Nieuwe gear? Show it! (deel 3)

In mijn rugzak zit een mooi, extra zacht gevoerd vakje bovenop voor goggle lenzen. Daar bovenop vallen is bijzonder uitzonderlijk ;) en in de lift zit je er niet tegenaan.

Shane op 26 jan 2018 12:04

Dat is handig, welke rugzak is dit @Shane?

@HN65 Heel veel merken hebben dit. Al mijn Mammut wintersporttassen ook bijvoorbeeld. (Airbag en niet airbag) maar veel merken hebben/doen dit.

Click. Click. Peace

Handig, het was mij nog nooit opgevallen, hoe logisch het ook is. Hoeveel liter gebruiken jullie normaal (zonder aribag)?

@HN65 Heel veel merken hebben dit. Al mijn Mammut wintersporttassen ook bijvoorbeeld. (Airbag en niet airbag) maar veel merken hebben/doen dit.

Rogier op 26 jan 2018 12:08

Dakine, Salomon hebben het ook inderdaad. Het betreft dan wel specifieke wintersportrugzakken (en dus niet bij wandelrugzakken bijvoorbeeld).

Ik heb een K2 Pilchuck Set van een paar jaar geleden @HN65, 11 liter of iets dergelijks volgens mij en dat is voor mij meer dan zat. Maar er zijn er inderdaad genoeg tassen die zo’n goggle pocket hebben.

I can stick uphill ice, on my saucer...

Dank allen, ik ga zoeken

Precies @Maris

Haha een Oakley bril in een action case… kan t contrast groter? 😅

Tijd voor een uitpakparty?!

Haha nou he 😜. Ik ga ook maar zon rugzak zoeken met lensvak, nog handiger.

Valt mij trouwens op dat een hoesje (zacht of hard) niet eens meer standaard is.
Laatst een kinder Salomon goggle gekocht en daar zat niet eens een zacht microfleece hoesje bij.
Persoonlijk vind ik dat toch wel het minimum wat er bij moet zitten

Rossignol Hero Elite LT Ti gekocht op aanraden van @Gigi, ondertussen uitgebreid getest en ze bevallen perfect! Leuke ski!

null

Eveneens een paar Nordica Cruise 110 skischoenen gekocht.

me handen zitten er deze winter warmpjes bij

null

null

Volgende week op wintersport, maar (oke, vooralsnog heb ik hem niet nodig als ik de vooruitzichten moet geloven) ik kan al 2 weken lang nergens mijn zonnebril vinden, heb verder alleen maar “normale” brillen liggen die minder handig zijn voor skien en kwam toevallig deze leuk in de aanbieding tegen.

null

Na 5 jaar op K2 Chargers 161cm nu Fischer Pro Mtn 80ti 173cm. In Oostenrijk besteld en binnen paar dagen keurig in huis met juiste schoenmaat. DIN zelf instellen. Heel blij mee.

Toch nog maar even een extra laagje besteld, met het oog op de lage temperaturen in Lapland straks best handig… Kwam hem tegen op twinseasons.nl, best grappige aanbiedingen en merken daar!

null

🎿🌨 Just go with the snoW 🌨🎿

null

Nieuwe jas.
Zit ook nog een extra goggle bij, weet nog niet wat ik daarmee ga doen. Heb al een Smith I/O 7

Hier mag méér gepost worden!!

Mezelf maar weer getrakteerd op de fijnste skisokken die er zijn (mening)

Smartwool PhD ski ultra light.

null

Tijd voor een uitpakparty?!

@Gaston waar heb je die besteld / gekocht?

When life gets too complicated.... SKI

@Gaston waar heb je die besteld / gekocht?

Alex op 8 feb 2018 19:03

Dat was nog een hele opgave, is een schaars goed haha. Sowieso al bij weinig winkels in het assortiment en vrijwel nergens meer op voorraad.

Sport-conrad.com heeft er nog een paar, maar wees er snel bij.

*bericht bewerkt door Gaston op 08 feb 2018 19:12

Tijd voor een uitpakparty?!

null

Eens kijken hoe dit gaat bevallen tijdens het skiën maar sowieso handig voor mijn trip naar Noorwegen begin juni.

Vaak knuffel ik de berg onvrijwillig....

Heb mezelf een paar nieuwe snowboard schoenen cadeau gedaan.

null

Übung macht den meister!!!

Klinkt misschien gek @RFKANGOO maar ik kende dit soort snowboardboots niet. 🙈 Dacht dat snowboarders alleen maar van die laarsjes hadden haha. Dit ziet eruit als serieus spul. Zijn die van jou gefit?

*bericht bewerkt door Gaston op 08 feb 2018 22:39

Tijd voor een uitpakparty?!

Heb mezelf een paar nieuwe snowboard schoenen cadeau gedaan.

null

RFKANGOO op 8 feb 2018 19:42

Mooie hardboots! Fanatiek alpine boarder?

Born to Ride

Klinkt misschien gek @RFKANGOO maar ik kende dit soort snowboardboots niet. 🙈 Dacht dat snowboarders alleen maar van die laarsjes hadden haha. Dit ziet eruit als serieus spul. Zijn die van jou gefit?

Gaston op 8 feb 2018 22:25

Had je wat beter rond moeten kijken toen je bij mij was. M’n oude schoenen stonden er ook.
En ze zijn niet gefit. Eerst zo maar eens proberen. Er zit al een fatsoenlijk zooltje in dus misschien hoef ik er niks aan te doen.

*bericht bewerkt door RFKANGOO op 09 feb 2018 08:29

Übung macht den meister!!!

Heb mezelf een paar nieuwe snowboard schoenen cadeau gedaan.

null

RFKANGOO op 8 feb 2018 19:42

Mooie hardboots! Fanatiek alpine boarder?

Matthias123 op 8 feb 2018 22:43

Doe het al vanaf 2005 ongeveer. Afgelopen 2,5 jaar enkel nog op softboots gereden maar doordat mijn A-frame stuk ging maar weer de hardboots uit de kast gepakt. Maar die waren echt op en veel te groot dus afgelopen week deze nieuwe besteld.

Als ik kan 2x per week te vinden in Zoetermeer en doe al vanaf 2005 mee met slalomtrainingen.

Übung macht den meister!!!

@RFKANGOO ik heb die rode? zien staan maar dacht dat t skischoenen waren hahaha😃

Tijd voor een uitpakparty?!

Uiteindelijk dan toch maar gekocht:

Black Diamond torque gloves

https://eu.blackdiamondequipment.com/en_BE/mens-gloves/torqu…

Eerste indruk is super, nu wachten tot Maart om ze te testen in Serfaus-Fiss-Ladis!

Black Diamond torque gloves

https://eu.blackdiamondequipment.com/en_BE/mens-gloves/torqu…

Bchs op 11 feb 2018 14:04

Mooie handschoen, maar je weet dat dit eigenlijk een handschoen is die bedoeld is voor klimmers en voor een skihandschoen daarom erg dun is en ook niet waterdicht is.

Hoeft verder geen probleem te zijn hoor, want ik heb ook handschoenen die niet waterdicht zijn (mijn BD’s zijn dan wel weer waterdicht 😎). Just my 2 cents.

When life gets too complicated.... SKI

Nieuw speeltje. Dezelfde als ongeveer al mijn vriendjes.

null

Click. Click. Peace

Black Diamond torque gloves

https://eu.blackdiamondequipment.com/en_BE/mens-gloves/torqu…

Bchs op 11 feb 2018 14:04

Mooie handschoen, maar je weet dat dit eigenlijk een handschoen is die bedoeld is voor klimmers en voor een skihandschoen daarom erg dun is en ook niet waterdicht is.

Hoeft verder geen probleem te zijn hoor, want ik heb ook handschoenen die niet waterdicht zijn (mijn BD’s zijn dan wel weer waterdicht 😎). Just my 2 cents.

Alex op 12 feb 2018 10:59

Dat weet ik inderdaad :) sinds ik de voorloper hiervan (BD Pilot) in een verkeerde maat tegen kwam was ik echter al even op zoek naar exact zo’n type handschoen.
Toch bedankt voor de heads up!

@Bchs In warme condities ski ik met een vergelijkbaar model van Mammut.

Click. Click. Peace

Plaats een reactie