Les 3 Vallees vandaag (winter 2016-2017)

Dit onderwerp gaat over de bestemming Les Trois Vallées

Onze eerste skidag van 2017.
We zijn verder gegaan waar we voor de kerst waren gebleven. Op de pistes voornamelijk kunstsneeuw en buiten de pistes eigenlijk niets wat de moeite waard is.
Nieuw is dat de Creux Noirs in Courchevel geopend was en de afdaling Brigues naar Courchevel Le Praz. Daar staat tegenover dat de pistes Chanrossa en Pachor in Courchevel en de Combe de Tougnète en Dahu in Méribel gesloten zijn. Overigens een groot compliment voor de preparatie van de pistes.
Courchevel gezien vanaf de Piste Loze:

null

Meer foto’s van vandaag maar dan groter en in betere kwaliteit: https://www.flickr.com/photos/skifan/albums

bon ski

Deze week zou er cumulatief zo’n 60 cm kunnen vallen. Ik kijk uit naar de updates van volgende week. Keep up the good work, skifan.

To ski or not to ski, that is not a question

Zo, skifan gelukkig weer terug. Bespaard ons een hoop niet beantwoorde vragen en discussies over Trois Vallees. Heb zelf nog 2 weekjes. Het wordt nu echt wel tijd voor een stevige dump. Heb het de lastste 10 jaar nooit zo groen/bruin gezien in jet gebied. Hopelijk hoef je niet te fotoshoppen.

Hen48

Kan niet wachten om het a.s. zaterdag van dichtbij te komen bekijken.

Übung macht den meister!!!

Hoe is het momenteel met de drukte in het gebied zo na de kerstvakantie??

Übung macht den meister!!!

waarom zo’n paniek ,juist terug van val thorens ,skipas 8d ltv ,ik vond de pistes prachtig , Courchevel en la Tania waren goed , Meribel iets minder ,de afdaling voor terug te keren van Courchevel naar Val Thorens via Meribel motared ,was van boven naar beneden ijs ,de afdaling van Val Thorens naar meribel lag er zalig bij , je moest anders skien ,meer werken

@skifan nog een voorspoedig 2017 met alle andere forum deelnemers.
Welkom terug, nog maar 18 dagen en wij zijn er ook weer.

Pas op met blauwe pistes

Zeer zeker een compliment voor de preparaties van de pistes!! We zijn net 2 weken geweest. De pistes waren best erg goed. En idd wij hebben het ook nog nooit zo groen gezien de laatste 20 jaar.
Goede pistes waren; combes de Saulire, la Masse, le Praz en La Tania (super), st Martin, Alouette, Val Thorens, Orelle
Minder goede ervaring; meribel beide kanten, oostkant van les menuires.
Vt en Orelle druk, we hebben echter ook alleen op de pistes gestaan.
Prachtig weer in de 1e week. Vanaf donderdag 5/1 erg koud.
En … de Mont Vallon was dicht. … jammeeeer…

Xx10

Goed om te horen dat het er toch nog aardig bij ligt.

Wij gaan volgende week vrijdag.
Hoop voor die tijd nog een dump .Maar volgensmij zit dat wel goed.
@skifan . Weer mooi plaatjes als altijd. Geeft toch een veel beter beeld dan de strategisch geplaatste webcams.

En nog beste wensen allemaal ;)

1 december 2016 naar daar geweest en alleen Val Thorens was toen open. Ondanks er nog bijna geen volk was en de weinige sneeuw waren de pistes prima geprepareerd. Ik pluim voor de mannen die de pistes prepareren en ook aan het gebied. Vrijdag ben ik daar terug met 7 ski makkers en het ziet er fantastisch uit. Ze geven een kleine meter sneeuw tot zaterdag.
@skifan, Bedankt voor steeds interessante info en bijhorende foto’s van dit mooie gebied. En verder ook mijn beste wensen aan allemaal en veel sneeuwplezier in 2017 !!!

Peter Hertegonne

Ik vertrek eind volgende week om op 21/01 het eerste skidagje mee te pikken. We verblijven in Meribel-Mottaret. Met de sneeuw die deze week verwacht wordt denk ik wel dat het een tijdje goed zal blijven.

Wat mont du vallon betreft, had ik een FB-berichtje gestuurd naar de pagina van Méribel en kreeg als antwoord dat er te weinig sneeuw lag. Maar met de sneeuw die voorzien is deze week hopen ze de mont du vallon te kunnen openen.
@Skifan, Heb jij een idee waar ik wat meer info kan vinden over de on- en off-piste eetgelegenheden?

xx10. Ik ga zelf vanaf 21/1 en ik zie in elk geval interessante pistes in je lijstje, zoals La Masse, een van mijn ochtendfavorieten vanuit Les Menuires en Alouette, als belangrijke verbinding richting Meribel. Het sneeuwt momenteel in LM en als ik de Europese buienradar de komende 7 dagen doorschakel dan ziet het er perfect uit t/m komend weekend. Daarna, nog wel ver weg maar toch, zonnig en koud weer. Wat wil je als opwarmertje nog meer.

Hen48

Skifan, ingesneeuwd?

Hen48

Ik denk nog net niet maar met een verwachting van 80 tot 100 cm verse sneeuw loopt hij wel de kans?

Bijna ingesneeuwd: https://www.facebook.com/100008904494369/videos/163105018386…
Zo’n 5 cm verse sneeuw en er komt de komende dagen nog meer.

bon ski

Dat ziet er goed uit, skifan!
Spannend hoe het zaterdag gaat zijn… kan me 5 jaar geleden nog een zaterdag begin januari herinneren dat het drama de berg op was voor veel mensen…

Na sneeuw van gisteren vanmorgen een strak blauwe, koude lucht en een vers laagje sneeuw van zo’n 10 cm op de pistes. Heerlijk skiën maar wel geconcentreerd want regelmatig kwam de harde ijzige piste van voorheen door de verse sneeuw heen.
In de ochtend was de Mt de la Chambre lift in Menuires weer eens “en panne”

In de ochtend prachtig blauw:

null

In de middag kregen de wolken de overhand:

null

Meer foto’s van vandaag maar dan groter en in betere kwaliteit: https://www.flickr.com/photos/skifan/albums @driesvandeput
Wat zoek je: pick-nick tafels, een stuk rots, gelegenheid om binnen te eten of een restuarant? Het meeste vind je op de pistenplans.

bon ski

Bedankt voor de leuke foto’s! Goed dat het eindelijk wat begint te sneeuwen.
In februari ben ik ook weer aanwezig voor een week skiplezier in les 3V.
Zag ook dat er een evenement te doen is “Belgian Week”, iemand die nog in de week vanaf 4 februari in Les 3 V is ?

Bedankt voor de leuke foto’s! Goed dat het eindelijk wat begint te sneeuwen.
In februari ben ik ook weer aanwezig voor een week skiplezier in les 3V.
Zag ook dat er een evenement te doen is “Belgian Week”, iemand die nog in de week vanaf 4 februari in Les 3 V is ?

@Skifan,
Ik bedoel dan voornamelijk de restaurants. Zijn er dat je specifiek aanraad of waar we zeker moeten wegblijven? :-)

@driesvandeput
Als je niet voor een spaghetti bolognaise oid gaat, ga dan eens eten bij Le chardon bleu in St. Martin.
Heerlijk eten en een heel aardige eigenaresse die ook nog een paar woorden nederlands probeert te praten.
Niet goedkoop maar wel heel goed.
Ook zit er in St Martin net voor het tunneltje rechts een restaurant waar je het vlees eet van de koeien die daar op stal staan. Ook heerlijk!

*bericht bewerkt door MiTi op 11 jan 2017 20:57

Winter is coming

@driesvandeput : Bouc Blanc in La Tania is ook een aanrader en heeft een supergroot terras (als het weer goed is)

@Skifan,
Ik bedoel dan voornamelijk de restaurants. Zijn er dat je specifiek aanraad of waar we zeker moeten wegblijven? :-)

driesvandeput op 11 jan 2017 19:16

Als je van eend houdt moet je eens eten bij L’Eterlou in St. Martin de Belleville. Dat is de bar/restaurant onderaan het sleepliftje in St. Martin. Heerlijke “magret de canard”. Restaurant ziet er niet uit (wel schoon, maar klein en vol tijdens piek-uren) maar erg lekker eten… <3

@driesvandeput
Ook zit er in St Martin net voor het tunneltje rechts een restaurant waar je het vlees eet van de koeien die daar op stal staan. Ook heerlijk!

MiTi op 11 jan 2017 20:55

Jep zeker even langs gaan, leuke tent!

Veel tips, waarvoor dank!

Ik zou nog graag Le Grenier in St Martin eraan toe willen voegen. Ná de tunnel en als je het oefenweitje aan je rechterhand gepasseerd bent, buig je een beetje af naar rechts. Dan kom je meteen uit op een groot zonneterras + restaurant. Niet heel goedkoop maar wel voor de betere maaltijd.

En vaste prik is altijd Chalet de la Marine in Valtho, maar daar is denk ik wel genoeg over geschreven ;-)

Le Grenier

null

*keep cool and relax...*

Het was vandaag grijs en grauw met enkel in de ochtend wat zonnestraaltjes. Wij wachten op de sneeuw van vannacht.

De Preyerand tijdens één van de zeldzame zonnige momenten:

null

Meer foto’s van vandaag maar dan groter en in betere kwaliteit: https://www.flickr.com/photos/skifan/albums
@driesvandeput
Laat ik voorop stellen dat ik niets van restaurants weet. Wij eten altijd bij Casse-Croûte. Alles wat ik zeg is dus van horen zeggen.

Meest bekend voor Les Menuires/St Martin is la Bouitte*** in St Marcel, gelegen naast St Martin des Belleville (Internet http://www.la-bouitte.com/ )
Als de Piste La Chasse open is Chez Pépé Nicolas misschien een alternatief, leuke ambiance maar ik weet niets over prijs / kwaliteit verhouding (Internet: http://www.chezpepenicolas.com/ ).
In het verleden gehoord dat Restaurant Côte 2000 aan de Piste Aigle (van de Saulire naar Mottaret), een redelijke prijs / kwaliteitverhouding heeft (Internet: http://www.restaurantcote2000.fr/).
Ook schijnt de keuken van de Folie Douce in Méribel van uitstekende kwaliteit te zijn.

*bericht bewerkt door skifan op 12 jan 2017 15:45

bon ski

De meteo voor de komende 2 dagen: sneeuw en koud.

null

Meer foto’s van vandaag maar dan groter en in betere kwaliteit: https://www.flickr.com/photos/skifan/albums

bon ski

Het wordt koud!
Zijn er nog meer mensen die vannacht of morgen richting Val Thorens rijden? Rijden jullie over Duitsland of Frankrijk en wanneer vertrekken jullie? Ben benieuwd wat ivm het weer de beste route en tijdstip om te vertrekken is.

Het wordt koud!
Zijn er nog meer mensen die vannacht of morgen richting Val Thorens rijden? Rijden jullie over Duitsland of Frankrijk en wanneer vertrekken jullie? Ben benieuwd wat ivm het weer de beste route en tijdstip om te vertrekken is.

Fos op 13 jan 2017 13:13

Ik ga 11 maart pas richting Les Menuires, maar rij altijd over maastricht-luik-luxemburg en dan frankrijk naar de zuid franse Alpen. Rijdt een stuk rustiger, betere snelwegen. Kortom voor mij een fijnere route.

Plaats een reactie