Crap, ook toen was dit al bekend…dus dat kan het excuus niet zijn @RCGrootveld Bovendien…behoorde je in die tijd niet juist tot de doelgroep?

In die tijd lag de informatie nog niet zo voor het oprapen als nu …

Toen was internet voorbehouden aan een paar mensen die in het vak zaten.
Een forum als dit bestond toen eenvoudig nog niet, laat staan dat je er tot in de stoeltjeslift aan toe toegang toe had.
Voor velen waarschijnlijk een periode waarin ze nog in de schoolbanken zaten …
Een voor sommigen misschien zelfs wel een periode die ze zich nauwelijks voor kunnen stellen: Geen internet … Geen smartfoon …

RCGrootveld op 11 jan 2017 17:01

Crap, ook toen was dit al bekend…dus dat kan het excuus niet zijn @RCGrootveld Bovendien…behoorde je in die tijd niet juist tot de doelgroep?

Hessel op 11 jan 2017 17:14

Herkenbaar. Weinig info vooraf en al helemaal niet op de locatie. Geen smartphones, laptops etc, laat staan internet. In 2001 in Kaprun geweest. Je bent jong, met vrienden dus wilt stappen. En dan op de laatste dag er pas achter komen dat toen de Baumbar ‘the place to be’ was… De hele week vroeg op bed gelegen omdat de rest van het dorp uitgestorven was. :-)

?? 2023

Je kunt ook in een gebied terechtkomen omdat je aanhaakt bij een groep die al een gebied heeft gekozen, dan kan een eigenschap die vooraf bekend is, zoals geen dalafdaling, voor mij toch een flop zijn.

Plaats een reactie