Met welke auto naar wintersport???

Een scenic. Bose edition, hybrid assist, lekker comfortabel en ruimte zat.

Dit jaar wordt het de Audi S3. Luxueus , snel , awd en rails op het dak voor de skikoffer :)

Subaru Legacy wagon CVT corporate editon. Need I say more 😜

When life gets too complicated.... SKI

Afgelopen zaterdag met een skisuki swift uit 2009 afgereisd naar Val-Thorens ipv met een Audi A3 Ambition ivm een kapotte kachel.
Is me uiteindelijk nog reuze meegevallen qua comfort ed.

null

Hakuna Matata

Golf Alltrack. 4-motion en goeie winterbanden. Tot nu nooit kettingen moeten leggen ;-)

BMW 530e (G30), met dakkoffer want weinig (hoge) kofferruimte vanwege de batterij… :-)

Tot vorige maand… Seat Alhambra 5-zit diesel

null

Net overgestapt naar Skoda Kodiaq
null

*bericht bewerkt door wimaerts1979 op 03 jan 2018 08:59

BMW 530e (G30), met dakkoffer want weinig (hoge) kofferruimte vanwege de batterij… :-)

huggie80 op 3 jan 2018 08:16

Wij gaan met een 330e F30, maar weiger een dakkoffer nog te gebruiken op deze auto. Wij zijn ook maar met zijn drieën.
Vorig jaar wel met dakkoffer gereden, en door de kleinere tank en het hogere verbruik moest ik om de 350-400km stoppen om te tanken. Dit jaar iets minder meenemen, en hopelijk wat langer doorrijden op 1 tank. ;-)

https://cdn.wintersport.nl/forum/20/e582d22c73fd02f00413c389...

One life. Live it.

Een mooie Volvo 940 uit 1997. Kan nog steeds goed meekomen op de snelweg en in de bergen, en een zee van ruimte achterin.

Een mooie Volvo 940 uit 1997. Kan nog steeds goed meekomen op de snelweg en in de bergen, en een zee van ruimte achterin.

SkiBerkely op 3 jan 2018 10:08

Hebben ze ook mooie 940’s gemaakt?

(Sorry, spits geweest en dus niet vies van een intikkertje)

Ook een intikkertje kan mooi zijn @DSvier.

I can stick uphill ice, on my saucer...

De skibox bij die mooie 940 kun je zo achterin schuiven, meer ruimte dan in een zeecontainer! ;)

Is het een ex-lijkwagen?

indien er goed weer wordt voorspeld over anderhalve week met een (degelijke) Toyota Avensis Touring(station), als er sneeuw voorspelt wordt gaan we met een ‘oude’ XC70 AWD. Beide zijn uiteraard voorzien van goede winterwielen!

Is het een ex-lijkwagen?

DrPhil op 3 jan 2018 17:36

Dat lijkt mij nou wel wat. Met de lijkwagen op wintersport en daar aangekomen de kist eruit schuiven en dat daar dan de ski’s in zitten.

*bericht bewerkt door DSvier op 03 jan 2018 17:43

En oma dan?

Het voordeel van een lijkwagen is wel dat hij gekoeld is. Dan komen je ski’s lekker koel aan. Dat skiet veel beter.

De grappen zijn nu wel gemaakt. Zullen we weer doorgaan met Auto’s tonen ;-) (Ga anders verder in het Wintersport Inside forum)

Click. Click. Peace

Bij mooi weer gaan we de Franse Autoroute onveilig maken met de Alpina d5 op zijn winterslofjes.
Anders wordt het de X5 zoals vorig jaar…

*bericht bewerkt door VDG_1979 op 03 jan 2018 20:32

null

Heerlijk

Hopelijk dit jaar met mijn nieuwe Seat Ibiza (nieuw model). Maar dan moet die wel op tijd geleverd worden, geplande leverdatum staat nu gepland in de week voordat ik weg ga. Dus dat zou goed moeten gaan.
Mocht de nieuwe Ibiza niet op tijd komen dan wordt het m’n huidige Peugeot 208.

Ik zit me nu ook te bedenken met welke auto’s ik de afgelopen jaren allemaal op wintersport ben geweest en realiseer me dat ik nog nooit twee keer met dezelfde auto op vakantie ben geweest:-)
Afgelopen jaren onder andere met onderstaande auto’s:

  • Golf cabrio
  • Peugeot 307SW
  • Citroen C3
  • Peugeot 206
  • BMW 520D
  • BMW 330d XD
  • Seat Alhambra
  • Volvo V40
  • Peugeot 508

De fijnste auto om mee op wintersport te gaan wat toch wel de 330d XD vanwege z’n vierwielaandrijving.
Maar met al deze auto’s ben ik altijd prima op bestemming aangekomen en gelukkig nog nooit pech gehad.

*bericht bewerkt door JBL op 04 jan 2018 13:18

Bmw F31 330i…
Natuurlijk wel met winterwieltjes…

null

@Sander23: vergeet ook niet je kentekenplaat mee te nemen :-)
Handig die sneeuwschuiver voorop…en daarna grondig cleanen en oppoetsen.

@Sander23: vergeet ook niet je kentekenplaat mee te nemen :-)
Handig die sneeuwschuiver voorop…en daarna grondig cleanen en oppoetsen.

Skifan79 op 4 jan 2018 14:55

Kenteken plaat is statisch, dus die hang ik er zo weer even op ;-)
Het cleanen en oppoetsen is zo geen probleem, als detailer zijnde.

@Sander23 Daarmee kun je nu niet door de straat van mijn huis rijden… of je moet inderdaad als sneeuwschuiver willen werken…

Click. Click. Peace

Nu ligt die wel een paar cm hoger hoor, bijna originele hoogte. Maar nog altijd vrij laag gezien de huidige omstandigheden… hopelijk is het binnen 10 dagen wat beter ;)

@Sander23 Zijn dat Vossen wheels op jouw 330i?

Een statische plaat in België (Lanaken) is dat volgens de regels?
https://wegcode.be/wetteksten/secties/kb/kb-200701/506-hs3af…

Ik werk niet bij de politie maar als je auto gaat sneeuwschuiven dan ben je volgens mij ook zo een nummerplaat kwijt. ;-)
De auto valt op dus trekt ook bekijks van de politie lijkt mij.
@Nillze: lijken mij de CVT van Vossen.

Na een 440 en een V40 nu met een V70 naar de Franse Alpen, ik heb er zin in!

Ik verwacht met een 2.4 turbo eindelijk eens een keer boven te komen zonder terugschakelen. Dat wordt instappen, 1000km rijden en uitgerust uitstappen. Nu hopen dat tegen 13 januari Val d’Isere bereikbaar zal zijn.

Plaats een reactie