Zoetermeer, wie gaat er mee?

Steeds bijspuiten is sowieso niet de oplossing denk ik. Eerst losse sneeuw, die ‘s ochtends vroeg een uurtje lekker is, maar daarna al hopen geeft en na een tweetal weken ook weer ijzig wordt. Het wrange is dat de condities voor het zomeronderhoud volgens mij gewoon top waren… Stevige sneeuw, met veel grip die niet zo snel verplaatste.

I can stick uphill ice, on my saucer...

Klopt…

Misschien een keer op cursus gaan in Italië ? Wat een fantastische kunstsneeuwpistes kunnen ze daar maken zeg.

Stuk meer ijs dan de vorige keer dat ik was bovenin. Dat was wel jammer. Toppertjes van de avond waren voor mij deze van K2: http://de.k2snowboarding.com/en/mens/snowboards/simple-pleas…

En deze van Lib Tech: http://www.lib-tech.com/snowboards/jamie-lynn-phoenix/…

Vooral die eerste: enorm stabiel, makkelijk hele hoge snelheid mee te halen en je blijft veel vertrouwen houden in de plank. De 2e lekker stijve plank, heerlijk om de piste me af te knallen, stuurt lekker. Ik word er vrolijk van.

En ook nog even @StephanN gezien

Tiny-M op 2 dec 2017 00:25

Leuk jullie ontmoet te hebben. Toch nog wel wat leuke boardjes kunnen testen, helaas niet leuker dan mijn huidige plank. Vond de sneeuwcondities inderdaad niet heel top. Hoog tijd voor een tripje naar de Alpen.

Steeds bijspuiten is sowieso niet de oplossing denk ik. Eerst losse sneeuw, die ‘s ochtends vroeg een uurtje lekker is, maar daarna al hopen geeft en na een tweetal weken ook weer ijzig wordt. Het wrange is dat de condities voor het zomeronderhoud volgens mij gewoon top waren… Stevige sneeuw, met veel grip die niet zo snel verplaatste.

Shane op 2 dec 2017 08:43

Kan het mis hebben maar volgens mij was de sneeuw in jaren niet zo slecht als afgelopen seizoen. Het seizoen voor de verlenging van baan 3 was de sneeuw echt goed. Zelfs in de avond was de baan nog redelijk strak en zonder ijsplekken.

Dit jaar is het al wel stukken beter maar je merkt nu dat, zeker bovenin, de sneeuwlaag erg dun is en je snel op het ijs zit.

Ben bang dat het gewoon weer een aantal jaren duurt voordat de kwaliteit weer op het oude niveau is.

Niet dat ik het heel erg vind. Persoonlijk merk ik bijna niks van het ijs. En de hopen zijn prima doorheen te knallen. Ook super voor je techniek om op minder goede pistes te trainen. Op een perfect vlakke poste kunnen we allemaal wel een bocht maken. ;)

Übung macht den meister!!!

Nou, tussen maart en augustus was het best prima vond ik, in tegenstelling tot de periode augustus-nu.

Stuk meer ijs dan de vorige keer dat ik was bovenin. Dat was wel jammer. Toppertjes van de avond waren voor mij deze van K2: http://de.k2snowboarding.com/en/mens/snowboards/simple-pleas…

En deze van Lib Tech: http://www.lib-tech.com/snowboards/jamie-lynn-phoenix/…

Vooral die eerste: enorm stabiel, makkelijk hele hoge snelheid mee te halen en je blijft veel vertrouwen houden in de plank. De 2e lekker stijve plank, heerlijk om de piste me af te knallen, stuurt lekker. Ik word er vrolijk van.

En ook nog even @StephanN gezien

Tiny-M op 2 dec 2017 00:25

Leuk jullie ontmoet te hebben. Toch nog wel wat leuke boardjes kunnen testen, helaas niet leuker dan mijn huidige plank. Vond de sneeuwcondities inderdaad niet heel top. Hoog tijd voor een tripje naar de Alpen.

StephanN op 3 dec 2017 16:45

Was kort maar krachtig.
Heb je toevallig de Jones Aviator nog kunnen testen?? Of de Nidecker Concept??

Übung macht den meister!!!

Afgelopen seizoen was inderdaad slecht @RFKANGOO, maar vanaf april/mei vond ik het eigenlijk best goed. Ik heb voorgaande jaren overigens weinig ervaring. En ja uiteraard goed voor de techniek, maar je wilt ook wel eens lekker relaxt knallen.

I can stick uphill ice, on my saucer...

Afgelopen seizoen was inderdaad slecht @RFKANGOO, maar vanaf april/mei vond ik het eigenlijk best goed. Ik heb voorgaande jaren overigens weinig ervaring. En ja uiteraard goed voor de techniek, maar je wilt ook wel eens lekker relaxt knallen.

Shane op 3 dec 2017 22:02

Dat de sneeuw dan beter is zal waarschijnlijk ook komen omdat het dan stukken rustiger is. Maar als je een slalomtraining doet merk je wel dat de baan z’n beperkingen heeft. ;)

Übung macht den meister!!!

Ja, het is rustiger dan, maar dat is niet het grote verschil. 3 weken geleden was het zo los dat bijna elke bocht een nieuwe buckel maakte 😉. Ik merk qua ijsvorming dat ze erg veel moeite hebben met grote temperatuur en vochtigheidsschommelingen van buiten.
Maar wat maakt het ook uit… we kunnen in elk geval 😀

I can stick uphill ice, on my saucer...

Stuk meer ijs dan de vorige keer dat ik was bovenin. Dat was wel jammer. Toppertjes van de avond waren voor mij deze van K2: http://de.k2snowboarding.com/en/mens/snowboards/simple-pleas…

En deze van Lib Tech: http://www.lib-tech.com/snowboards/jamie-lynn-phoenix/…

Vooral die eerste: enorm stabiel, makkelijk hele hoge snelheid mee te halen en je blijft veel vertrouwen houden in de plank. De 2e lekker stijve plank, heerlijk om de piste me af te knallen, stuurt lekker. Ik word er vrolijk van.

En ook nog even @StephanN gezien

Tiny-M op 2 dec 2017 00:25

Leuk jullie ontmoet te hebben. Toch nog wel wat leuke boardjes kunnen testen, helaas niet leuker dan mijn huidige plank. Vond de sneeuwcondities inderdaad niet heel top. Hoog tijd voor een tripje naar de Alpen.

StephanN op 3 dec 2017 16:45

Was kort maar krachtig.
Heb je toevallig de Jones Aviator nog kunnen testen?? Of de Nidecker Concept??

RFKANGOO op 3 dec 2017 21:21

Kunnen testen wel, alleen niet gedaan ;) Merk toch dat geen enkele plank zo lekker knalt als mijn eigen plank, overduidelijk een goede keuze dus.

Stuk meer ijs dan de vorige keer dat ik was bovenin. Dat was wel jammer. Toppertjes van de avond waren voor mij deze van K2: http://de.k2snowboarding.com/en/mens/snowboards/simple-pleas…

En deze van Lib Tech: http://www.lib-tech.com/snowboards/jamie-lynn-phoenix/…

Vooral die eerste: enorm stabiel, makkelijk hele hoge snelheid mee te halen en je blijft veel vertrouwen houden in de plank. De 2e lekker stijve plank, heerlijk om de piste me af te knallen, stuurt lekker. Ik word er vrolijk van.

En ook nog even @StephanN gezien

Tiny-M op 2 dec 2017 00:25

Leuk jullie ontmoet te hebben. Toch nog wel wat leuke boardjes kunnen testen, helaas niet leuker dan mijn huidige plank. Vond de sneeuwcondities inderdaad niet heel top. Hoog tijd voor een tripje naar de Alpen.

StephanN op 3 dec 2017 16:45

Was kort maar krachtig.
Heb je toevallig de Jones Aviator nog kunnen testen?? Of de Nidecker Concept??

RFKANGOO op 3 dec 2017 21:21

Kunnen testen wel, alleen niet gedaan ;) Merk toch dat geen enkele plank zo lekker knalt als mijn eigen plank, overduidelijk een goede keuze dus.

StephanN op 4 dec 2017 09:54

Is ook zeker geen verkeerde plank. Enkel wat aan de smalle kant.

Übung macht den meister!!!

Vergeet niet dat piste 3 een stijle piste is waar al snel een hoge snelheid wordt bereikt. Om de snelheid er wat uit te halen gaan er heel wat ski’s en snowboards schrapend over de piste om de snelheid eruit te halen. Zeker ook omdat het voor veel mensen is om weer even te wennen. Dus dat verklaart ook wel hoe die ijzige stukken ontstaan en dat de sneeuw-kristallen kapot gereden worden. Dat er veel mensen zonder goggle naar beneden gaan verklaart misschien ook wel waarom de rem erop gaat, weinig zicht.

Weinig zicht zonder skibril in Zoetermeer? Dat is nieuw voor me. Ik ski daar juist expres zonder bril.

*bericht bewerkt door DrPhil op 04 dec 2017 13:26

M’n ogen gaan wel tranen, maar ik rem er zeker niet voor af. Je ziet inderdaad wel genoeg beginners daar flink schuivend naar beneden komen.

Ik heb ook nog 1 bon voor 4 uur te gebruiken tm 17 december, dus ik pak denk ik nog wel zondagochtend de 17e mee. Komend weekend met een beetje geluk naar Winterberg.

Ha @Boarder79, het probleem zijn juist vaak diegenen met goggle. Die lijken vaak op missie (naast er retecool uitzien natuurlijk) om zoveel mogelijk near misses te veroorzaken 😉.
Zonder gekheid, in Snowworld is het beter zonder goggle, tenzij je niet anders kan. Er is voldoende contrast om alles goed te zien, maar de lichtsterkte is wat te laag om lekker met de goggle te skien. Daarnaast beslaat alles in Snowworld een stukje sneller.

Overigens klopt je opmerking over het schrapen wel, maar er is echt een grote variatie in sneeuwkwaliteit merkbaar in vergelijkbare omstandigheden. Daarnaast is het kunstsneeuw, dus van kristallen was al geen sprake 😉.

*bericht bewerkt door Shane op 04 dec 2017 23:22

I can stick uphill ice, on my saucer...

^^ik ski met goggle uit warmteoverwegingen…en nog 2 donsjassen en dubbele handschoenen😂

Wel met clear lens hoor!😉

Harder skien @Elisabeth101! Dan heb je het niet koud 😉

I can stick uphill ice, on my saucer...

Soms is een goggle in Landgraaf wel handig
Lag zaterdag weer eens omver met de zitski😀, precies met mijn gezicht naar het sneeuwkanon toe
Maar die stond wel aan
Mijn leraar vroeg of ik voor sneeuwpop door wilde gaan😁
En ik heb eigenlijk nooit mijn vizier naar beneden in de hal

*bericht bewerkt door niekniek op 05 dec 2017 06:04

Een goed geventileerde goggle met een oranje lens voor bewolkt weer werkt prima indoor. Je ziet er zelfs beter door en ook omdat je ogen niet gaan tranen. Brildragers hebben sneller last van tranende ogen volgens mij, voor mij is het dan ook echt belangrijk om een goggle te dragen.

Waren laatst ff in Zoetermeer, maar voordat het tranen echt ergerlijk is, sta je alweer in de lift toch. Zulke afstanden zijn het allemaal niet.

Edwin van Riel

Ik huil al in de lift naar boven. Maar dat is pure emotie.

Zonder gekheid: ik traan vrij snel, dus heb daarom altijd een goggle op (in de bergen ook trouwens).

Indoor heb ik altijd een sportbril op met gele polariserende glazen. gele glazen versterken het licht juist en zorgen voor nog meer zicht, tevens helpt het tegen tranende ogen.

Born to Ride

Ik traan niet, misschien ski ik te langzaam. 😉Maar gele glazen versterken het licht niet zozeer, maar verhogen het contrast. En dat heb je in Snowworld meer dan voldoende.

I can stick uphill ice, on my saucer...

Ik traan niet, misschien ski ik te langzaam. 😉Maar gele glazen versterken het licht niet zozeer, maar verhogen het contrast. En dat heb je in Snowworld meer dan voldoende.

Shane op 5 dec 2017 14:48

Mooi toch, als dit gejank skitracks overbodig kan maken :)

Edwin van Riel

^^ik ski met goggle uit warmteoverwegingen…en nog 2 donsjassen en dubbele handschoenen😂

Wel met clear lens hoor!😉

elisabeth101 op 4 dec 2017 23:16

Dit helpt ook wel;)

https://cdn.wintersport.nl/forum/19/e28523331ed983044ebd47ec...

Let it snow

Dan worden die bochten nog soepeler…

Harder skien @Elisabeth101! Dan heb je het niet koud 😉

Shane op 4 dec 2017 23:22

Misschien is het wel de rijwind (skiwind?) van mijn topsnelheden! :p

Hoe kan jij die nou voelen?! Je bent ingepakt in 2 donsjassen, dikke gevoerde skibroek, bivakmuts (ja echt, mensen!), Goggle, helm…

^^ik ski met goggle uit warmteoverwegingen…en nog 2 donsjassen en dubbele handschoenen😂

Wel met clear lens hoor!😉

elisabeth101 op 4 dec 2017 23:16

Dit helpt ook wel;)

https://cdn.wintersport.nl/forum/19/e28523331ed983044ebd47ec...

JurrianvanLoo op 5 dec 2017 15:53

Denk nie dat k daar beter van ga skien :D PS. winter is WEL koud!

Plaats een reactie