Les 3 Vallees vandaag (winter 2016-2017)

Dit onderwerp gaat over de bestemming Les Trois Vallées

null

null

Een fijne afdaling naar Orelle.

null

Uitzicht over Val Thorens en Vallee de Belleville

*bericht bewerkt door zenith op 01 feb 2017 22:21

null

Ik bid en hoop dat dit zo lang mogelijk mag duren vandaag is al heel de nacht kraak helder zou lullig zijn als het om 9 uur dik bewolkt werd ☺

@Freerider
De méteo (op radio Virgin) adviseert in de eigen vallei te blijven ivm de te verwachten wind.

*bericht bewerkt door skifan op 02 feb 2017 09:21

bon ski

Warm, veel wind en veel liften dicht.
Wij namen de Sunny Express omdat er bij de Bruyère en de Mt de la Chambre lange rijen stonden. Al snel ontdekten we de reden van deze rijen: om de haverklap hingen de liften stil in verband met de wind. Zo ook de Sunny. Om toch naar de andere kant te komen gingen we vervolgens naar de Roc 2. Deze was gesloten evenals de Piste Violettes, dus iederéén over de blv Giraud naar beneden. We hebben nog wat in Menuires geskied maar zijn al snel gestopt.

De Roc 2 ging al vroeg dicht:

null

Storm op de Mt de la Chambre:

null

Meer foto’s van vandaag maar dan groter en in betere kwaliteit: https://www.flickr.com/photos/skifan/albums

bon ski

Kopie van vorige week. Eveneens op donderdag/vrijdag teveel wind. Hopelijk valt het morgen, als afsluiter voor de meesten, mee.

Hen48

Haha @skifan dat vind ik nou grappig ik lees je berichtje nu pas maar ben vanochtend gelijk richting Meribel gegaan met de becca en daar ben ik tot 12 uur gebleven totdat ik lucht kreeg van de situatie en omdat mijn vrouw en keer thuis wou eten.
Toen ik las dat ze aanbevolen om in de eigen vallei te blijven heb ik dit ook voor de zekerheid gedaan maar had het idee dat als je wou je nog steeds de oversteek tot op het einde van de dag kon maken.
Mijn vrouw was om 3 uur gestopt en al doende ben ik zelf met volle vaart nog richting valtho gegaan en de allerlaatste lift om 10 voor 5 nog genomen de doron en zo afgedaald naar les clarines
Ik heb een topdag gehad, morgen helaas vanwege een sterfgeval eerder naar huis zodat ik zaterdag bij de crematie kan zijn maar morgen word het volgens mij zwaar bewolkt?

Ik ben vandaag in Val Thorens bijna uit mijn bindingen gewaaid. De pistes waren een mengeling van kaal geblazen ijsplaten en opgehoopte poedersneeuw.

We hebben via Plein Sud de oversteek naar Les Menuires gemaakt. Maar we zagen dat de gondellift stil hing. Om te voorkomen dat we later op de dag niet naar Valtho zouden kunnen terugkeren zijn we meteen naar Val Thorens terug gegaan. Het laatste stuk kwamen we bijna niet vooruit.

We zijn vandaag vroeg gestopt en hebben als troost lekket uit de wind in het zonnetje gezeten. Morgen hopen op beter weer.
@freerider fijn dat je vandaag nog lekker hebt kunnen skieen. En gecondoleerd met je sterfgeval

*bericht bewerkt door zenith op 02 feb 2017 18:08

@ Freerider.
Gecondoleerd
Eenmaal in de vallei van Meribel heb je meestal weinig last van de fohn. De terugreis naar Menuires is bijna altijd mogelijk via de Roc de Tougne sleper (daarom zo jammer dat dit volgend jaar een stoeltjeslift wordt), de terugreis naar Val Tho via de Cote Brune is riskant want deze stopt eerder. Normaal geen probleem omdat je altijd nog de Roc de Tougne en de Montaulever lift kan nemen, maar deze laatste is het hele seizoen al gesloten.

*bericht bewerkt door skifan op 02 feb 2017 18:43

bon ski

Zo zie je maar dat les menuires niet een schoonheidsprijs verdient betreft de lelijke hoogbouw maar wat is en blijft het een fantastische uitgangspositie hebben om L3V te verkennen.
Vanuit valtho altijd terug kunnen via de blauwe piste en je bent zo in meribel en courchevel.

*bericht bewerkt door Freerider op 02 feb 2017 20:34

@Freerider. Minder leuk dat je voor een overlijden vervroegd naar huis moet. Ik heb de indruk dat jullie, ondanks de wind en de te hoge temperaturen, toch nog een leuke week hebben gehad. Jammer dat er nu pas een pak sneeuw onderweg is. Het gebied heeft dat wel nodig. Ik onderschrijf wat je over Les Menuires als uitgangspunt vermeld. De hoogbouw die vind ik na zoveel jaren bij het gebied horen. Ik stoor er me absoluut niet aan. De ligging rondom Croisette heeft bepaald iets. Goede reis en na de zomer beginnen we weer opnieuw met alles wat ons bindt op weg naar een nieuw wintersportseizoen.

Hen48

Vandaag begonnen op de Masse maar veel wind en harde sneeuw, wilden toen naar Valtho, maar het leek wel,of iedereen daar heen wilde, Sunny enorme wachtrij, de Bruyere nog grotere puist , en de Mont de la chambre ook al niet rustig, stonden ruim buiten de hekken. Besloten om via Roc 1 en de Becca over te steken naar Meribel omdat ik weet dat je van daar altijd terug kunt via de Roc de tougne en vaak de Cote Brune; in de middag na even in LM geweest te zijn nogmaals naar Mottaret geweest. Zowel hoger in LM en in Meribel goede pistes, met uitzondering van de Campagnol, helaas was de Combe de Vallon om onduidelijke reden afgesloten. Na 3x de David Douillet gedaan te hebben, gestopt omdat de liften sloten om 16.30 uur

*bericht bewerkt door DrPeter op 03 feb 2017 00:00

Pas op met blauwe pistes

Vannacht een vers laagje gevallen, zo’n 10 cm in het dorp van Val Thorens. Ondanks de matige voorspellingen is de zon uit! Op naar een mooie dag

Edit: krijg de foto niet geupload

*bericht bewerkt door sjorsdk op 03 feb 2017 08:40

@sjorsdk

null

Dan plaats ik er wel een. We gaan nu naar buiten ??

Vanochtend prachtig weer, weinig wind en een paar centimeter verse sneeuw. Op de pistes zo’n 4 à 5 centimeter verse sneeuw. Prima skiomstandigheden en…… er komt nog veel meer sneeuw.

De off piste route onder de Plattières 3 ziet er skibaar uit:

null

Meer foto’s van vandaag maar dan groter en in betere kwaliteit: https://www.flickr.com/photos/skifan/albums

bon ski

Het zou slecht weer worden, niets bleek minder waar, stralende zon tot flink in de middag. Wel nogal wat lawines geschoten. De Bruyeres en de sunny opvallend rustig, dagje Orelle en wat Valtho gedaan. Vooral in Orelle waren de pistes uitstekend. In de middag kwam de bewolking werd het zicht slecht en toen we net in huis waren begon het te sneeuwen. Inmiddels ligt er al een flinke laag. Morgen helaas weer naar huis

Pas op met blauwe pistes

Verkeersinfo: het sneeuwt en de weg wordt voortdurend schoongeschoven.
Winterbanden zijn verplicht vanaf Moutiers. Indien iemand geen winterbanden heeft moeten bij Fontaine les Puits de sneeuwkettingen erop.
Op dit moment is de weg Moutiers - Val Thorens verzadigd in de richting van Moutiers.
Op de weg rond Menuires staat het stil.
De grote drukte komt vanmiddag als de vakantiegangers uit Parijs e.o. aankomen.

bon ski

volle bak sneeuw jaja!!! :D

In de ochtend hevige sneeuwval en files op de weg naar Moutiers (zie de video hierboven). Rond de middag mooie opklaringen, maar door de storm waren er weinig liften open en waren alle verbindingen met de andere stations dicht. Wij hebben de storm getrotseerd en aan het begin van de middag genoten van goed zicht, zon en heerlijke pistes met een laagje verse sneeuw.
Goed zicht, zon en heerlijke pistes met bij de aankomst van de Becca lift opwaaiende sneeuw:

null

Meer foto’s van vandaag maar dan groter en in betere kwaliteit: https://www.flickr.com/photos/skifan/albums

*bericht bewerkt door skifan op 04 feb 2017 16:17

bon ski

Wat een bizarre wintersport is het voor mij geweest gisteren om kwart over 12 naar huis gereden omdat ik vandaag een crematie had maar telkens als er de dag erop zwaar bewolkt zou worden werd het heel de dag zonnig en zo ook gisteren tot op het moment dat ik weg reed was het zonnig en heb vernomen dat kort erna de bewolking is gekomen met sneeuw.
Alsof iemand van boven mij dit goede weer tot op het einde gegund heeft…ik was niet bijgelovig maar dit heeft een redelijke impact op mij gehad ik vind het echt bizar!
Een verslag van beide trips volgt nog, maar sommige zullen vast hard gaan lachen als ik zeg dat ik een…top vakantie heb gehad op de dag regen dan na ?

*bericht bewerkt door Freerider op 04 feb 2017 16:41

@Skifan. Kan wel zien dat het gebied een flinke opfrisser heeft gehad met de sneeuwval. Weer jammer van de wind die de laatste weken telkens weer enkele dagen een negatieve rol speelt. Een beetje Hollandse luchten. Hier in het zuid westen regent het al de hele middag. We gaan volgende week wel naar een nieuwe winterse periode. Ik blijf me maar verlekkeren met je mooie foto’s. Inmiddels weer al een week thuis.

Hen48

Prachtige plaatjes. Wij zijn ook al een week thuis maar verheugen ons op eind maart. Laat de sneeuw maar komen want het was hard nodig!

Geen weer om te skiën. Geen tot slecht zicht, de hele dag sneeuwval en minder wind dan gisteren waardoor bijna alle liften open zijn.
Het wachten is nu op de voorspelde 50 cm.
Geen foto’s van vandaag op: https://www.flickr.com/photos/skifan/albums

null

*bericht bewerkt door skifan op 05 feb 2017 16:08

bon ski

Weer thuis: Gisteren een van die automobilisten die van 10-12 in de file in LM gestaan hebben en toen langzaam naar beneden, inmiddels wat het na half een. En dan te bedenken dat we in 25 minuten nar boven gereden waren vorige week zaterdag. De zon hebben we in LM ook nog gezien hierna was het vrijwel steeds regen en harde wind in Zwitserland en Duitsland uiteindelijk in de nacht pas thuis. nu maar vast deken an volgend jaar, dit was tenminste een prima week ondanks de beroerde sneeuw

Pas op met blauwe pistes

@DrPeter 2 uur in de file gestaan!!??
Als ik zaterdag was vertrokken dan was dit om 8 uur geweest dan had ik waarschijnlijk niet in die file gestaan denk ik?
Maar ik ben vrijdag middag aangereden en zonder enkele file thuis geraakt omdat ik gisteren bij een crematie moest zijn maar het was eigenlijk goed uitgekomen mijn benen waren op en door de zon was mijn auto ijs en sneeuwvrij en kon ik zo weg rijden
Het was ondanks de magere sneeuw inderdaad een top week op die ene regen dag na!

@DrPeter 2 uur in de file gestaan!!??
Als ik zaterdag was vertrokken dan was dit om 8 uur geweest dan had ik waarschijnlijk niet in die file gestaan denk ik?
Maar ik ben vrijdag middag aangereden en zonder enkele file thuis geraakt omdat ik gisteren bij een crematie moest zijn maar het was eigenlijk goed uitgekomen mijn benen waren op en door de zon was mijn auto ijs en sneeuwvrij en kon ik zo weg rijden
Het was ondanks de magere sneeuw inderdaad een top week op die ene regen dag na!

Freerider op 5 feb 2017 18:49

Mwah, wij zijn afgelopen zaterdag om 0750 uur weg gereden vanuit Valthorens en hebben er ook 2 uur over gedaan om in het dal te komen.

Sodeju zo te horen mag ik niet klagen dan kort nadat ik weg reed kwamen er wolken en werd het zicht minder maar heb nog wel een fantastische ochtend gehad met weinig wind en strakblauwe lucht plus heerlijke verse sneeuw!

Eindelijk een hoeveelheid sneeuw die de moeite waard is, gisteren en vannacht is er 40 cm. in Les Menuires gevallen. Rond 11.00 is het sneeuwen gestopt en hebben we de auto onder de sneeuw gezocht.
Skiën was geen optie, veel wolken, een jour blanc, dus slecht zicht.
De Preyerand gondel boven de besneeuwde auto’s:

null

Meer foto’s van vandaag maar dan groter en in betere kwaliteit: https://www.flickr.com/photos/skifan/albums

*bericht bewerkt door skifan op 06 feb 2017 16:37

bon ski

@skifan , Dat ziet er echt fantastisch uit! Wij moeten nog een maandje geduld houden, maar 11 maart gaan we dan ein-de-lijk naar Les Menuires afreizen. Hopelijk komen er nog meer van dit soort dumps tot die tijd.

Ik heb nog nooit een zak geld een goal zien maken. -Johan Cruijf-

Heerlijk zulke foto’s! ?

Winter is coming

Plaats een reactie