Sneeuwsituatie Winterberg (deel 2)

Dit onderwerp gaat over de bestemming Skiliftkarussell Winterberg

Ik ben benieuwd of winterberg het volgend jaar gaat merken als in Willingen de nieuwe lift op de kohlerhagen er staat. Het maakt het dan toch wel een stukje interessanter om voor de afwisseling daar eens naartoe te gaan.

Matthias123 op 21 dec 2017 17:21

Ik denk eerder dat het in totaal alleen maar meer mensen trekt. Winterberg en Willingen worden door de modernisering een steeds grotere concurrent voor de Alpen waar het beginners en families met jonge kinderen betreft.

Grussgott.... Ach, geht der Lift so hoch?

Ik ben benieuwd of winterberg het volgend jaar gaat merken als in Willingen de nieuwe lift op de kohlerhagen er staat. Het maakt het dan toch wel een stukje interessanter om voor de afwisseling daar eens naartoe te gaan.

Matthias123 op 21 dec 2017 17:21

Ik denk eerder dat het in totaal alleen maar meer mensen trekt. Winterberg en Willingen worden door de modernisering een steeds grotere concurrent voor de Alpen waar het beginners en families met jonge kinderen betreft.

Harry(Winterberg) op 21 dec 2017 21:17

Sprak een paar jaar geleden een vrouw in Willingen dat ze er elk jaar op wintersport heengaan omdat ze graag skiën maar het te duur vinden om met een heel gezin naar de alpen te gaan. Ook de afstand is voor een hoor mensen een dingetje. Of je nou 3-4 uur moet rijden of 8-10 uur. Een hoop mensen zien daar toch tegenop.

Übung macht den meister!!!

Superdag gehad in Winterberg. Hele dag droog. Beetje mistig af en toe. Helemaal niet druk. Sneeuwtoestand boven verwachting goed! Denk wel dat het hard minder zal worden met de pistes als de grote hordes kerstskiers erover gaan.

Eens met RobH. Prima te doen vandaag. Her en der wel wat plekjes maar niks spannends, al helemaal niet als je bedenkt dat het pas december is. Temperatuur was kantje boord maar gelukkig bleef de zon weg.
Als de temperatuur zo blijft kan het de komende dagen met de grote toestroom van vakantievierders her en der wel eens tricky worden.

Eens met RobH. Prima te doen vandaag. Her en der wel wat plekjes maar niks spannends, al helemaal niet als je bedenkt dat het pas december is. Temperatuur was kantje boord maar gelukkig bleef de zon weg.
Als de temperatuur zo blijft kan het de komende dagen met de grote toestroom van vakantievierders her en der wel eens tricky worden.

Mike123 op 22 dec 2017 21:25

De grote stroom komt pas op tweede kerstdag… En de (nacht-)vorst keert terug op eerste kerstdag, in de avond, zoals het nu lijkt ttenminste. Van maandagavond tot en met zaterdag 20-40 cm sneeuw in de Amerikaanse kaarten, in het nieuwe jaar gevolgd door Kaiserwetter

*bericht bewerkt door Harry(Winterberg) op 22 dec 2017 21:52

Grussgott.... Ach, geht der Lift so hoch?

Tranen in de ogen van de meest recente vooruitzichten. Nee hoor, wees gerust, er zijn waarachtig belangrijker zaken in een mensenleven. Maar als winterliefhebber word ik er niet vrolijk van, zacht weer ook tot (ver) in het nieuwe jaar. Af en toe een dagje iets frisser, maar de eventuele verse sneeuw die dat oplevert spoelt de dagen erna weer net zo snel de berg af. Desondanks iedereen heel fijne feestdagen en veel skiplezier gewenst.

Heerlijk, het optimisme van Harry gecombineerd met het pessimisme van Kick :).

Ik heb nog niet de voorspellingen gekeken, maar zodra er maar weer wat nachtvorst bijkomt dan wordt het nog prima skien denk ik. Het pak is echt dik.

Toch is dit wel een dingetje, het begint heel goed voor de kerst, maar met de kerst is het toch iets minder elk jaar…

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Heerlijk, het optimisme van Harry gecombineerd met het pessimisme van Kick :).

Ik heb nog niet de voorspellingen gekeken, maar zodra er maar weer wat nachtvorst bijkomt dan wordt het nog prima skien denk ik. Het pak is echt dik.

Toch is dit wel een dingetje, het begint heel goed voor de kerst, maar met de kerst is het toch iets minder elk jaar…

Roy83 op 23 dec 2017 08:52

Nou. … optimisme. … tot en met de kerstdagen is het niet veel. Wel vanaf 2e kerstdag kans op sneeuw. Lange termijn erg onzeker

Grussgott.... Ach, geht der Lift so hoch?

Niet zo zeer specifiek op die post, maar meer in de zin dat je altijd de positieve dingen weet te zien! Sowieso vind ik je bijdragen erg prettig in dit topic!

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Niet zo zeer specifiek op die post, maar meer in de zin dat je altijd de positieve dingen weet te zien! Sowieso vind ik je bijdragen erg prettig in dit topic!

Roy83 op 23 dec 2017 09:48

Ik zeg wel eens tegen mensen in de les, als er maar 10 pistes open zijn en het een beetje druilerig is: of zo en volop skiën zonder wachttijden of alles open, mooi weer en overal wachten wachten wachten… En… de meest blije gasten zien we vaak bij wat minder weer: vaak heel veel geskied en de pistekwaliteit viel heel erg mee. Maar tegen kaiserwetter bij heerlijke sneeuw op een rustige dag in maart kan uiteraard niets op.

*bericht bewerkt door Harry(Winterberg) op 23 dec 2017 10:28

Grussgott.... Ach, geht der Lift so hoch?

Blijf vooral doorgaan, Harry. Positivo of niet, jij zit tenminste op het vuur …eehhhhhh ik bedoel natuurlijk de sneeuw.
Dat is mij meer waard dan een oordeel op (verre) afstand.
Bij het weer weet je nu eenmaal dat het kan omslaan, dus in elke voorspelling zit een korrel zout.

Hoho, verre afstand? Vanaf Venlo? Centraler kun je niet wonen, haha. Gek op zeevissen en al ruim 45 jaar elk jaar meerdere keren Sauerland. Allebei rond anderhalf tot twee uurtjes rijden. Uit het weer in Nederland zijn in situaties als nu (drukverdeling is ook op termijn erg antiwinters) heus wel conclusies voor het Sauerland te trekken, tenslotte passeren we vanuit Venlo na een uur en een kwartier het bord “Sauerland”. En weerberichten etcetera interpreteren kan ik, naast de vele dingen niet, heel aardig. Dat het allemaal in de eerste plaats gebaseerd is op uitdraaien van computers weet ik natuurlijk ook. En iedere dag hoop ik 's-ochtends rond half vijf iets anders te zien dan wat het KNMI vandaag weer meldde. Daar zit helaas een erg consistente lijn in. Daar vertel ik Harry niks nieuws mee, die weet heus wel waar hij het over heeft. Met hem deel ik in elk geval de hoop dat ik (en dus KNMI, Sauerland Wetter, Wetteronline) er vierkant naast zit. Maar hoe het ook uitpakt, nogmaals, iedereen heel fijne feestdagen gewenst en laat die vooral niet bederven door de “sombere” voorspellingen over iets waar we toch niets aan kunnen doen. Wij gaan in januari eerst tien dagen naar Gambia. Het schijnt daar vrij warm te zijn dan. Zal dus wel waterskiën worden…

Gek op zeevissen en al ruim 45 jaar elk jaar meerdere keren Sauerland.

kickvanijzendoorn op 23 dec 2017 12:03

Valt zeker wel tegen, de vangst daar?

Ach, gemiddeld 100 wijtingen en scharren per keer. Maar als je opmerking cynisch bedoeld is: ook voor volwassenen worden leescursussen geheven.

Gegeven

Niet zo zeer specifiek op die post, maar meer in de zin dat je altijd de positieve dingen weet te zien! Sowieso vind ik je bijdragen erg prettig in dit topic!

Roy83 op 23 dec 2017 09:48

Ik zeg wel eens tegen mensen in de les, als er maar 10 pistes open zijn en het een beetje druilerig is: of zo en volop skiën zonder wachttijden of alles open, mooi weer en overal wachten wachten wachten… En… de meest blije gasten zien we vaak bij wat minder weer: vaak heel veel geskied en de pistekwaliteit viel heel erg mee. Maar tegen kaiserwetter bij heerlijke sneeuw op een rustige dag in maart kan uiteraard niets op.

Harry(Winterberg) op 23 dec 2017 10:27

helemaal waar. Mijn beste dag is een dag waarop het zou gaan regenen (gebeurde uiteindelijk, om 14.30, ook). De pistes waren top, er was niemand, heerlijk.

Vorig jaar was ik er met Kaiserwetter, alles open, doordeweeks, maar toen was het al best druk. Maar het gaat er vooral om dat het voor een dagje te doen is, dat is toch top?

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Kick kan er niet om lachen.

Geen idee waar je het eigenlijk over hebt. Als je het fatsoenlijk ergens over wil hebben, prima. Maar dit vind ik niet normaal. En gebruik dan je echte naam alsjeblief.

Zullen we lekker on-topic blijven …

Vandaag geskied en de pistes zijn nog prima. Het is wel wat warm (4graden) er staat wind en veel bewolking, maar we vermaken ons prima. Geen rijen bij de liften. Ideaal gebied om met kinderen te skiën.

Van woensdag tm vandaag geweest. Alleen donderdag en vrijdag wezen skiën.
Donderdag heel de dag regen gehad, wat goed te merken was aan de sneeuw vrijdag. Natuurlijk wel lekker rustig :)
Vrijdag was in de ochtend de Kappe even dicht ivm storing van de lift, die is later wel weer open gegaan.
Verder was het vrijdag wel droog en net zoals donderdag erg mistig.
Sneeuw gaat echt wel achteruit wat op sommige pistes al goed te merken was. De twee zwarte bij de St. Georg Schanze zullen het denk ik niet lang meer houden. De buitenste was al erg groen en de andere had al aardig wat kale plekken gisteren of waar het bruine er door heen kwam. Afgelopen nachten was het ook te warm om bij te spuiten helaas.

PS. Donderdag en vrijdag bij het Bobhaus gezeten en helemaal prima. Inderdaad aan de prijzige kant maar volgens mij is dat overal in Winterberg. Voor lekkere friet of Apfelstrudel moet je toch bij Möppi zijn.

Nieuwe kaart (vanavond 20 uur) voor Kassel een stuk gunstiger bijgesteld. Trek voor winterberg er grofweg 4 graden af.
https://www.weerplaza.nl/15daagseverwachting/?r=kassel&t…

Grussgott.... Ach, geht der Lift so hoch?

@sterre ik vind de Winterberg horeca prijzen, in vergelijking met de Alpen, juist wel meevallen…ik ken bobhaus niet, overigens.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Waar kan ik het best terecht om met skiërtje van 5 te oefenen terwijl de mama met de andere van 2 jaar zich met de slee kan bezig houden?
We verblijven vanaf morgen 4 dagen in Willingen maar daar is de sneeuw weg zie ik dus best uitwijken naar Winterberg?

Ik zou lekker naar het zwembad gaan morgen

Ritzhagen (stoeltjeslift en loopband) in Willingen is vooralsnog wel open.

Waar kan ik het best terecht om met skiërtje van 5 te oefenen terwijl de mama met de andere van 2 jaar zich met de slee kan bezig houden?
We verblijven vanaf morgen 4 dagen in Willingen maar daar is de sneeuw weg zie ik dus best uitwijken naar Winterberg?

keonies op 24 dec 2017 16:03

Ritzhagen in Willingen. Lekker dichtbij

Grussgott.... Ach, geht der Lift so hoch?

Vandaag en vanavond zeer rustig in het skigebied bij vrij zachte, maar wel goede pistes, die nog steeds een goed pak sneeuw hebben.

De oefenweide (met enige moeite nog wel af te dalen, de Landal-sleper en de 2 zwarte pistes naast de schans zijn dicht , verder alles open.

Inmiddels is het wat kouder geworden en de pistes vriezen goed op. Tot en met vrijdag ziet het er goed uit met ook nog wat nieuwe sneeuw, vanaf zaterdag enkele dagen zware dooi. … we zullen zien. …

Sneeuwkanonnen kunnen wellicht donderdag en vrijdag draaien, maar geen grote hoeveelheden. Elke cm is meegenomen.

Grussgott.... Ach, geht der Lift so hoch?

Inmiddels is het wat kouder geworden en de pistes vriezen goed op. Tot en met vrijdag ziet het er goed uit met ook nog wat nieuwe sneeuw, vanaf zaterdag enkele dagen zware dooi. … we zullen zien. …

Sneeuwkanonnen kunnen wellicht donderdag en vrijdag draaien, maar geen grote hoeveelheden. Elke cm is meegenomen.

Harry(Winterberg) op 26 dec 2017 23:12

Ik ga met mn oudste 3 kinderen vrijdag (met de winterbergbus)
Hopelijk valt de zware dooi idd pas zaterdag in.

Inmiddels is het wat kouder geworden en de pistes vriezen goed op. Tot en met vrijdag ziet het er goed uit met ook nog wat nieuwe sneeuw, vanaf zaterdag enkele dagen zware dooi. … we zullen zien. …

Sneeuwkanonnen kunnen wellicht donderdag en vrijdag draaien, maar geen grote hoeveelheden. Elke cm is meegenomen.

Harry(Winterberg) op 26 dec 2017 23:12

Ik ga met mn oudste 3 kinderen vrijdag (met de winterbergbus)
Hopelijk valt de zware dooi idd pas zaterdag in.

Eliza op 27 dec 2017 09:50

Als ik onderstaande link zo bekijk gaat het wel meevallen.

https://www.wetteronline.de/wettertrend/winterberg

Is het pluis om komende woensdag en donderdag (3 en 4 januari dus) naar Winterberg te gaan I.v.m. de consdities?

*bericht bewerkt door tessaneedssnow op 27 dec 2017 16:31

Ski you later!

Plaats een reactie