Sneeuwsituatie Winterberg (deel 2)

Dit onderwerp gaat over de bestemming Skiliftkarussell Winterberg

Allemaal mensen die zeuren over een euro betalen voor een keurig en superschoon toilet op zo’n drukke plek… tja…

Shane op 18 dec 2017 22:54

Ik betaal graag voor goede kwaliteit. Daaronder valt voor mij ook gastvrijheid. Als je de reviews doorleest zie je niet alleen gezeur over die toilet euro, maar vooral commentaar over hoe je bijna vijandig wordt behandeld. Dat is ook precies wat ik ervaren heb en wat mij stoorde.

Norse bediening, een welkom kan er niet vanaf, en ook geen smakelijk eten. Er staan 3 tafels leeg en afgeruimd, en ze laten vrolijk een rij van 8 mensen 5-6 minuten wachten achter een afzetlint in de tocht bij de ingang, want ze zijn te druk met iets anders om de gasten op te halen. Fout maken in de bestelling (1 consumptie minder dan besteld) en dan de klant de schuld geven. Maar vooral het totale gebrek aan gastvrijheid, de klant de indruk geven dat ze blij met je zijn.

Los daarvan vind ik de prijs kwaliteit niet in orde. Wat duurder vind ik niet erg als het goed is. Maar de kwaliteit van het eten was krapaan voldoende; de bediening en gastvrijheid beneden alle peil; en de prijzen wel alsof je op de Saulire (Courchevel) zit. EUR 3.90 voor een cola op een top locatie OK, maar dit is geen top locatie, het is bagger.

*bericht bewerkt door Onnem op 19 dec 2017 06:13

The older I get, the better I was

Ook onze ervaringen met het Bobhaus zijn niet goed. Inderdaad nors personeel en te prijzig voor wat je krijgt. Dan kan je beter 200m verderop het Panorama cafe binnenstappen, daar wordt je wel goed bediend en hebben ze wel prima eten.

Born to Ride

Ja, ik vond het dus allemaal wel meevallen. Maar ik zal eerlijk zeggen dat ik het wat gastvrijheid betreft ook in de twee andere tenten, waar ik geweest ben geen Oostenrijk vind.
Wat betreft Bobhaus, ik zie voornamelijk ook klachten over de prijs en vervolgens de bediening. Want als we in het buitenland 2 tientjes kwijt zijn (het lijken wel Nederlandse prijzen 😉) voor een lunch met 2 drankjes dan moeten we toch wel als een Nederlandse koning behandeld worden…

Het gaat mij erom, jij zegt absoluut niet gaan. Ik heb er gewoon een lekker krokante schnitzel op en ben snel en prima bediend (zonder glimlach inderdaad) en heb er lekker gezeten. Je moet er alleen niet tijdens de lunchdrukte aankomen, want dan sta je op de gang achter het afzetlint te wachten en dan erger je je al snel natuurlijk.

I can stick uphill ice, on my saucer...

Ok, in het verlengde van de restaurantdiscussie. Ik besef me dat ik eigenlijk pas 1x echt gelunched heb in Winterberg (met mijn broertje, onderaan Herloh) en dat het zich verder beperkte tot koffie/choco met iets erbij…Morgen ben ik er weer en denk ik dat ik wel een keer echt lunch. Wat is nu de goede tip, even los van het restaurant bij de Kappe (daar staat genoeg over nu ;))?

Normaal ski in Italië, dus ik wil dan juist Duits (=schnitzel of curryworst) eten :).

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Zelf ben ik één keer wezen skiën in winterberg en één keer een paar dagen in de zomer geweest, beide keren heb ik er heerlijk gegeten bij sneewittchenhaus. Niet duur en lekker eten. Deze zit net voor de brug waar je over de weg skiet. Pistenummer geen idee😇

@Roy83 Heerlijk en goedkoop eten doe je bij de Nordhang Jausse. Frites en schnitzel worden vers voor je gebakken, de schnitzel gaat ook gewoon lekker de koekenpan in ipv in de frituur. Verder hangen er een aantal zeer geniale objecten aan de muur waar je je ogen op uitkijkt.

Born to Ride

Moet je daarvoor de weg over? Ik heb ooit eens een kop koffie gedronken onderaan de Nordhang, dat is dan dezelfde?

Want klinkt wel goed, maar om nou de weg over te steken, terwijl de Nordhang zelf dicht is, dat is wel wat gesleep…Tnx anyway, ik hou em zeker even in gedachten.
@Daphne76: Ik weet waar die zit :). Heb er alleen nooit gegeten, is ondanks de grootte een sfeervol plekje. Tnx!

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Ja daar moet je inderdaad wel de weg voor over

Born to Ride

@Roy83, Moppïshutte, Schneewittchenhaus, Quickhutte en Panoramacafé allemaal goede ervaringen mee. Ze hebben elk hun eigen karakter, gelukkig maar, maar bieden een mooie prijs/kwaliteit verhouding.
Morgen en/of donderdag probeer ik ook nog een skidag Winterberg mee te pakken voor de start van de grote drukte.

tnx @belski. Zou dan voor morgen gaan als dat kan, donderdag lijkt het iets te gaan regenen…

Ik denk dat dit weekend nog (enigszins) zal gaan qua drukte, misschien 1e kerstdag ook maar daarna zal 't echt ‘voll’ zijn…

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Bobhaus is idd waardeloos, alleen maar vette hap te krijgen, bediening matig, lang wachten. Als je de keus hebt; lekker vermijden

Prijs kan ik me niet zo herinneren.

Voorlopig dooi in Winterberg. Gelukkig ligt er genoeg maar de komende tijd wordt zelfs geen nachtvorst verwacht. Ben benieuwd hoe lang dit weertype aanhoudt.

Vermoedelijk tot vlg week woensdag . Toch weer die weihnachstauwetter😬

https://cdn.wintersport.nl/forum/20/803753efcd42a4a0b6d5ddc4...

vandaag met mijn vriendin gesnowboard in winterberg, constant een soort van miezer maar uit eindelijk waren de sneeuwcondities best wel goed. morgen nog een halve dag en dan weer naar huis. even afwachten wat de condities morgen zijn.

Vermoedelijk tot vlg week woensdag . Toch weer die weihnachstauwetter😬

https://cdn.wintersport.nl/forum/20/803753efcd42a4a0b6d5ddc4...

GvPuy op 19 dec 2017 22:14

Sneeuw kan wel een stootje hebben
De badkuipen vol warm water lijken deze keer aan ons voorbij te trekken.
Ik ga morgen de drainage onderaan de oefenweide vrij hakken en afzetten, zodat smeltwater weg kan. Kan veel schelen (hoop ik)
Nieuwste kaart van de Amerikanen laten na de kerstdagen de winter weer voorzichtig terugkeren. Weinachtstauwetter, het is echt niet te geloven, maar bijna altijd raak!

*bericht bewerkt door Harry(Winterberg) op 19 dec 2017 23:27

Grussgott.... Ach, geht der Lift so hoch?

Het is jammer dat het niet ‘s nachts een beetje vriest, maar deze paar graden boven nul, zonder zon en hopelijk met weinig regen, dat kan de sneeuw die er nu ligt toch makkelijk hebben? Ik denk dat het zon vaart niet loopt met dat echt wegdooien…

Ik stap iig zo weer in de auto en zal einde dag weer een update doen!

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Ik hoop idd dat het niet te snel verslechterd de condities. Ben zelf van plan om morgen te gaan.😃 zijn er nog meer die morgen van plan zijn om te gaan?

Pistes waren vanmorgen heel goed. De hogere temperaturen en de miezerregen hebben de toplaag wel wat losgeweekt. Vanaf de midddag toch wel wat verspoorde pistes met hier en daar al wat slush. Wel erg rustig op de pistes en weinig kamikazes. Hopelijk morgen nog zo een dag.

Het was een mooie dag, geen regen (misschien een klein beetje motregen), redelijk rustig (redelijk vergelijkbaar met doordeweeks januari) en inderdaad weinig kamikazes!

We begonnen helaas met een uur vertraging door file, maar hebben toch lekker geskiet. Ik vond de sneeuw ok, je merkte meer van de dooi dan ik had gedacht. Om 12 uur was veel al best zacht, maar het skiede nog prima (leek wel een beetje voorjaarssneeuw). Aan t einde van de middag werd het wel echt wat minder, maar goed, het is boven 0 en heeft wat geregend. Voor een dagje is dit nog steeds prima sneeuw, maar wel minder dan anderhalve week geleden.

Hier en daar kwam er al iets bruin door de sneeuw naar boven, maar nog niets om je zorgen over te maken. Wel denk ik dat het voor de sneeuwkwaliteit gaat helpen als het in de nacht weer gaat vriezen, anders blijft het zachte sneeuw.

Ik denk dat je er nog prima kan skien, totdat het echt druk wordt. Dan zou vorst echt heel welkom zijn.

Resumé:

  • weer beter dan gedacht
  • zeker tot een uur of 14 prima zicht
  • redelijk rustig, weinig kamikazes
  • redelijke goede sneeuw, maar wel al zacht, ook in de ochtend

En tnx voor de tips, ik heb niet meer omhoog hoeven lopen bij de Quickjet :).

Ander opvallend iets: opeens stonden de piste bordjes ed er weer, die waren er anderhalve week geleden nog niet :).

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Ik denk er over om morgen te gaan, maar denken jullie dat dit de moeite waard is ivm de regen en de dooi van vandaag?

Je weet niet wat je niet weet.

Was ook van plan om morgen te gaan maar twijfel ook. Update van de sneeuwtoestand zou mooi zijn!

*bericht bewerkt door RobH op 21 dec 2017 14:15

Ik weet niet hoe hard het gaat, maar ik kan me voorstellen dat bij het gebrek aan vorst de sneeuw zacht blijft. Prepareren drukt het wel iets aan, maar dat is vrij vlot weer los.

Mijn inschatting: als je er goed op tijd bent dan heb je denk ik nog lekker wat te skien, maar vanaf de lunch zal het wel echt minder zijn.

Maar zeker beter dan niet skien! Misschien kan Harry nog wat actuele info geven?

Ik was er gister en heb toen lekker geskiet.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Ik denk eigenlijk dat er wel prima te skien zal zijn.
als ik naar de webcams kijk zie ik dat het momenteel heel erg rustig is. zal dus weinig kapot geskied worden.
pistebully er over vannacht dan moet het nog wel te doen zijn.
zelf vind ik Slush nooit echt heel vervelend skien

*bericht bewerkt door Robbert-010 op 21 dec 2017 14:28

Je weet niet wat je niet weet.

Was ook van plan om morgen te gaan maar twijfel ook. Update van de sneeuwtoestand zou mooi zijn!

RobH op 21 dec 2017 13:40

De meeste pistes liggen er nog goed bij, maar houdt er rekening mee dat dit vanaf morgenmddag door snel toenemende drukte wat minder wordt. De kaarten lijken na de kerst een flinke dump aan te geven, dus dat wordt weer gezellig! De pistes houden het voorlopig nog wel vol. Alleen de steile piste buitenom bij de St Georgschans (lift 2) is echt slecht momenteel.

Grussgott.... Ach, geht der Lift so hoch?

Bedankt voor de info Harry(Winterberg)! Ik ging er trouwens vanuit dat het morgen nog wel mee zou vallen met de drukte. We gaan het zien. Altijd beter dan niet skien zoals Roy83 al zei.

Bedankt voor de info Harry(Winterberg)! Ik ging er trouwens vanuit dat het morgen nog wel mee zou vallen met de drukte. We gaan het zien. Altijd beter dan niet skien zoals Roy83 al zei.

RobH op 21 dec 2017 16:05

Tot en met eerste kerstdag valt de drukte wel mee, daarna en zeker bij sneeuw na kerst worddt het voller. Toch zijn de extreme wachttijden wel verleden tijd.

Grussgott.... Ach, geht der Lift so hoch?

Drukte in Winterberg gaat inderdaad niet eens echt meer over wachttijden bij de lift, maar meer over de drukte op de piste.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Ik ben benieuwd of winterberg het volgend jaar gaat merken als in Willingen de nieuwe lift op de kohlerhagen er staat. Het maakt het dan toch wel een stukje interessanter om voor de afwisseling daar eens naartoe te gaan.

Born to Ride

Ja, dat denk ik ook, maar Winterberg heeft wel echt extreem goede sneeuwmaak faciliteiten, dat is in mijn ogen ook wel erg belangrijk. Maar als er genoeg sneeuw ligt, en beiden gebieden zijn open, dan wil ik ook echt wel eens Willingen (en Alt- en Neuastenberg, en Niedersfeld en Bodefeld Hunea) proberen:).

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Plaats een reactie