Sneeuwsituatie Winterberg (deel 2)

Dit onderwerp gaat over de bestemming Skiliftkarussell Winterberg

Winterberg heeft inderdaad de mazzel dat het een paar honderd kilometer noordelijker ligt dan de Alpen. Daardoor valt Winterberg zoals het er nu naar uit ziet nog net binnen het koude lagedrukgebied.

Born to Ride

Dagje Winterberg begin januari lijkt me heerlijk!

Ik hoop het ook hoor. Niets negatiefs, maar het is zacht gezegd onzeker, maandag en dinsdag wordt nu regen voorspeld, kan ook weer veranderen klampen we ons maar aan vast. Daarna maar afwachten. Weekend hopelijk ook bij ons een paar leuke witte verrassingen.

De regen van gisteravond lijkt iig niet zo heel veel schade te hebben aangericht (voor zover je dat op webcams kan zien). Ik denk dat t een mooi weekend wordt! Daarna zien we wel weer verder…

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Op de facebook pagina van Skigebiet Kappe https://www.facebook.com/skigebietkappe is te lezen dat vanaf morgen de Panoramabahn ook open gaat. Dit zal neem ik aan betekenen dat de Schneewittchen ook wel open zal gaan.

Am Erlebnisberg Kappe läuft ab Samstag die Panoramabahn (Lift Nr.15) für euch.

Op de Webcams is er vandaag bijna niemand op de pistes. Heerlijk als je nu ergens doordeweeks kunt gaan.

Op de facebook pagina van Skigebiet Kappe https://www.facebook.com/skigebietkappe is te lezen dat vanaf morgen de Panoramabahn ook open gaat. Dit zal neem ik aan betekenen dat de Schneewittchen ook wel open zal gaan.

Am Erlebnisberg Kappe läuft ab Samstag die Panoramabahn (Lift Nr.15) für euch.

jef22 op 8 dec 2017 10:56

Dat denk ik dan ook wel, die piste is vlak, ziet er goed bedekt uit. Als dan ook Bure Bremberg en Brembergkopf open gaan (zoals eerder al ergens stond), dan is het serieus de moeite waard voor morgen/zondag.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Op de facebook pagina van Skigebiet Kappe https://www.facebook.com/skigebietkappe is te lezen dat vanaf morgen de Panoramabahn ook open gaat. Dit zal neem ik aan betekenen dat de Schneewittchen ook wel open zal gaan.

Am Erlebnisberg Kappe läuft ab Samstag die Panoramabahn (Lift Nr.15) für euch.

jef22 op 8 dec 2017 10:56

Dat denk ik dan ook wel, die piste is vlak, ziet er goed bedekt uit. Als dan ook Bure Bremberg en Brembergkopf open gaan (zoals eerder al ergens stond), dan is het serieus de moeite waard voor morgen/zondag.

Roy83 op 8 dec 2017 11:52

Als het goed is gaan BBX, Bremberg, Kleine Bure, Schneewittchen en de panoramabahn morgen ook nog open. Dan zijn nagenoeg alle interresante pistes open.

Born to Ride

Panoramabahn is echter alleen die verbindingslift toch? Niet de lift bij de zwarte piste toch?

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Panoramabahn is echter alleen die verbindingslift toch? Niet de lift bij de zwarte piste toch?

Roy83 op 8 dec 2017 11:56

Klopt, Lift bij de zwarte Slalomhang heet “Kappe”.

Panoramabahn is echter alleen die verbindingslift toch? Niet de lift bij de zwarte piste toch?

Roy83 op 8 dec 2017 11:56

Klopt, Lift bij de zwarte Slalomhang heet “Kappe”.

FORZAM op 8 dec 2017 13:13

Maar de piste naast de Panoramabahn is ook een heel lekkere en bij veel sneeuw kan je het mountainbike parcours vol schansen en kuipbochten pakken!

Grussgott.... Ach, geht der Lift so hoch?

We gaan t zien, zondag. Ik heb die piste wel eens gedaan maar kan me eigenlijk niet herinneren of die nou zou leuk was, maar ik zal em testen als ie open is :).

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Winterberg is morgen redelijk uitgebreid open (tenminste de hoofdas lift 12 - 25) Of de Kappe open gaat is nog niet zeker.
Neuastenberg gaat ook, maar wel beperkt open
Willingen blijft nog gesloten

Grussgott.... Ach, geht der Lift so hoch?

Let it snow let it snow :-) :-)
komt helemaal goed om woensdag er een dagje te gaan boarden

https://www.skiliftkarussell.de/aktuell/360-live-mediacam.ht…

De kanonnen staan inmiddels weer aan!

null
sneeuwt mooi in winterberg

*bericht bewerkt door Idssie op 09 dec 2017 00:40

25-30 cm natuursneeuw nu… En het sneeuwt doorrrrrrr

Grussgott.... Ach, geht der Lift so hoch?

Maar niet alleen echte sneeuw, toch? De kanonnen zullen overdag ook wel aanblijven?

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Sneeuwt inderdaad foed door. Koude wind ook. Bepaalde kanonnen lopen inderdaad ook nu.

Het is nu 11 uur, dat is volgens mij zo’n beetje het drukste moment over het algemeen in Winterberg, maar als dit het is (volgens de webcams) dan is het zeker niet superrustig, maar ook echt niet druk. Op zich zijn het ook nog geen topomstandigheden natuurlijk, maar er is wel veel open.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Sürenberg ook open, zie ik.

Inderdaad! Alleen kappe en st george niet, maar zwart heeft natuurlijk veel meer sneeuw nodig…

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

En erg rustig.

De Kappe zou wel open kunnen, maar die knallen 100% door om de kerst zeker te stellen. Maandag komen er badkuipen met warm water naar beneden (hoewel de sneeuwvalgrens heel spannend wordt, als we net aan de goede kant van het front zitten, dan kan het ook veel meer sneeuw worden), dus dan kan je beter maar wat reserves hebben.

Grussgott.... Ach, geht der Lift so hoch?

null
ligt al genoeg sneeuw om tussen de bomen door te skiën😋

Het lijkt nét goed te gaan, met alleen maandagavond dooi… en daarvoor een pak sneeuw of ijzel
http://wetterstationen.meteomedia.de/?station=104270&wah…

Grussgott.... Ach, geht der Lift so hoch?

Ben benieuwd. Ik heb woensdag een dagje Winterberg op de planning staan. Hoop eigenlijk dat de Kappe dan helemaal open is.

Wij gaan er voor morgen. Onverwacht een vrije zondag (zeldzaam in ons gezin) en dus een spontane trip naar Winterberg bedacht. Met (op)groeiende kinderen moest er snel nog wat aangekocht worden om weer uit de voeten te kunnen (lees: dochter aan een nieuw board geholpen) maar nu zijn we er klaar voor. De wekker staat al… Zin in is een understatement 😎

*bericht bewerkt door G11ling op 09 dec 2017 22:11

Vandaag in Winterberg geqeest voor een dagje:
08.50 uur stonden we bij de liftkassa, 09.00 uur de lift naar boven.

Tot een uur of 11.00 was het erg rustig, daarna drukker, maar nog steeds meer dan goed te doen. Nergens langer dan drie liftbakjes moeten wachten (gingen niet eens allemaal vol naar boven).
Pistes waren top! Op sommige pistes waren de sneeuwkanonnen hele dag aan en met de sneeuw die er viel zorgde dat er voor dat de pistes ook aan het eind van de dag nog goed te doen waren.

Als je spullen gaat huren…: zorg dat ze je goed materiaal geven en de bindingen goed afstellen, heb heel veel mensen gezien die uit de binding schoten bij het omdraaien, prikken op een pad, vanuit stilstand op gang willen komen. Allemaal mensen met huurski’s.

Daarnaast super veel oud (gok een jaar of vier?) materiaal… Dat ze daar nog geld voor durven vragen… Genant eigenlijk.

Anyway, dagje Winterberg geslaagd wat mij betreft!

@irene: Kore geprobeerd?

Plaats een reactie