Sneeuwsituatie Winterberg (deel 2)

Dit onderwerp gaat over de bestemming Skiliftkarussell Winterberg

Wat zijn de verwachtingen voor komend weekend gezien de voorspelde weersverwachtingen? Gaat er nog geskied kunnen worden?

Wat zijn de verwachtingen voor komend weekend gezien de voorspelde weersverwachtingen? Gaat er nog geskied kunnen worden?

bertvandyck op 7 mrt 2018 14:29

De verwachting is dat er gewoon tot 2 april geskied kan worden. 2 april is normaliter de sluiting van het gebied. Alle hoofdpistes hebben een immens pak kunstsneeuw liggen wat maar heel langzaam smelt.

Born to Ride

@Matthias123: Tot en met zondag 8 april is het doel, zodat de hele paasvakantie nog geskied kan worden. In hoeverre de pistes dat gaan redden zal duidelijk worden als de warme regendagen, die vanaf aankomend weekend verwacht worden, voorbij zijn. Vooral de pistes rondom de Poppenberg hebben dermate veel sneeuw, dat ze wel tegen een flinke stoot kunnen.

Het weekend wordt warm, maar gelukkig waarschijnlijk veel minder nat dan eerder gedacht.
In de ochtend zal het skiën nog goed te doen zijn, in loop van de middag is het zwembad ook een idee.
Vrijdagavond om 20 uur groot vuurwerk boven de oefenweide achter Der Brabander ivm laatste Flutlichtavond van dit seizoen.

https://nl.bergfex.com/winterberg/wetter/prognose/#day3…

Grussgott.... Ach, geht der Lift so hoch?

Vandaag nog even geskiedin Winterberg, maar het is erg belabberd allemaal, het ging vanaf 15.00 uur ook nog hard regenen ( deels natte sneeuw), maar het is enorm tegengevallen qua condities; Echt behelpen is het, ze kunnen beter na het Weekend alles dicht doen want het wordt ook gevaarlijk met deze omstandigheden!

Wat wordt er gevaarlijk dan? Komt de ondergrond door de sneeuw?

Daarnet was het volop aan het sneeuwen op de webcams. We twijfelen om zondag en maandag 2d naar Winterberg te gaan maar zijn het weerbericht wat aan het afwachten.

Volgens mij is @Willemsen een grote trol of verwisseld Winterberg met Alt- of Neuastenberg. Niet teveel van aan trekken. ;) Dat er een paar keer flinke regenbuien overkwamen kan ik beamen, maar van slechte condities is überhaupt geen sprake. Zachte sneeuw hoort er in de middag in 't voorjaar gewoon bij, net als in de Alpen. De pistes liggen onder een dikke laag machinaal geproduceerde sneeuw en zeker rondom de Poppenberg zal het erg lang meegaan.

Ook Willingen/Upland heeft nog prima condities en zullen ook nog een poosje meegaan.

Inderdaad, helemaal mee eens @frans. Vandaag ook in Winterberg geskied. Meer dan voldoende sneeuw op de pistes. Na de middag de all-mountains ondergeklikt, ging prima. Omstreeks 15.30 u gestopt omwille van de regen. Maar zelfs toen hielden de pistes het nog prima. Wat later is het trouwens beginnen sneeuwen.

Inmiddels 10 cm verse sneeuw bij lichte vorst!
En vanaf vanmiddag, als het gaat dooien? Theelichtje meenemen en elk uur even smeren, glijdt zelfs bij 10 graden nog heel aardig bij een koude harde onderlaag onder het doorgaans niet al te dikke slushy sneeuwlaagje

Oh ja, het is voorjaarsskiën vanaf morgen: dus nee, niet optimale omstandigheden met poedersneeuw, maar wel relaxed op erg rustige pistes met name in de ochtenden nog lekker een paar rondjes mee kunnen pakken.

*bericht bewerkt door Harry(Winterberg) op 09 mrt 2018 05:26

Grussgott.... Ach, geht der Lift so hoch?

de voorspelde regen voor morgen is van de kaart. Dus we vertrekken vanmiddag toch naar Winterberg. Ben benieuwd of we morgen nog een beetje kunnen skien.

de voorspelde regen voor morgen is van de kaart. Dus we vertrekken vanmiddag toch naar Winterberg. Ben benieuwd of we morgen nog een beetje kunnen skien.

koen_s op 9 mrt 2018 09:27

Word gewoon heerlijk skieen. Zorgen dat je om 9:00 bij de eerste lift tegen de poortjes staat. Tot een uur of elf liggen de pistes er gewoon perfect bij. Veel plezier!

Beter veilig en snel, dan rustig met gevaar.....

Heeft een van jullie een idee hoe het komende week gesteld is met de pistes? We hebben sowieso geboekt om er überhaupt een paar dagen lekker tussenuit te gaan, maar het zou wel mooi zijn als we nog een keertje op de ski’s kunnen staan…

Mocht het nog een weekje stand houden plz…
In Vlaanderen morgen 16°!

Hallo!

Was er iemand vandaag nog op de piste? Graag info over de condities :) Ik overweeg morgen / overmorgen te gaan.

Wij vertrekken morgenvroeg voor 2d skiplezier. Vorig jaar in feb ook eens 2d Sauerland gedaan. Er lag toen veel minder sneeuw en het was ook warm. In Willingen slechte omstandigheden toen maar de dag erna was het top in Winterberg. Hopelijk valt er maandag niet te veel regen…

*bericht bewerkt door Triple-T op 10 mrt 2018 19:30

Hallo!

Was er iemand vandaag nog op de piste? Graag info over de condities :) Ik overweeg morgen / overmorgen te gaan.

Appeltje op 10 mrt 2018 12:25

Vandaag was het vooral in de ochtend eigenlijk gewoon heel erg goed, in de middag wat zachter, maar zeker nog erg goed te doen. Wij hebben tot 16 uur 49 afdalingen gemaakt met geen of nauwelijks wachttijden en lekker weer.
Morgen zal de piste zachter zijn omdat het komende nacht warm blijft, maar tot begin van de middag zal het nog heel aardig zijn. …

Vanaf woensdag gaat het in de nachten weer vriezen. … dan weet optimale voorjaarsomstandigheden : keihard in de ochtend, lekker tegen de middag, ligstoel na 15 uur in de zon.

https://cdn.wintersport.nl/forum/21/bfcf04aceff9d2a09858bf17...

*bericht bewerkt door Harry(Winterberg) op 10 mrt 2018 22:37

Grussgott.... Ach, geht der Lift so hoch?

Ik wil heel graag dit weekend nog naar Winterberg gaan, van zaterdag 17 maart tm maandag 19 maart skieën. Wat denken jullie? Is dit de moeite waard i.v.m. de regenvoorspellingen? Ik zag ook dat niet alle pistes geopend zijn.

Ik wil heel graag dit weekend nog naar Winterberg gaan, van zaterdag 17 maart tm maandag 19 maart skieën. Wat denken jullie? Is dit de moeite waard i.v.m. de regenvoorspellingen? Ik zag ook dat niet alle pistes geopend zijn.

veraverberne op 12 mrt 2018 13:26

De condities lijken juist super goed te worden komend weekend. Het gaat 17 -19 iedere dag vriezen dus lekker stevige pistes. Doordat de Wereldbeker parallel snowboarden op de linker piste van de poppenberg is, is die piste niet toegankelijk voor andere wintersporters. Ook is 1 van de 2 pistes bij de quick afgesloten waar ze op kunnen trainen. Voor de rest zal nagenoeg alles open zijn. Er ligt nog een immens pak kunstsneeuw op de pistes.

Born to Ride

Ik ben vorig jaar in december een aantal weekdagen naar winterberg geweest, die zogenaamde drukte kon ik niets van merken.
Nu denk ik eraan om dit weekend opnieuw te gaan. Maar vrees voor zeer lange wachtrijen en drukte op de piste. Klopt dit of is de maand maart doorgaands rustig genoeg om mooie bochten te maken en niet langer dan een paar minuten aan te schuiven ?

Get your rental ski's off my board

Ik ben vorig jaar in december een aantal weekdagen naar winterberg geweest, die zogenaamde drukte kon ik niets van merken.
Nu denk ik eraan om dit weekend opnieuw te gaan. Maar vrees voor zeer lange wachtrijen en drukte op de piste. Klopt dit of is de maand maart doorgaands rustig genoeg om mooie bochten te maken en niet langer dan een paar minuten aan te schuiven ?

Valley-Kook op 12 mrt 2018 14:25

Welk weekend je ook zult gaan, het is overal iets drukker.
Aangezien er dit weekend wedstrijden zijn en er daardoor een paar pistes afgesloten zijn in samenhang met de “toeschouwers” en toch goede weersvoorspelling, verwacht ik dat het toch redelijk aanschuiven word bij verschillende liften.
Maar dat gezegd hebbende, zou ik zeker gaan en heb je ook zeker een dag plezier.

Beter veilig en snel, dan rustig met gevaar.....

Zoals het nu lijkt gaat het zelfs in Nederland komend weekend licht tot matig vriezen en is er ook een gerede kans op sneeuw. Is nog ver weg natuurlijk, maar over Winterberg zou ik me voorlopig zacht uitgedrukt niet echt zorgen maken…

Ik ben vorig jaar in december een aantal weekdagen naar winterberg geweest, die zogenaamde drukte kon ik niets van merken.

Nu denk ik eraan om dit weekend opnieuw te gaan. Maar vrees voor zeer lange wachtrijen en drukte op de piste. Klopt dit of is de maand maart doorgaands rustig genoeg om mooie bochten te maken en niet langer dan een paar minuten aan te schuiven ?

Valley-Kook op 12 mrt 2018 14:25

Welk weekend je ook zult gaan, het is overal iets drukker.
Aangezien er dit weekend wedstrijden zijn en er daardoor een paar pistes afgesloten zijn in samenhang met de “toeschouwers” en toch goede weersvoorspelling, verwacht ik dat het toch redelijk aanschuiven word bij verschillende liften.
Maar dat gezegd hebbende, zou ik zeker gaan en heb je ook zeker een dag plezier.

John. op 12 mrt 2018 16:28

Ik verwacht geen wachttijden, behalve een paar minuten bij liften 8, 10 en de Kappe, als er al überhaupt gewacht moet worden.
Afgelopen weekend bij zacht, maar mooi weer en goede pistes waren er op 1 -2 minuten bij de Kappe na eigenlijk geen wachttijden voor de liften,

Grussgott.... Ach, geht der Lift so hoch?

M’n zoon wil graag woensdag 14/3 naar Winterberg. Maar met al die regen kan het niks meer wezen lijkt me. Iemand ervaringen/advies voor hem?

Ik wilde ook graag met de kinderen as woensdag gaan maar ik denk dat de regen en hoge temperatuur er toch teveel aan zíjn. Jammer want ze hebben een studiedag.

Bedankt G11ling, ik denk het ook maar we laten ons nog graag overtuigen door andere ervaringen vandaag of morgen!

Mensen, niet zo somber. Je kunt daar met Pasen nog gewoon skiën. Ze gaan pas stoppen als er op een gegeven moment geen mensen meer komen, maar dat duurt nog wel even.

Dat is een hart onder de riem Kick… En wat denk je van morgen?

Er is zondagmiddag trouwens een 23 jarige Nederlandse uit de Käppchen-lift gevallen, op de sneeuwvrije ondergrond. Ze is met de trauma-heli naar het ziekenhuis gevlogen.

Vraag me af wat er gebeurd is.

23-Jährige fällt aus Sessellift

12.03.18 14:35

Winterberg. Eine 23-jährige Frau aus den Niederlanden ist am Sonntag gegen 15 Uhr aus einem Sessellift gefallen. Sie wurde schwer verletzt in ein Krankenhaus geflogen.

we zijn afgelopen weekend in Winterberg geweest. Wij hebben prima kunnen skien. De pistes kunnen nog weken vooruit, er ligt nog heel veel sneeuw. Met pasen kan er nog zeker geskied worden. Na de voorjaarsvakanties is het ook veel minder druk. Wij hebben dit weekend nergens langer dan een minuutje hoeven wachten. Nu ook betere skiers dan in januari/februari. We zijn ook een weekend in januari geweest, maar toen was het dramatisch qua drukte en slechte skiers. Voor morgen voorspellen ze droog weer. Ik zou daarom zeker gaan.

Plaats een reactie